کد خبر 1346385
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
ناسا به دنبال ارتقای قابلیت هایش در ایستگاه فضایی بدون کمک روسیه

به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد با کمک شرکت های فضایی دیگر ایستگاه فضایی بین المللی را بدون کمک روسیه در مدار زمین نگه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ای اف پی، به گفته یک مقام ارشد ناسا، این سازمان مشغول بررسی راه هایی است تا ایستگاه فضایی بین المللی را بدون کمک روسیه در مدار زمین حفظ کند. با این وجود پس از حمله این کشور به اوکراین، هیچ نشانه ای از قطع همکاری های این کشور در فعالیت های مربوط به ایستگاه مشاهده نمی شود.

کتی لودرز مدیر برنامه پروازهای فضانوردان ناسا به خبرنگاران گفت: عملیات های تحقیقاتی در این پلتفرم در حال انجام است و ما هیچ نشانی از عدم تعهد همتایمان در حوزه کاری مشاهده نکرده ایم. با این وجود ما همیشه به دنبال روشی هستیم تا انعطاف پذیری عملیات ها بیشتر شود و شرکت های فضایی ما مشغول بررسی روش هایی برای افزایش قابلیت هایمان هستند.

هرچند ماژول های آمریکایی ایستگاه فضایی بین المللی برق و فعالیت های حیاتی را پشتیبانی می کنند، اما روسیه مسئولیت پیشرانش و حفظ ایستگاه فضایی در حالت شناور در مدار زمین را برعهده دارد. برای این منظور روسیه از یک فضاپیمای پروگرس استفاده می کند که به طور متناوب ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی را افزایش می دهد و در ۴۰۰ کیلومتری زمین نگه می دارد.

لودرز در ادامه سخنانش در این خصوص گفت: شرکت نورتروپ گرومن پیشنهاد کرده قابلیت ارتقای ارتفاع ایستگاه فضایی را ارائه کند و از سوی دیگر اسپیس ایکس نیز به دنبال روش هایی برای افزایش قابلیت های دیگر است.

آخرین کپسول باری سیگنوس ( متعلق به شرکت نورتروپ گرومن) که در ۲۱ فوریه به ایستگاه فضایی بین المللی رسید، نخستین ابزار برای ارتقای ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی بدون کمک روسیه را فراهم کرد.

او در این باره افزود: فعالیت به تنهایی در ایستگاه فضایی بین المللی برای ما بسیار سخت است. این سازه براساس همکاری بین المللی کار می کند.

هفته گذشته دیمیتری راگوزین رییس سازمان فضایی روسیه در واکنش به تحریم های آمریکا از امکان پایان یافتن شراکت در مدیریت ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد.

در اینصورت آزمایشگاه فضایی ۴۰۰ تنی به زمین برخورد می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    الان بهترین موقع هست که ایران به روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه های فضایی و پرتاب ماهواره و اینها بکنه هم یه تودهنی به یانکی‌ها زده باشه، هم دود غربگداها رو درآورده باشه و هم کلی پیشرف بکنه!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    الان بهترین موقع هست که ایران به روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه های فضایی و پرتاب ماهواره و اینها بکنه هم یه تودهنی به یانکی‌ها زده باشه، هم دود غربگداها رو درآورده باشه و هم کلی پیشرف بکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس