الحشد الشعبی: سه خط امنیتی یگان‌هایمان از مرز با سوریه حفاظت می‌کند

فرماندهی عملیات حشد الشعبی اعلام کرد: در برابر هرگونه نفوذ باندهای تروریستی داعش هوشیاری و احتیاط شدیدی وجود دارد و مرز با سوریه توسط سه خط امنیتی یگان‌های حشد الشعبی تامین می‌شود.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در غرب استان نینوا در شمال غرب عراق تاکید کرد، باندهای تروریستی داعش قادر به کنترل هیچ منطقه‌ای در استان نخواهند بود.

«خضیر المطروحی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در غرب نینوا در گفت‌وگو با موازین نیوز تاکید کرد:  در برابر هرگونه نفوذ باندهای تروریستی داعش هوشیاری و احتیاط شدیدی وجود دارد و مرز با سوریه توسط سه خط امنیتی یگان‌های الحشد الشعبی تامین می‌شود.  

وی افزود: واحدهای نظامی در این منطقه کافی است و اگر هم گهگاهی شاهد بروز حوادثی در اینجا و آنجا باشیم، باز این عناصر نمی‌توانند منطقه‌ای را اشغال یا به کنترل خود در آورند.

شهر الحکسه در شمال شرق سوریه امروز شنبه هم شاهد درگیری شدید بین نیروهای امنیتی کُرد و عناصر داعش در پیرامون زندان الثانویه الصناعه این شهر بوده است.

به گزارش رسانه های سوریه صداهای تیراندازی در این شهر بین نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش از سه روز پیش متوقف نشده است

ناآرامی های اخیر با حمله گروهی از تروریست‌های داعش با خودروی بمب‌گذاری شده به زندان الحسکه آغاز شد که به دنبال آن جمعی از تروریست‌های زندانی موفق به فرار از زندان و نفوذ به محله‌های شهر الحسکه شدند.

در همین حال و به دنبال فرار عناصری از داعش از زندان الحسکه نیروهای امنیتی عراق تدابیر خود را در مرز با سوریه شدت بخشیدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم تدابیری را برای پشتیبانی از نوار مرزی با سوریه به کار گر فته و واحدهایی از ارتش و برخی پهپادهای سرویس اطلاعات نظامی عراق هم به آنجا اعزام شدند.

منابع عراقی می‌گویند که به نیروهای عراقی مستقر در مرز با سوریه برای ممانعت از نفوذ هر تروریست فراری در سوریه به داخل خاک عراق دستورات اکیدی شده است.

طول نوار مرزی مشترک بین عراق و سوریه به بیش از ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد  که در سوریه از الحسکه در شرق تا شرق  استان حمص را شامل می‌شود و در سمت عراق به موصل و الانبار ختم می‌شود. استان نینوا حدود ۲۶۶ کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس