ارسال تجهیزات نظامی سنگین برای الحشد الشعبی در مرز سوریه

یک منبع آگاه امنیتی عراق از ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی سنگین برای نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی با سوریه به منظور جلوگیری از هرگونه شکاف امنیتی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، امروز (پنجشنبه، ۳ فوریه)، از ارسال تجهیزات نظامی سنگین و سلاح‌های مختلف به نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی با سوریه در غرب این استان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: «تجهیزات نظامی سنگین و تسلیحات مختلف همزمان با اعمال تدابیر امنیتی بی‌سابقه در مرز به نیروهای الحشد الشعبی مستقر در نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار تحویل داده شد. این اقدام با هدف کنترل مرزها و خنثی کردن هرگونه تلاش برای نفوذ، از خاک سوریه به سمت مناطق غربی برای هدف قرار دادن یگان‌های نظامی صورت گرفته است».

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که این تجهیزات و تسلیحات نظامی شامل تانک، خودروهای زرهی، خودروهای نظامی و سلاح‌های سبک و متوسط ‌است. ارسال و تحویل این تجهیزات به عنوان بخشی از طرح فرماندهان امنیتی به منظور تشدید تدابیر امنیتی در نوار مرزی با سوریه با هدف جلوگیری از هرگونه شکاف امنیتی صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی عراق در نوار مرزی با سوریه در نهایت مراقبت و آماده باش به دلیل شرایط به وجود آمده اخیر با فرار چند روز پیش صدها تن از سرکردگان و اعضای داعش از زندان «الصناعه» الحسکه به سر می برند.

عناصر داعش پنجشنبه دو هفته پیش زندان الصناعه الحسکه را تصرف کرده و درگیری سختی بین آن‌ها با شبه‌نظامیان قسد که قصد تسلط دوباره بر این زندان را داشتند، به وقوع پیوست. قسد دو روز پیش با انتشار بیانیه‌ای از پایان عملیات گشتی‌زنی در اطراف این زندان برای یافتن تروریست‌های فراری خبر داد.

در حالی که قسد مدعی ناپدید شدن ۴۰۰ زندانی تروریستی است، منابع رسانه‌ای مختلف اعلام می‌کنند که این تعداد بسیار بیشتر از عدد اعلامی است و در جریان هرج و مرج ایجاد شده چند روزه در این زندان، نیروهای آمریکایی از شرایط شهر الحسکه سوء استفاده کرده و ۷۵۰ تروریست داعش را از این زندان فراری داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس