عراق آمار ترویست‌های باقیمانده در خاک این کشور را اعلام کرد

سرویس مبارزه با تروریسم عراق شمار تقریبی بقایای گروه تروریستی داعش را در این کشور اعلام و از تلاش برای از بین بردن یکایک آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، صباح النعمان سخنگوی سرویس مبارزه با تروریسم عراق در گفتگویی با رسانه‌ها خبر داد، بعد از رخدادهای سال ۲۰۱۴ کشورهای سوریه و عراق در زمینه حضور گروه تروریستی داعش همسان یکدیگر بودند اما بعد از آن که عملیات آزادیبخشی در طرف عراقی انجام گرفت، صحنه عراق با صحنه سوریه تفاوت پیدا کرد به نحوی که می‌توان گفت آنچه که در سوریه رخ می‌دهد الزاما بازتاب مستقیم و عمیقی بر شرایط امنیتی عراق نخواهد داشت.

شبکه تلویزیونی دجله به نقل از النعمان افزود: القرشی رهبر داعش که به "قارداش" هم مشهور است، مورد اجماع تمام اعضای داعش نبود و در جایگاهی همانند ابوبکر بغداد نبود.

به گفته این سخنگو این تفاوت به حدی است که می‌توان گفت مرگ وی تاثیر چندان بزرگی بر این گروه ندارد.

نعمان در ادامه تاکید کرد: سرویس مبارزه با تروریسم بر این باور است داعش ضعیف شده و از تمرکز رهبری و کنترل هم رنج برده، ابزارهای رسانه‌ای اش هم که در انجام عملیات خود از آن استفاده می‌کرد، را از دست داده و سامانه فضای مجازی اش متلاشی شده است.

او در رابطه با تکرار سناریوی زندان حسکه در عراق هم گفت: ما از مدت‌ها پیش توجه خاصی به تقویت شرایط امنیتی و کنترل زندان‌ها داشتیم.

به گفته نعمان: سرویس مبارزه تروریسم عملیات شناسایی روزانه‌ای در اطراف زندان‌های عراق داشته و برخی از نیروهای خود را هم در پایگاه‌های نزدیک به زندان‌هایی بغداد و الناصریه مستقر کرده‌ایم.

این مقام امنیتی عراقی جنگ علیه داعش را در برهه اخیر جنگی اطلاعاتی توصیف و تاکید کرد ما باید در تعامل با گروه داعش ملزم به خوانش و انجام پیش بینی صحیح از اهداف گروه و عملیات و اماکن احتمالی آنها هستیم.

او در رابطه با شمار احتمالی عناصر گروه داعش در عراق هم گفت: ما رقم رسمی مشخصی در مورد شمار تروریست‌ها در داخل کشور نداریم اما شمار آنها بسیار کم است وی درمورد این رقم گفت شاید این رقم کمتر از ۵۰۰ تروریست باشد که در اینجا و آنجا حضور و فعالیت می‌کنند.

به اعتقاد سخنگوی سرویس مبارزه با تروریسم، شمار اعضای گروه داعش در عراق روز به روز کمتر می‌شود زیرا آنها پایگاه مردمی در کشور نداشته و بسترهای حضور آنها نیز به دلیل طرد شدن از سوی جامعه بسیار کم است.

النعمان در مورد شرایط مرزهای عراق هم گفت: این مرزها از لحاظ لجستیکی و نیز فنی تقویت شده و با دیوارهای حایل، دوربین‌های حرارتی، خندق ها و نیروی انسانی مستحکم شده‌اند از اینرو هیچ نگرانی از رخنه تروریست‌ها به داخل مرزها یا تبدیل شدن این ورود غیر قانونی به یک تهدید برای کشور وجود ندارد.

گفتنی است از زمان اعلام پافشاری مردم عراق بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و به ویژه نیروهای آمریکایی از خاک کشورشان، شاهد افزایش عملیات گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف عراق بودیم، در حالی که حمله به زندان الحسکه در سوریه هم به آن افزوده شد، با این حال مسئولین امنیتی عراقی تاکید دارند به تنهایی قادر به کنترل اوضاع و سرکوب بقایای گروه داعش بوده و با توجه به حضور فعال حشد الشعبی نیازی به نیروهای بیگانه در کشور وجود ندارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس