کد خبر 1270526
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
حشد الشعبی

فرماندهی سازمان حشد الشعبی عراق در استان الانبار از تأمین امنیت چهار منطقه مرزی این کشور با سوریه در دومین رو از عملیات ضد تروریستی این سازمان خبر داد.

به گزارش مشرق، «قاسم مصلح»، فرمانده نیروهای الحشد الشعبی عراق در استان الانبار (غرب) گفت که در ادامه عملیات نیروهای تحت فرمان او، چهار منطقه مرزی مهم از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.

به گزارش شبکه الفرات عراق، مصلح امروز گفت: «در دومین روز از عملیات "ثأر الابطال" (انتقام قهرمانان) فرماندهی نیروهای الحشد و تیپ‌های ۱۳،۱۷،۱۸،۱۹ تحت امر آن موفق به پاکسازی و تأمین امنیت مساحت‌های گسترده‌ای از مناطق اطراف "وادی صواب" و روستاهای اطراف از جمله روستای البوخلیفه شدند.»

فرماندهی عملیات الحشد در استان الانبار همچنین گفت که در این عملیات منطقه «الشیحیات» و منطقه «الفوسفات» واقع در مرز عراق با سوریه نیز پاکسازی شده است.

وی از همکاری بالای اهالی روستاهای منطقه در اجرای این عملیات خبر داد و گفت که این اهالی هرگونه اطلاعات مربوط به اشغال غریبه و یا هر گونه تحرکات مشکوک را به نیروهای الحشد گزارش می‌دادند.

عملیات «ثأر الابطال» نیروهای الحشد الشعبی عراق در استان الانبار از دیروز آغاز شده و چندمین عملیات است که با هدف پاکسازی و ممانعت از استقرار عناصر باقی مانده داعش در این مناطق که بیابانی و وسیع است، انجام می شود.

بیست و نهمین روز عملیات الحشد در مرکز عراق

اما در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد نیز تیپ ۱۲ الحشد الشعبی برای ۲۹‌مین روز متوالی به عملیات ضد تروریستی خود ادامه داد و طی آن توانست امنیت حوزه استحفاظی بغداد را از شمال تأمین کند.

این منطقه یک ماه پیش شاهد درگیری خونین بین نیروهای الحشد و ارتش عراق از یک طرف و عناصر باقیمانده داعش از سوی دیگر بود که بر اثر حمله ناگهانی تروریست‌ها بیش از هشت نفر به شهادت رسیدند.

در استان دیالی هم عملیات مشابهی صورت گرفت و تیپ «نداء» الحشد الشعبی در عملیات امنیتی خود، منطقه المقدادیه در این استان را از وجود عناصر و مخفیگاه‌های عناصر باقیمانده و فراری داعش را کشف و پاکسازی کند.

زخمی شدن ۳ پلیس در کربلا

اما در استان کربلاء انفجار بمبی باعث زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس این استان شد.

منابع عراقی بعد از ظهر امروز شنبه گزارش دادند که سه تن از نیروهای پلیس در منطقه «الخنافسه» واقع در شمال شهر کربلاء در پی وقوع یک انفجار زخمی شده‌اند.

با این حال منبعی امنیتی به شبکه الغدیر گفت که در منطقه مذکور که نزدیک به «جرف النصر» ‌است، سه بمب منفجر شده و تنها یک نفر زخمی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس