تداوم درگیری داعش و نیروهای قسد در اطراف یک زندان در سوریه

برای سومین روز پیاپی درگیری‌ها میان نیروهای قسد و تروریست‌های داعش در اطراف یک زندان در شهر حسکه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، القدس العربی گزارش داد: برای سومین روز پیاپی درگیری‌ها میان نیروهای قسد و تروریست‌های داعش در اطراف یک زندان در شهر حسکه ادامه دارد. رامی عبدالرحمن مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، تأکید کرد که تاکنون در این درگیری‌ها ۲۸ نیروی کُرد و ۴۵ تروریست داعش و ۵ غیر نظامی کشته شده‌اند.

القدس العربی نوشت: تروریست های داعش بامداد جمعه به یک زندان در محدوده تحت کنترل نیروهای قسد که هزاران تروریست داعشی در آن به سر می‌برند حمله کردند. این بزرگ‌ترین حمله تروریستی داعش از مارس ۲۰۱۹ است و نیروهای کُرد همچنان می‌کوشند که آن را مهار کنند.

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از تروریست‌ ها توانسته‌اند از زندان فرار کنند. دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که تاکنون صدها نفر از فراریان دوباره دستگیر شده‌اند و ده‌ها تن فراری هستند.

القدس العربی به نقل از فرهاد شامی مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه، تأکید کرد که اوضاع فوق‌العاده در اطراف زندان ادامه دارد و در محوطه شمالی زندان درگیری‌ها ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش رسما اعلام کرد که با هدف فراری دادن تروریست‌ها از این زندان به آن حمله کرده است.

القدس العربی در پایان آورده است: حدود ۱۲ هزار تروریست داعشی با تابعیت حدود ۵۰ کشور در مناطق تحت کنترل کردها در سوریه حضور دارند.

شبکه المیادین لبنان هم با اشاره به اینکه درگیری های شدیدی میان قسد و داعش در اطراف زندان الصناعه در جنوب حسکه در جریان است به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: ائتلاف آمریکا بخش کارگاه خیاطی نیروهای قسد در این زندان را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش، عناصر داعش اکثر خوابگاه‌های زندان را به دست گرفته و تلاش می‌کنند راهی برای فرار از این زندان پیدا کنند. حدود ۱۳۰ نفر از عناصر تروریستی داعش خود را بعد از ناکامی در فرار از زندان تحویل شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا داده و حدود ۴۰ تن دیگر نیز کشته شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    زنده نگه داشتن تروریست هایی داعشی هیچ سودی نخواهد داشت همه زندانیان انها را بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس