انتقال سرکرده‌های خطرناک داعش از سوریه به دست آمریکایی‌ها

منابع سوری از انتقال شماری از سرکرده‌های خطرناک داعشی از زندانی در حسکه به سمت اقلیم کردستان عراق از سوی نظامیان آمریکایی خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حملات هوایی جنگنده‌های سوری و روسی به مواضع داعش در صحرای شرقی حماه و میان الرقه و دیرالزور تشدید شد و خسارات و تلفات سنگینی به داعشی‌ها وارد شد.

منابع سوری از 54 حمله هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها طی ساعات گذشته خبر داد که طی آن مواضع داعش در حومه شرقی حماه، صحرای الرقه هدف قرار گرفت.

این منابع با اشاره به هلاکت حداقل هفت داعشی در این حملات احتمال داد که با توجه به اینکه داعشی‌ها در مخفیگاههای زیر زمینی و غارها پنهان شده‌اند، تلفات بسیار بیشتر باشد.

انتقال سرکرده‌های داعش به دست اشغالگران آمریکایی از سوریه به عراق

منابع محلی سوری اعلام کردند که نظامیان اشغالگر آمریکایی 9 داعشی را از زندان «غویران» در شهر حسکه تحت کنترل شبه نظامیان قسد به عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «سیمالکا» منتقل کرده‌اند.

این منابع از آماده باش شبه نظامیان «قسد»  و اشغالگران آمریکایی در اطراف زندان مذکور و همزمان با آن پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی که روند انتقال را پوشش دادند، خبر دادند.

زندانیانی که منتقل شده‌اند، سمت‌های بالایی در داعش داشته‌اند و از ملیت‌های مختلف هستند و در منطقه «الباغوز» در حومه دیرالزور دستگیر شده بودند.

سرقت غلات سوریه به اقلیم کردستان عراق از سوی نظامیان آمریکایی

از سوی دیگر برخی منابع در الرقه اعلام کردند که شبه نظامیان «قسد» آرد و گندم ساکنان الرقه را  مشابه آنچه در قامشلی و حسکه انجام می‌دهند، می‌دزند و با همراهی آمریکایی‌ها به اقلیم کردستان عراق ارسال می‌کنند.

منابع محلی در الرقه اعلام کردند که این اقدام شبه نظامیان «قسد» که با همراهی آمریکا رخ می‌دهد موجب بحران نان در الرقه شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 0
    مرزهای ایران با کردستان عراق باید گوش به زنگ باشه...در صورت لزوم موشک باران محل استقرار این وحشی ها در کردستان عراق باید در اولویت قرار بگیره...
  • حیدر صالح IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    زندانی داعشی معنا ندارد چون قابل اصلاح نیست فقط برای داعشی ها مرگ روا است هم به نفع جامه است و به نفع خود داعشی خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس