ویژه ها

جریان اصلاح طلب به عنوان بانی و عامل اصلی مشکلات موجود به هیچ عنوان حق ندارد که در جایگاه شاکی و منتقد بنشیند. 

 سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شاهکار ظریف و عراقچی به روایت دیپلمات سابق

«قاسم محبعلی» فعال اصلاح طلب و از مدیران وزارت خارجه در دولت خاتمی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:««بعید می‌دانم که هیچ طرفی آمادگی داشته باشد که همه تعهدات خود را یک طرفه انجام دهد و منتظر انجام تعهدات طرف مقابل باشد. چنین چیزی نیز غیرعملی است».

وی در ادامه گفت:«هنگامی می‌شود از کشوری تضمین خواست که موافقتنامه دو جانبه‌ای میان کشورها امضا شده باشد و از مجالس کشورها نیز عبور کرده باشد که برجام شامل این موضوع نمی‌شود. حتی اگر آن موضوع نیز باشد بازهم دولت‌های بعدی می‌توانند آن را به مجلس بازگردانده و خواهان اصلاح آن باشند. بنابر این تضمین جز در یک معاهده دو جانبه‌ای که داوری داشته باشد مثل قراردادهای دوجانبه میان کشورها به غیر از آن تضمین در عمل واقعیت ندارد».

شاهکار ظریف و عراقچی به روایت دیپلمات سابق/هجمه گسترده غربگراها به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم

این دیپلمات سابق در این مصاحبه تاکید کرده که «در توافق، هیچ طرفی همه تعهدات خود را یکطرفه و پیش دستانه انجام نمی دهد». این در حالی است که در سال ۹۴ تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف در اقدامی عجیب و نامتعارف پذیرفت که ایران به صورت پیش دستانه تعهدات خود را اجرا کند و پس از پایان تعهدات ایران، طرف مقابل از جمله آمریکا اجرای تعهدات خود را آغاز کند!

بر همین اساس ویژگی‌های بدیهی یک توافق بین المللی از جمله توازن در اجرای تعهدات، همزمانی اجرای تعهدات، ضمانت اجرا و مکانیسم شکایت، پیش بینی عهدشکنی طرف مقابل و دریافت خسارت از طرف عهدشکن به هیچ عنوان در برجام رعایت نشد! دولت روحانی در مدت حدود ۲ ماه تمامی تعهدات خود را به صورت شتابزده و یکطرفه انجام داد. شتابزدگی دولت حتی تعجب رسانه‌های خارجی را نیز در پی داشت.

بر همین اساس چندین هزار سانتریفیوژ از چرخش ایستاد، در قلب راکتور اراک بتن ریزی شد، ۹۷۰۰ کیلو از ۱۰ هزار کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور خارج شد و حتی تحقیق و توسعه نیز متوقف شد! پس از آن، روز اجرای تعهدات طرف مقابل آغاز شد. آمریکا در اولین روز اجرای تعهدات ۱+۵، برجام را نقض و تحریم‌های جدید ضد ایرانی را تصویب کرد! پس از آن نیز برجام بارها و بارها توسط دولت اوباما و سپس دولت ترامپ به صورت فاحش نقض شد و آمریکا هیچگاه تعهدات خود را اجرا نکرد.

این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب- ۲ تیر ۹۴- در دیدار سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام با تاکید بر لزوم همزمانی و توازن تعهدات فرمودند: «لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم‌ها لغو شود ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم. اجرائیات لغو تحریم‌ها نیز باید با اجرائیات تعهدات ایران متناظر باشد».

رهبر معظم انقلاب- ۹ آذر ۹۵- در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند: «مشکلات موجود در مساله توافق هسته‌ای، به خاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن توافق است... در مذاکرات هسته‌ای بحث‌های فراوانی راجع به تحریم‌ها شد اما اکنون در کنگره آمریکا، مسئله تمدید تحریم‌ها را مطرح می‌کنیم. وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم، از جزییات غفلت می‌کنیم که موجب ایجاد رخنه و نقطه سلبی در آن کار می‌شود».

شاهکار ظریف و عراقچی به روایت دیپلمات سابق/هجمه گسترده غربگراها به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم

قاسم محبعلی همچنین در این مصاحبه، ارائه تضمین در توافق را هم امری ناشدنی دانسته است. این در حالی است که روزنامه اصلاح‌طلب شرق- ۱ دی ۹۴- در تیتر اصلی و به نقل از عباس عراقچی، معاون وقت وزیر خارجه نوشت: «امضای کری تضمین است؛اطمینان تهران از اجرای برجام». عراقچی در آن مقطع در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«آنچه برای ما مهم است این است که برجام در مرحله اجرا با هیچ‌گونه خدشه و صدمه‌ای مواجه نشود، آقای کری این تضمین را به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا به‌صورت کتبی با امضای رسمی داده است»!

«وندی شرمن» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا و مقام ارشد فعلی وزارت خارجه این کشور- فروردین ۹۶ - در اندیشکده وودرو ویلسون و در حضور «کاترین اشتون» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تمسخر درباره توافق هسته‌ای گفته بود: «اعضای 1+5  و اتحادیه اروپا توافق کردند که (با پوزخند) تحریم‌های هسته‌ای را «موقتاً متوقف کنند»، «lift»  لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن و یا موقتاً متوقف کردن) است اما طرف ایرانی «lift»  را به معنی «پایان دادن و خاتمه دادن ترجمه می‌کرد» و به همین دلیل هم ما از این لغت استفاده کردیم».

متاسفانه دولت قبل در اجرای برجام به 28 شرط ابلاغی کم توجهی کرد و قصور و تقصیر دولت روحانی در مسئله برجام، خسارت های بزرگی به کشور تحمیل کرد. حالا حامیان سیاست خارجی دولت قبل و بزک کنندگان برجام، از ملزومات توافق سخن می گویند.

** بیقراری اصلاح طلبان برای استیضاح وزرای دولت رئیسی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «استیضاح پشت پرده دارد؟» نوشت:«هنوز از نامه بیش از 200 نماینده مجلس یازدهم به ابراهیم رئیسی و دعوت او برای نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، 10 ماه نگذشته که سیب سیاست‌ورزی هزار چرخ خورده و چند وزیر کابینه دولت سیزدهم در زیر تیغ استیضاح همان نمایندگان قرار گرفته‌اند».

در ادامه این مطلب آمده است:«هرچند معاون پارلمانی رئیسی از تعامل مجلس و دولت می‌گوید و بحث استیضاح را جدی نمی‌داند اما هرروز که می‌گذرد یک وزیر به فهرست وزرای در معرض استیضاح اضافه می‌شود. وزیر «صمت» آخرین وزیری است که در کنار وزرای «اقتصاد»، «بهداشت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» به فهرست اضافه شده است».

شاهکار ظریف و عراقچی به روایت دیپلمات سابق/هجمه گسترده غربگراها به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم

«حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با شماره 29 دی روزنامه سازندگی اذعان کرده که دلار 4200 تومانی، «استخوانی در گلو» است. پیش از آن نیز «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در توئیتی نوشته بود:«دو پوست موز زیر پای دولت(رئیسی) است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟». این در حالی است که روزنامه های اصلاح طلب از جمله روزنامه سازندگی در سال 97 و در مقطعی که کارشناسان اقتصادی و صاحبنظران با دلایل فنی و منطقی با دلار 4200 تومانی مخالف بودند، تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» منتشر کرده و مدعی بودند که دلار 4200 تومانی(دلار جهانگیری) فتح الفتوحی اقتصادی را رقم خواهد زد.

دلار 4200 تومانی تنها یک قلم از میراث اقتصادی دولت روحانی برای دولت سیزدهم است. میراثی که حامیان سابق آن، از آن به عنوان پوست موز زیر پای دولت و استخوان در گلو نام می برند. نقدینگی سرسام آور، تورم 42 درصدی، بدهی عظیم و...بخش های انکارناشدنی میراث دولت روحانی است.

حالا جریان اصلاح طلب به عنوان بانیان کارنامه دولت روحانی و عاملان مشکلات فعلی، با پاک کردن صورت مسئله، در پی استیضاح وزرای دولت سیزدهم هستند. هیچکس منکر نقش نظارتی مجلس نیست. قرار هم نیست که نقاط ضعف کارنامه دولت رئیسی نادیده گرفته شود. اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، در حال حاضر دولت سیزدهم در همین چند ماهه کارنامه قابل دفاعی ارائه کرده است. کارشناسان و صاحبنظران نیز نظرات و انتقادات خود را بیان می کنند و دولت رئیسی نیز برخلاف دولت روحانی که منتقدان را به جهنم حواله داد، همیشه از انتقاد استقبال می کند.

در این میان، جریان اصلاح طلب به عنوان بانی و عامل اصلی مشکلات موجود به هیچ عنوان حق ندارد که در جایگاه شاکی و منتقد بنشیند. 

**هجمه گسترده غربگراها به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم  

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «تهدید رابطه نامتوازن» نوشت:«نگرانی‌هایی که در افکار عمومی در خصوص روابط تهران و مسکو وجود دارد بی‌پایه و بی‌مورد نیست. در طول بیش از دو سده، همواره در روابط ایران با روسیه، چه در دوران روسیه تزاری، چه در دوران اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و چه حتی در دوره کنونی جمهوری فدراتیو روسیه، نوعی بی‌اعتمادی نزد دو طرف وجود داشته و دارد».

در ادامه این مطلب آمده است:«در تصور مسکو از سیاست خارجی ایران این ایراد وجود دارد که اگر امکان سفر برای سیدابراهیم رییسی به یک کشور بزرگ و پیشرفته دیگر وجود داشت، به مسکو سفر نمی‌کرد و الان که چهار، پنج ماه بعد از ریاست‌جمهوری‌اش به مسکو سفر می‌کند، مفهومش این است که احساس نیازی وجود دارد. ما باید به روس‌ها بفهمانیم که اگر هم احساس نیازی وجود دارد، نیاز به گسترش روابط دوجانبه است، نه اینکه چون مشکلاتی برای ایران در سطح بین‌المللی وجود دارد به روسیه روی آورده ‌باشد».

شاهکار ظریف و عراقچی به روایت دیپلمات سابق/هجمه گسترده غربگراها به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم

در حال حاضر هم اسرائیل و هم آمریکا از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم ابراز نارضایتی کرده اند. در داخل نیز جریان غربگرا همصدا و همراه با اسرائیل و آمریکا، دیپلماسی فعال دولت رئیسی را آماج هجمه و تخریب قرار داده است.

جالب اینجاست که این طیف همزمان از یکسو پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا و عدم اخذ تضمین از طرف غربی در برجام را مطرح کرده و از سوی دیگر سفر و دیدار مقامات دولت ایران با چین و روسیه را تقبیح می کند. چرا برخی اصرار دارند که به عنوان حامی منافع اسرائیل و آمریکا در ایران عمل کنند؟!

راز هجمه جریان غربگرا به روابط ایران و روسیه در این بیانات امام خمینی(ره) نهفته است که فرمودند:«نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاهها معرفی کنید، ننشینید که باز یک جایی را آتش بزنند. اینها می‌خواهند خرابی کنند. کار ندارند به این که کی کشته بشود و کی از بین برود... خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید فروزان CH ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    14 2
    آقای محبعلی دیپلمات سابق را نام بگذاریم محبالغربی و حافظ منافع امریکا در ایران برای این دیپلمات‌های سابق باید یاد آوری شود ،از جیب این ملت زده شده تا این افراد بروند خارج و بشوند دیپلمات و حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران نه طرفدار امریکا و سنگ غرب بر سینه چه میگذشته در آن وزارت خارجه که چنین افرادی را تحویل جامعه دادند ، وزارت امور خارجه ایران بوده یا انکلیس و امریکا ،آقای محب امریکا
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      27 3
      شاهکار روحانی و ظریف 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و موادغذایی و غیره و توسعه فقر و محرومیت در کشور بود.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 5
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 6
    خخخخخخخخخخخ باید مقر مذاکرات وین را با موشک بمباران کنیم تا در مذاکرات امتیاز بگیریم
  • سید IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    22 2
    محبعلی اگر کنیه اش را به محب عموسام تغییر دهد بسیار با مسماتر خواهدبود!
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      روحانی (فریدون)و ظریف الممالک استخوانیست که در گلوی جریان اصلاح طلب گیر کرده است این جماعت با تمام قوای داخلی و خارجی در دفاع از برجام و عملکرد دولت سرا پا اصلاح طلب ایشان حمایت کرده اند امروز که تقریبا ماهیت شعاری حضرات برای مردم اشکار شده است و مردم فهمیده اند جریان قبیله گرا ی اصلاح طلب منافع ملی در برجام را قربانی منافع قبیله ای خود کرده اند ودیگر جایگاهی در تفکر مردم ندارند حالا اگر حمایت خود را از روحانی و ظریف الممالک بردارند که از پشت به خود خنجر زده اند اگر حمایت از ایشان را ادامه دهند روز بروز بیشتر منفور مردم میشوند تا جایی که خودرا بازنده اصلی مجلس و دولت بعدی میبینند در هر حال مردم دست این جریان را خوانده و دارد میبیند که دولت مردمی رئیسی با کمترین امکانات بیشترین خدمت به منافع ملی و مردمی دارد انجام میدهدمردم فهمیده اند که دولت حسن روحانی کوه بزرگی از بدهکاری برای دولت مردمی رئیسی بجا گذاشته است تقریبا زمین سوخته و مین گذاری شده ارث دولت حسن فریدون برای دولت مردمی رئیسی میباشد اما باز مردم میبینند که اقای رئیسی با دیپلماسی فعال در پی احیا منافع ملی میباشد در کشور هم ایشان بسیار فعال میباشند و توانسته اند کارخانه هایی که در زمان دولت روحانی از مدار تولید خارج شده اند را مجدد راه اندازی کنند این فعالیت ها جهادی جریان قبیله ای اصلاحات را بسیار خشمگین کرده است و بارها نفرات خودرا به کف خیابانها فرا خوانده و دنبال هرج و مرج و اشوب علیه جریان مردمی میباشند اما گویا مردم فریب این جماعت تزویر و فریب نیرنگ را نمیخورند ودست در دست دولت مردمی رئیسی کمک به حل مشکلات با توکل به نیروی داخلی میباشند
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 3
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      با اینکه رئیس جمهوران امریکا طی این چهل دوسال بعداز انقلاب اسلامی بارها به زبان تهدید با مردم ایران صحبت کرده اند رفتارشان هم تهدید و تحریم و دشنام بوده است اما حضرات غربگرا امثال زیبا کلام ها قبول نمیکنند که شیطان بزرگ امریکا دشمن ملت های ازادیخواه و مستقل میباشند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 1
    برجام تورم را کاهش میدهد = اول بحران ساختگی بعد با قبول برحام یا نفوذ و وابستگی مشکلات مصنوعی را کاهش بدهند تا قیمت بیاد پایین
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    23 1
    قاسم محبعلی شما حرف نزنی کسی نمیگوید لالی
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 5
    این هجمه ها و دروغ پردازی های جماعت غربگدا طبیعی است ، هرچه دولت رییسی در رفع مشکلات ملت و رفع تحریم ها موفقیت های بیشتری کسب کند پایان عمر سیاسی این غربگدایان عوام فریب و کاسه لیس دشمن را تسریع می کند
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 3
      جناب جلال آل احمد ، حرف دیگه ای به غیر از گفتن غربگدا یا غربزده ندارید که تازگی داشته باشه ؟! شما هم روسگدا - چینگدا - شرقگدا هستید
  • اصلانی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 1
    ابزارجادوی این طیف ازفعالان سیاسی وسیاستمداران همین مشتبه کردن ها و نعل وارونه زدن ها پیش مردم است تا مردم وقتی آن ها می‌روند گمان کنند که می آیند و و قتی از دشمن مردم دفاع میکنند تصور شود از مردم ایران دفاع میشود
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    11 3
    متنفرم از قیافه عراقچی و سیاست ضعیف و بی سوادش
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      6 1
      مخصوصا كه ي زن تو مذاكرات فريبشون داده خخخخ
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    3 1
    چرا اصلاح طلبان حق ندارند اعتراض کنند ؟! مگه حسن روحانی اصلاح طلب بود؟! مثل اینکه یادتون رفته روحانی از اعتدالیون بوده نه اصلاحیون . یک نفر اصلاح طلب واقعی از سال 88 تا الان که 1400 هستیم در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت نشده.
  • سیف IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    نمونه‌ای دیگر: تـوهیـن به شعــور مـردم توسـط یکی که برداشته توئیت زده:" سرود کشور رو هم که نزدن اونم پروتکل بود؟ " نمیگه فردا فیلمش درمیاد مردم می‌بینن! یکی نبست بگه آخـه تو کشور و سرود ملی میشناسی؟! (مشرق! تو رو خدا منتشر کن)
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    به نظرم سیاست ورزی درست اینه که با رصد افساداتی ها، درست برعکس امیال و آرزوهای اونا عمل بشه! فعلا این مفسدین فرصت طلب، دربدر دنبال چند پاره کردن دولت با دنبال کردن موضوع استیضاح وزرای دولت رییسی هستند!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    پول هتل کوبورگ رو کی میده؟و البته کی داده؟
  • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    3 1
    اگر مستند جانور گرسنه را در آپارات نگاه کنید نفرت شما از این اصلاح طلب ها و غرب گرا ها بیشتر میشود
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    از کوزه همان تراود که در اوست . اذهان پرورشی در غرب . ما حتی اکنون از دید منافع استراتژیک و هژمون . نزد برخی از اهالی مدعی واقع بینی که بمنفعت نظام و انقلاب و کشور باشه را نمی بینیم . اونوقت اسم خودشان را کارشناس و آگاه مسائل سیاسی که احیانا تعدادی از همین اشخاص باید گفت با تاسف بسیار. اساتید دانشگاه . این جایگاه مهم برای تربیت نیروی انسانی فعال قادر و اهل خبره و موشکافی برای تامین منافع و مصالح ملی وظیفه بر عهده داره بوده اند . عمق فاجعه عقب ماندگی و ضعف ما در برخی از زمینه ها . حتی تشویق دانشجویان تاپ با انگاره های مایوس ساز که جاهائی خود مسبب بوده اند . حتی در سمت های دولتی بعنوان مشاور و معاون و مسئول که در طرز دید و افکار و تصمیمات اثرگذار بوده اند اینها خودشان هستند . امیدوارم زمینه بررسی عملکرد این ضعفها در خدمت به کشور علیرغم ادعاهای بوق و کرنا گونه شان . برای روشنگری اذهان و شناسائی خطاها و خسران برای اصلاح امور پدید آید . چیری که کشور از آن رنج برده و اهتمام دارند با مسموم سازی اذهان به رویه خود ادامه دهند .
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 1
    شاید بشه گفت نظر امام بر پیوند حوزه و دانشگاه بر این بوده که حوزه در پرورش نیروی تحصیلکرده که تحت تعلیم اساتید محترم دانش میاموزند . با رصد نحوه تدریس و خروجی . متوجه کارآمدی مورد انتظار باشند . طبیعی بود که اغلب اساتید دانش آموخته غرب بودند . و چون ما روابط نزدیک با چین و روسیه نداشتیم و اغلب در دروس تخصصی که بجای خود حتی علوم انسانی هم همان دید و روش آنها را بازآموزی کردیم . در حالیکه حتی رهبر تذکر علوم انسانی را خیلی وقت پیش داشتند . اما باز دانشگاه قوی ظاهر نشد و حوزه هم بمیزان لازم مشارکت نکرد . این میدان را برای همان دیدگاه در اصل باقی گذاشت . یعنی درک دو طرف از اهمیت موضوع با توجه به شرایط بین المللی ما که آمریکا از ابتدا به انحا مختلف سعی بر ایجاد مشکلات داشته . باز در میدان او بازی کردیم که او بر آن و ساختارهای ترسیم و آموزش داده شده مسلط بوده . این دوستانی که دیدشان فقط میدان غرب را فرا و خو گرفته . چیز دیگری بلد نیست . باید طوطی وار بگه غرب خوبه . شرق بده . چون بیرون از این محیط نبوده و نرفته . بهمین خاطر بقول مهندسی حتی با دیدن خطوط روسی و چینی. پس میزند . اصلا قدرت و جرات شناخت دیگری را ندارد . دنیا برای او برابر با غرب است . به دانشگاه توجه ویژه برای تربیت نیروی متهور که دنیا را کامل شناسد نه فقط صر3 یا غرب بتنهائی ک اینکه منافع ما چه را ایجاب میکنه که چه وقت چکار کنیم بیاموزد .
  • ح ر IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    کلا هر شخص و گروه و حزب و جریان وووووو که برای نفع خود یا خارج به مملکت خیانت می کند باید بدون اغماض به ملت معرفی و حذف شود
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    مصداق بارز آقایان غربگدا، ابوموسی اشعری است انسانهای بظاهر متدین اما با کینه مولا علی (ع) و به عبارتی قبول نکردن ولایت مولا علی(ع) و بسیار ساده لوح، عافیت طلب و ترسو یا به قول امام خمینی عزیز اینها یا ساده لوح هستند یا خیانتکار
  • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    بعضی ها اینقدر گیج و منک و کم سوادند فکر میکنند ایران نمیداند امریکا در مذاکرات تضمین نمیدهد ما هم همین را میخواهیم توپ را در زمین آنها انداختیم و ما در کنار مشغولیات لغو تحریم با کشور های دنیا که در سه کشور اروپایی و امریکا خلاصه نشده اند رابطه تجاری سیاسی و اقتصادی ... برقرار میکنیم و در کنار لغو تحریمها که از طریق مذاکره غیر ممکن است آنرا از طریق مردم ساعی و کوشا و جوانان نخبه ایرانی و همچنین با همکاری با چین و روسیه و همسایگان ودهها کشور دیگر خنثی میکنیم.واین بزرگترین شکست برای غربگدایان در تاریخ چند قرن اخیر ایران خواهد بود
  • حسین نقاش IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    تلاش دولت رییسی برای تقویت همکاری های دو جانبه و چند جانبه با کشور های همسایه از جمله روسیه در راستای بهبود وضعیت کشور قابل تقدیر است .
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    نوکران غرب بدجوری اب تولانشون افتاده همکاری با شرق وخارج شدن ایران از مدار غرب غرب متلاطم را وادار به فشار بیش ازحد به نوکران داخلیش کرده که اینقدر جلزو ولزمی کنند دولت اینبار پا را روحلقوم غرب گذاشته کوتاه نیامدن در وین واتحاد با چین وروسیه.رعیسی جان پاتو خوب جایی گذاشتی یه کم دیگه فشار بدهی.نوکرا مسیر عوض میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس