ویژه ها

اصلاح طلبان اصرار دارند که مخالفان برجام در ایران را با مخالفان برجام در آمریکا در یک کفه ترازو قرار داده و این دو را با مخالفت اسرائیل با برجام، یکی و مشابه جلوه دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: تفاوت رئیسی با روحانی با گوشت و پوست قابل لمس است

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «ایران؛ یک سال بعد» به نقل از «صادق زیباکلام» نوشت: «۸ سال ریاست جمهوری آقای روحانی را دیدیم و این یک سال ریاست جمهوری آقای رئیسی را نیز مشاهده کردیم. تفاوت این دو دولت با گوشت و پوست قابل لمس است.»

این روزنامه اصلاح طلب همچنین در ادامه به نقل از «حسین مرعشی» نوشت: «آقایان می گویند زندگی مردم را به برجام گره نمی زنیم، مگر شما گره زده اید که می گویید گره نمی زنیم؛ این گره خورده شده است چرا چشم مان را بر واقعیت می بندیم.»

مرعشی در ادامه تاکید کرد: «وقتی آقای خاتمی در سال ۷۶ به پیروزی رسیدند به اندازه ای این پیروزی در کام ملت و نیروهای سیاسی میانه رو و اصلاح طلب و تحول خواه شیرین بود که بعضا دوم خرداد برای دوره ای طولانی به نام گروه های سیاسی حامی آقای خاتمی تبدیل شد و تا سال ها بخشی از اصلاح طلبان مشهور به دوم خردادی ها شدند و هر سال به سالگرد این پیروزی افتخار می کردند. این روزها دقت کردم و از هیچ یک از هواداران آقای رئیسی در سالگرد انتخاب ایشان هیچ عکس العملی ندیدم که نشان از افتخار به انتخابات سال گذشته داشته باشد و عجیب بود که چرا جبهه پیروزی سال گذشته نمی تواند به این تاریخ افتخار کند.»

زیباکلام: تفاوت رئیسی با روحانی با گوشت و پوست قابل لمس است/ عبدی: «دهه نودی‌ها» نمی‌دانند که ارزش‌های رسمی چیست

جریان اصلاح طلب در سال گذشته و در آستانه انتخابات مدعی بود که اگر رئیسی به ریاست جمهوری برسد، در اسرع وقت مستقیم با آمریکا مذاکره کرده و سریع به FATF می پیوندد و همان مسیر روحانی را بدون هیچ ماع و دست اندازی می پیماید.

این طیف همچنین مدعی بود که اگر رئیسی به ریاست جمهوری برسد، ظرف چند ماه دلار به عدد ۴۰ و ۵۰ هزارتومان رسیده و کشته های کرونا از هزارنفر فراتر رفته و وضعیت به گونه ای می شود که مردم آرزو می کنند که ای کاش روحانی رئیس جمهور کشور بود.

اما اکنون دولت رئیسی بدون مذاکره با آمریکا و بدون برجام و FATF، هم در آزمون کرونا سربلند بیرون آمده و هم در صادرات نفتی و غیرنفتی و دیپلماسی قوی اقتصادی و مهار تورم، اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

رئیسی دیشب در گفتگوی زنده تلویزیونی تاکید کرد که «۲۹ هزارمیلیارد تومان بدهی دولت قبل را در ۲۰ روز پرداخت کردیم.»

وی افزود: «ما کشور را در شرایطی تحویل گرفتیم که تورم ماهانه ۶۰ درصدی و کسری بودجه داشتیم و مواجه با رشد نقدینگی هم بودیم که اگر ادامه می‌یافت، شرایط اقتصادی دشوارتر می‌شد.»

برخلاف فضاسازی دروغین جیان اصلاح طلب، دولت دوم خاتمی با نارضایتی مردم و عدم محبوبیت به کار خود پایان داد. در آن مقطع علیرغم آنکه خاتمی به صورت علنی از «مصطفی معین» در انتخابات ۱۳۸۴ حمایت کرد، وی با آرای بسیار پایین از راهیابی به پاستور باز ماند.

نکته مهم دیگر اینکه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ مقامات ارشد دولت خاتمی و اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در دولت روحانی در مناصب ارشد حضور یافتند. اما این طیف با ناکارآمدی و سوءمدیریت خسارت های بزرگی در این مدت به کشور و مردم تحمیل کرد.

کارشناسان معتقدند که دولت های یازدهم و دوازدهم(دولت اول و دوم روحانی)، در حقیقت «دولت سوم و چهارم اصلاحات» و به عبارتی «دولت سوم و چهارم خاتمی» بود.

** عبدی: «دهه نودی ها» نمی‌دانند که ارزش‌های رسمی چیست

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و در اظهارنظری،  الگوی پیشرفت ایران را خیالی!  نامیده بود، نوشت: «ماجرای جمع شدن تعدادی جوان و نوجوان شیرازی در روز جهانی اسکیت در زمین اسکیت‌بازی و انتشار فیلم آن اتفاق جالبی است که واکنش‌ها به آن، نسبت به اصل ماجرا از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر خوب دقت کنیم، احتمالا این افراد پس از شنیدن بازتاب‌های این رویداد تعجب کرده و از خود خواهند پرسید، مگر ما چه کرده‌ایم که این همه برای رسانه‌ها و حکومت مهم شده است؟ ما جز رفتار روزانه خود مرتکب چه عمل خلافی شده‌ایم؟ این پرسش نقطه محوری است. اینکه بخش قابل توجهی از مردم و نسل جدید زندگی عادی خود را می‌کنند، و در عین حال این سبک زندگی برای دیگران بسیار عجیب و غیرمنتظره است.» 

در ادامه این مطلب آمده است: «برخلاف اغلب جوانان دهه هفتاد و هشتاد که خود را در ارتباط با امر عمومی و سیاست، هویت‌یابی و تعریف می‌کردند، جوانان و نوجوانان دهه ۱۳۹۰ و این دهه، به کلی با این امر قطع رابطه کرده‌اند و  نمی‌داند که ارزش‌های رسمی چیست که حتی بخواهد آن را رعایت کند. آنان با نهادهای اصلی جامعه قطع رابطه کرده و در خود فرو رفته‌اند.  و بالاخره کار حکومت شده نادیده گرفتن و حتی تکذیب این سبک از زندگی یا ارتباط دادن آن به توطئه‌های دیگران. نتیجه این عوامل، بی‌اطلاعی حکومت از آن چیزی است که در بطن جامعه رخ داده یا در حال رخ دادن است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هنگامی که می‌گوییم کاری به زندگی شما در خانه نداریم، فقط در فضای عمومی چنین و ‌چنان باشید، آن‌هم به این علت که ما چنین می‌خواهیم، ریاکاری را نهادینه کرده‌ایم. نسل‌های قبلی با این ریاکاری زندگی کرده‌اند ولی نسل جدید صادق‌تر از آن است که چنین ریاکاری را سرلوحه رفتارش قرار دهد. یک بار دیگر فیلم را ببینید تا متوجه طبیعی بودن بیش از حد رفتار این نوجوانان دهه هشتادی شوید. بهتر است از برگزارکنندگان تشکر کنید که چشم‌ها را به این واقعیت‌ها آشنا کردند.»

زیباکلام: تفاوت رئیسی با روحانی با گوشت و پوست قابل لمس است/ عبدی: «دهه نودی‌ها» نمی‌دانند که ارزش‌های رسمی چیست

این یادداشت بیش از آنکه در حمایت از دهه نودی ها باشد، نشان از عصبانیت و خشم از دهه نودی ها است. جریان تندرو اصلاح طلب از دهه نودی ها عصبانی و خشمگین است. چرا!؟

به این دلیل که سرود حماسی و شورانگیز «سلام فرمانده» در کشور غوغا به پا کرده. از اجتماع ۱۰۰ هزارنفری در استادیوم آزادی تا اجتماعات باشکوه و کم نظیر در اقصی نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب.

نکته قابل توجه اینجاست که سلام فرمانده حتی مرزهای ایران را هم درنوردیده و نسخه های عربی، انگلیسی، هندی و...آن یکی پس از دیگری منتشر می شود.

وقتی نوجوانان عزیز کشورمان با آن قلب‌های پاک و چشمان اشکبار با امام زمان(عج) خود عهد و پیمان می‌بندند و آرزوی حاج قاسم شدن برای امام زمانشان را طلب می‌کنند و فریاد می‌زنند که «سیدعلی دهه‌ نودی‌هاشو فراخوانده»، دشمن از خشم به خود می‌پیچد و رسانه‌های خود و دنباله های داخلی را به خط می‌کند تا بلکه جلوی این موج عظیم را بگیرند.

اصلاح طلبان تندرو علاوه بر آنکه «سانسورچی های ماهری» هستند، عادت دارند که از کاه، کوه بسازند. این طیف اجتماعات عظیم و تماشایی سلام فرمانده را به کل سانسور کرده و در سوی مقابل، تجمع چند ده نفری در یکی از پارک های شیراز را به کل نوجوانان در کشور تعمیم می دهد.

امثال عبدی که آزادی خرید و فروش مواد مخدر و آزادی مشروبخواری را تجویز می کنند، هیچ نسبتی با دغدغه ها و مطالبات جوانان و نوجوانان عزیز کشورمان ندارند. بهتر است این طیف کمی هم از سانسور واقعیت های جامعه فاصله گرفته و چند دقیقه ای وقت گذاشته و تصاویر و ویدئوهای اجتماعات سلام فرمانده در اقصی نقاط کشور را ملاحظه کنند.

** سناریونویسی برجامی، باب میل آمریکا و اسرائیل!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «برجام در دسترس؟» نوشت: «اینکه موانع احیای برجام به‌طور رسمی رفع شده‌اند یا به مذاکرات آتی برای رفع آنها نیاز است، فعلا مشخص نیست اما عزم ایران و اتحادیه اروپا و احتمالا آمریکا به گفته جوزپ بورل جدی است و احتمالا به‌زودی شاهد سفر وزرای امور خارجه عضو برجام به هتل کوبورگ وین برای ازسرگیری مذاکرات خواهیم بود؛ البته اگر مخالفان احیای برجام در ایران و آمریکا و البته روسیه و اسرائیل بگذارند

زیباکلام: تفاوت رئیسی با روحانی با گوشت و پوست قابل لمس است/ عبدی: «دهه نودی‌ها» نمی‌دانند که ارزش‌های رسمی چیست

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در حوزه سیاست خارجی و به طور خاص در حوزه برجام اصلا تحلیل های دقیق و واقع بینانه ای ارائه نمی دهند. از ادعای «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» تا «اسرائیل مخالف برجام است» و...

اصلاح طلبان اصرار دارند که مخالفان برجام در ایران را با مخالفان برجام در آمریکا در یک کفه ترازو قرار داده و این دو را با مخالفت اسرائیل با برجام، یکی و مشابه جلوه دهند.

این در حالی است که منتقدان برجام در داخل معتقد هستند که احیای این توافق نیازمند ۳ اقدام بسیار مهم و ضروری است: لغو دائمی تمامی تحریم ها، ارائه تضمین معتبر توسط آمریکا و راستی آزمایی اقدامات ادعایی طرف مقابل از سوی ایران. منتقدان برجام در داخل همچنین تاکید دارند که توافق هسته ای نباید به حوزه های دیگر از جمله موشکی و منطقه ای تعمیم پیدا کند.

اما منتقدان برجام در اسرائیل و آمریکا کاملا در نقطه مقابل منتقدان در ایران قرار دارند. آن ها معتقدند که اولا باید محدودیت های برجامی ایران دائمی شده و این محدودیت ها به حوزه های موشکی و منطقه ای نیز سرایت کند، ثانیا، تحریم ها باید در جای خود برقرار باشد و لغو تحریم ها به هیچ عنوان رخ ندهد.

متاسفانه برخی رسانه های اصلاح طلب در داخل، با یکی جلوه دادن منتقدان برجام در داخل و خارج، سناریونویسی برجامی را باب میل آمریکا و اسرائیل انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    12 5
    یکی از کارهای به راستی نشدنی رسیدن به و درک عمق بی.... روزنامه شرق و اعتماد و جناح اصلاحاتچی و لیدرهایشان است.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      9 11
      دیگه چپ و راست و اصولگرا و اصلاحات و ... فرقی ندارن من خودم هم به رییسی رای دادم.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      16 7
      آقای زیبا کلام فرق است بین حسن روحانی با آن الفاظ رکیک و خنده های چندش آورش و تمسخر مردم ایران با آقای رئیسی که با توجه به مشکلات اما در بین مردم می‌باشد وبا جان دل گوش به حرفهای مردم و مشکلاتشان میدهد و یکی یکی خرابی های از قبل بجا مانده دولت حسن روحانی را ترمیم میکند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      10 2
      فکری به حال اجاره خونه ها بکنید با دستور انقلابی و بیانیه دادن که چیزی درست نمیشه..
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 3
      اگر پیاده نظام تبلیغاتی غرب در داخل نبودند تا واقعیتها رو تحریف کنند و نظام رو به امتیازدهی بیشترو توافق سریع تشویق کنند هیچ وقت برجام خارج نمیشد و امروز هم به برجام برمیگشت یا شاید این عهدنامه شکل نمی گرفت
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 2
      اگر پیاده نظام تبلیغاتی غرب در داخل نبودند تا واقعیتها رو تحریف کنند و نظام رو به امتیازدهی بیشترو توافق سریع تشویق کنند، آمریکا هیچ وقت از برجام خارج نمیشد و امروز هم به برجام سریعتر برمیگشت یا شاید هشت سال پیش این عهدنامه به ایران تحمیل نمیشد
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 4
      عباس عبدی به مرعشی گفته بود: تو بهتر است به اندازه داناییت سخن بگویی نه به اندازه داراییت که در موردش حرف و حدیث زیاد هست! حالا این جوانک 16:16 هم بهتر است به اندازه همان یک رأیی که اگر داده باشد و ادعا می کند به آقای رئیسی داده است نظر بدهد نه از جانب همه مردم!
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      6 4
      برای شما جماعت حزب باد فقط جایی که جیبتان و شکمتان پر شود مهم است این جناح و اون جناح هم ندارد
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    14 3
    به نظر شما عباس عبدی غیرت دارد؟
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      6 10
      فقط دولت انقلابی که هرگز زیر باز برجام و مذاکرات نخواهد رفت غیرت خواهد داشت.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      9 7
      پس چرا برجام را آتش نمیزنید؟
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 2
      جناب 17:21 ــ چشمت را باز کن تا خاکسترش را ببینی! اروپایی ها فهمیدند که ایران چه بلایی بر سر برجام آورد اما کودن ها هنوز روح برجام را رها نمی کنند!
    • تبریزی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      7 3
      عبدی اگر غیرت داشت نمی‌رفت از جاسوس‌های آمریکایی عذرخواهی کنه
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    12 6
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • مهدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      وضع مالیت خوبه وگرنه چه خبر از وضعیت ف
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 6
    بحران های جمعیت و ریزگرد و آب و محیط زیست و سرماه گذاری و صندوق های بازنشستگی و ... بحران های جدی نیستند و در دولت انقلابی به زودی رفع میشوند.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    12 26
    باز خدا پدر روحانی رو بیامرزه
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      8 2
      از نظر رانتخواران و غارتگران بیت المال و کسانی که میلیارد میلیاردر دلار جهانگیری به جیب زدند روحانی لایق آمرزش است
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 7
      حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه: استیضاح وزرای صمت، کشور، راه و کشاورزی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      7 0
      ۱۵:۴۲ حتما می آمرزه و تو را هم با اون محشور میکنه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    11 4
    به نظرتون اصلاح طلب و اصولگرا چقدر برای مردم فرق دارن و برای مردم کوچه و بازار مهمه؟
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 4
      فرق می‌کنه که مردم کوچه بازار ایران باشه یا آلبانی و یا اسقاطیل یا آل سقوط..
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 4
    دولت انقلابی هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی دارد که هنوز منتشر نشده و همانگونه که گفتند اقتصاد دان ها را سر خط میکنند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 1
    به جای اینکه هر روز تیتر بزنین به بار برای همیشه محاکمه کنید اگر راست میگویید.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 4
    دارئ هم گران شد و هزینه آرمایشگاه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 10
    دولت با غربگداها فرق دارد و خرید اتوبوس دست دوم اروپایی ها با اقتدار و عزت انجام شده است .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 5
      در گفتگو با مهر مطرح شد؛ اتوبوس‌های کم کارکرده اروپایی در راه تهران
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    8 2
    آزمایش خون شده یک میلیون و دویست هزار تومن وزارت بهداشت برای بیمه های سلامت که قبول نمیکنند و گرانی ها ورود کند
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      کدوم بحران جمعیت
  • IQ ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 3
    صادق زیبا کلام جدیدا شده وزیر امور خارجه اصلاح طلب ها اومد اقلیم با همه دیدار کرد از دم
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 1
      اقلیم را با پهبادهامان با خاک یکسان کنیم تا دشمنان را راه نداده
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 1
      انگار کردستان دلش میخاد دوباره موشک بخوره.
  • R IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    6 4
    احتمالا آقای عبدی توجهی به عدد رقم ندارند که دهه نودی هارا نوجوان وجوان خطاب می کنند درحالیکه آن ها دوران کودکی را سپری می کنند .ویقینا دردوران جوانی همچون اسلاف خوداز پاسداران آرمان های انقلاب خواهند شد .
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 3
      خخ. انگار ایران نیستی؟
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 1
      واکنش دادستان کل کشور به ماجرای تجمع نوجوانان در شیراز: برای نظام زیبنده نیست که چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      حال عمومی ایشان خوب است.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 1
      خخ و دوستانش باید بسوزند و میسوزند، چون این آرزو را بیش از چهل سال است میگویند و به نظرم چهار صد سال هم خواهند گفت و خوراک مور و مار خواهند شد ولی به آرزوی محال خود نمی‌رسند منافقین و دل مریض‌ها به اذن الله
  • NL ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    4 6
    به این دلیل که سرود حماسی و شورانگیز «سلام فرمانده» در کشور غوغا به پا کرده. از اجتماع ۱۰۰ هزارنفری در استادیوم آزادی تا اجتماعات باشکوه و کم نظیر در اقصی نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب. خودتان را با این سرود که دایم از سیمای میلی پخش میشود گول نزنید
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 2
      چشم حتما... شما هم زیاد بهت فشار اومده حرفهای میلی اربابهایت را قرقره می‌کنی... از کشمیر تا پاکستان و هندوستان و تا عراق و یمن و آذربایجان و بحرین.... با «سلام فرمانده»
  • محمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 0
    زشت کلام حرف نزن
  • ش. AE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 0
    آقای زیبا کلام ببند
  • صادق IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    24 1
    این آقایان اصلاح طلب که با اعتقاد مائوئیسمی وسکولاریسمی یا افکارالتقاطی توانست فرزندان ده هفتادی مسلمان معتقد رابا دروغ وفریب وتوطتعه وهنجارشکنی وترور شخصیتی وفیزیکی ورواج فحشاء ومقابله پا باورهای دینی مردم آزادانه در مجلس وسازمان هی دولتی ورسانه ها همانطور که به اعتقاد آقای عبدی حریم خانه باحریم بازار وکوچه یکی است یعنی حریم خصوصی در منزل ودربیرون از نظر این نخبه وجود ندارد.غرزندانش در مسایل اخلاقی وفعایت های اجتماعی بدون فید و شرط در ارتباط هستند .هیچ مانعی ندارد ودرتمام فعالیت های اقتصادی واجتماعی فرهنگی مشترک هستند و به تعبیر. دیگر همه عضو تشکیلات فراماسونری در یک حرکت جهانی بنفع صهیونیست شرکت کنندوعلیه اسلام قیام نمایندو مقدمه ظهور دجال رااماده نمایند
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    7 2
    عبدی سلام فرمانده دهها میلیونی را ندید. اما اسکیت چند ده نفره را دید!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    5 2
    بابا دهه نودی ها خیلی هم بزرگ باشن 11 سالشونه
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    3 0
    لیدر های دولت خاتمی که پدر خوانده امثال مرعشی را عالی جناب سرخپوش لقب دادن خیلی دوران شیرینی بود راست میگی
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    8 0
    رئیسی ثابت کردخطش پیشرفت ایران است
    • FR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 0
      کاملا با شما موافقم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 2
    اقای عبدی که میداند. پشت صحنه. ده نودی ها. کی بوده
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      پشت سر حماسه سازی دهه هشتادی و نودی ها خدا و اهل بیت هستند.
  • NL ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    10 0
    عجب! عبری حتی نگران حقوق کوک نیست که این بچه ها ممکنه مورد سوءاستفاده جنسی و کاری قرار بگیرند و دچار آسیب اجتماعی و مواد مخدر و اینها بشن! فقط چون مخالف دین هست این نوع رفتار سازماندهی شده باعث خوشحالیشه!!
  • NL ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    10 0
    عجب! عبری حتی نگران حقوق کودک نیست که این بچه ها ممکنه مورد سوءاستفاده جنسی و کاری قرار بگیرند و دچار آسیب اجتماعی و مواد مخدر و اینها بشن! فقط چون مخالف دین هست این نوع رفتار سازماندهی شده باعث خوشحالیشه!!
  • محسن IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    15 2
    آقای عبدی چرا مغلطه می کنین ! این حکم خداست که با گناه علنی و غیر علنی یه جور رفتار نکنیم ، خدا مصالح بیش تری رو می دونه ! به ذهن شما این رسیده که طرف ریاکار میشه !!! مثل این می مونی بفرمائین چرا طرف با لباس خواب نمیاد دانشگاه : ریاکار! بزرگترین عامل بی حیایی ماهواره و اینستاست بچه سالها از صبح تا شب میبینه اکثریت اهل زمین بی قید و بند و بی حجابند انتظار دارین وقتی بزرگتر میشه مریم مقدس شه و غرق در معنویات ؟!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    از فرد مشروب‌خوار دخترباز، توقع تعقل نداشته باشید
  • FR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    زيبا كلام خائن !
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    قابل توجه دوستان به حرف ریس جمهور اکتفا نکنین یه سرم برین بیرون رب گوجه چند شده مابقی ارزاق چی؟
  • !! IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    لیبرال اصلاح طلبان بیماردل !!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    شما برادران خوب مطمین باشید نه حالا نه ده سال دیگه نه صد سال دیگه شما با این رفتارتون هیچ کشوری را نه می تونین تصاحب کنین نه نابود کنین
  • رحیم IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 1
    افراد طلبان تهوع آور
  • ۳۴ ساله ی مجرد خسته بی امید الکی خوش IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 0
    میشه دست از سر ما مردم بردارید! برای من مجموع عملکرد مهمه، همین هم درسته! چه رئیسی جه روحانی چه هرکس دیگری...
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    علی مطهری ، نماینده مجلس دهم نوشت
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    احمدنژاد بوسیله بانکها ارز وطلا افزایشی میداد وبودجه نفت را سرازیرمیکرد برای کارهای زیربنایی،واردات، وکاهش قیمت مایحتاج ویارانه مردم وتامین بودجه-روحانی طلا وارز را افزایشی میکرد وبا برلی تامین وکاهش وثبات قیمت کالا،مواد غذای ومایحتاح مردم -چرا رئیسی تلافی هرچی کاهش مواد عذایی ومایحتاج مردم را اینقدر کاهشی کرد ویاراته را هم مطابق با تورم رساند!؟
  • عبدالله IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 1
    کلا"این قوم فاسد اصلاح طلب از قبیل عبدی جاسوس بیگانه مثل شیطان هستند که از بسم الله فراری هست.هر جا که حرف از اسلام و ارزشها باشد چون شیطان هستن بلافاصله در مقابل آن موضع گیری میکنند.
  • Fara hare IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 0
    آهای آدمین عزیز مشرق اگه دلت برا ایران میسوزه این چیزی که میگم رو نشر بده و دنبالش باش و براش برنامه بساز و تو ذهن مردم حک کن.این افسادات با اون نماینده اروپا دارن دقیقا کاری که هشت سال پیش باهاش از مردم سواری گرفتند رو پیاده میکنند ویکی دیگه مثل روحانی رو بکنند تو پاچه مردم و اولین پروژه سر راهشان هم انتخابات مجلس هست.با استفاده از آدم ها و مدیران شان که متاسفانه دولت ابقا کرده همچنان گرانی و تورم و قیل وقال روانی رو تو جامعه نگه داشتن و مذاکرات رو هم فرسایشی کردند تا موقع انتخابات مجلس چاقوی منافع غرب رو تا دسته تو قلب ایران فرو کنند و بسیار زیاد هم روی حافظه ضعیف کوتاه و بلند مدت مردم ایران حساب بسیار ویژه باز کردند درست مانند سال نود دو.دارن شرایط التهاب رو تو جامعه با مدیرانی که در دولت دارند تا موقع انتخابات مجلس نگه داری و مدیریت میکنند با هماهنگی و مذدوری برا نماینده اتحادیه اروپا و اون وقت مجلس رو بدست بگیرند که اگه بگیرند الفاتحه ایران و ایرانی.روی حافظه ضعیف مردم هم بسیار حساب وکار دارند میکنند.پس خواهشاً روشنگری کنید وبه گوش دولتی ها اگه ارتباطاتی دارید برسونید که حداقل نگذارن مذاکره تا انتخابات مجلس کشیده بشه.یاتوافق کنن یا کلا بزارند کنار.از ما گفتن بود.
  • FR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    راستش آدم دیگه رقبت نمیکند جواب این مسخره بازیهای اصلاح طلبان را بدهد !
  • FR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    البته رغبت با عرض معذرت ! اشتباه تایپ شد
  • FR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    روسیه فقط روی امریکا و ناتو را کم نکرده بلکه اصلاح‌طلب‌های ایرانی را هم خوب سوزانده ...
  • رضا IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    عجب تحليل دندان شكنى عبدى از دهه نودى ها ارائه كرده ! خدا نگهدارش كه وجود چنين اشخاص عالمى براى جامعه لازمه
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    دوم خردادی ها از جمله مرعشی به کدام دستاورد خاتمی افتخار می کردند؟ پیروزی یک غربگرا فی نفسه چه افتخاری برای غربگرایان دارد؟ آیا دنیای سیاست و حکومت یک امر محضا احساسی است؟
  • US ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    حرام ترین پولها پولی هست که از فروش نظر و عقیده بدست میاد قابل توجه سایبری ها
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    فرق نمیکنه کی باشه فقط اقتصاد وبورس را هرچه زودتر سر وسامان دهد
  • اویس IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    اقای زیبا کلام با احساس کردن تفاوت ريسی و روحانی عقلت بکار افتاد وشرمنده شدی یا کارهای ريسی تو شرمنده غربی ها کرده اقای مرعشی گره را تو وهمفکران غربگدایت با استادی تمام به امورات مملکت زده وحالا حالاها دلسوزان ومتفکرین باید جان بکنند بلکه گشایشیایجاد کنند
  • مهدی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    زیباکلام: تفاوت رئیسی با روحانی با گوشت و پوست قابل لمس است... با گوشت و پوست که نه ولی با مرغ و روغن و رب گوجه و لبنیات و 444 کالای دیگرا چرا... کاملا محسوس
  • عبدالله IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    مرعشی . خواستم پاسخ تحلیل های مسخره ات رو رو بدم دیدم ارزش نداری که بخوام پاسخت بدم . آخه تو دیگه چی میگی؟ اصلا مرعشی کیلو چند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس