امارات تاوان دخالت های خود را می پردازد

منابع یمنی از هدف قرار گرفتن یک هواپیمای باری نظامی متعلق به ارتش امارات در استان شبوه در جنوب یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع یمنی امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه المیادین از حمله موشکی به فرودگاه «عتق» در استان شبوه واقع در جنوب یمن خبر دادند.

به گفته این منابع، در این حمله موشکی یک هواپیمای باری نظامی اماراتی ای نوع سی۱۳۰ جی هدف قرار گرفته شده و دیگر قادر به پرواز نیست.

بیشتر بخوانید:

نخستین تصاویر از فرودگاه ابوظبی بعد حملات پهپادی

این منابع همچنین گفتند که فرماندهی مرکزی نیروهای اماراتی در یمن به شدت از هدف قرار گرفتن فرودگاه «عتق» عصبانی است و در این باره به شدت از استاندار دولت منصور هادی در این استان انتقاد کرده و از او خواسته است تا کنترل مراکز نظامی و امنیتی استان را به نیروهای اماراتی واگذار کند.

وبگاه یمن نیوز نیز نوشت که فرودگاه «عتق» هدف حمله موشک بالستیک قرار گرفته و موجب انفجار شدیدی شده است. هواپیمای مورد اصابت قرار گرفته تجهیزات نظامی و لجستیکی را از این فرودگاه برای شبه‌نظامیان «العمالقه» که در حال جنگ با نیروهای ارتش و انصارالله هستند منتقل می‌کرده است. روز گذشته چهار فروند هواپیمای ترابری بزرگ امارات حامل تسلیحات و تجهیزات بسیار زیاد در فرودگاه «عتق» به زمین نشسته بود.

همزمان با اعلام این خبر، یمنی‌ها حملات گسترده‌ای به ابوظبی پایتخت یمن انجام دادند و پلیس امارات با تأیید این حمله از انفجار در مخازن سوخت در چند نقطه ابوظبی خبر داد. شبکه المیادین نیز به نقل از منابع رسانه‌ای نوشت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۲۰ پهپاد و ۱۰ موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار داده‌ است.

استان شبوه در هفته‌های گذشته شاهد حضور پر رنگ امارات و گسیل گسترده سلاح و تجهیزات برای عقب راندن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از این استان بود. اماراتی که سال ۲۰۱۷ مدعی خروج از یمن شده بود، بار دیگر بازگشته و تلاش دارد با تجهیز عناصر همسو با خود مناطقی در جنوب یمن را به اشغال خود در آورد.

چندی پیش نیز «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.»

به گفته او معامله‌ای میان ریاض و ابوظبی وجود دارد که طبق آن، عربستان استان‌های جنوبی یمن را به امارات تحویل می‌دهد و امارات هم تمام ظرفیت‌های نظامی خود را در یمن به کار خواهد گرفت.

هفته گذشته نیز منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در اردوگاه متعلق به مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن خبر داده و گفتند که این انفجار، به خاطر حمله موشکی بوده است که اردوگاه مزدوران اماراتی را در شرق شهر «عتق» هدف قرار داده است.

امروز همچنین در پی عملیات موفق صنعاء علیه ابوظبی، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که اگر امارات از تداوم حملات به یمن دست برندارد حملات دردناک‌تری در انتظار آن خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    11 0
    عصبانی شدید ؟ تازه اولشه آشغال های سبیل کلفت ... یاد فرماندهان بعث عراق افتادم
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      آقا سیبیلشون کجا بود، همه اوا خواهرن !! خخخخخخ
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    دم برو بچه های یمنی گرم، حسابی حال این اراذل رو جا بیارین !!
  • US ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو خر !
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    الله اکبر. مرگ بر آمریکا و دست نشانده های جلادش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس