کد خبر 1327764
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا تحلیلگر در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت: بالاخره پس از مدت ها صبر توام با هشدار نیروهای یمنی ، ابوظبی پایتخت امارات هدف حمله پهپادهای انصارالله قرار گرفت .

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع رسمی  اماراتی ، چند فروند پهپاد مخازن سوخت فرودگاه ابوظبی را بمباران کرده اند .

این حمله یک دستاورد بزرگ برای نیروهای یمنی به شمار می رود و چند اثر راهبردی دارد .

 هواگردهای یمنی برای چندمین بار توانسته اند با طی مسافت حدود ۱۳۰۰ کیلومتری (از مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی ) چند نقطه از ابوظبی پایتخت امارات را هدف قرار دهند؛ بی شک این اقدام نشان از قدرت تکنولوژیکی و عملیاتی ارتش یمن دارد .

 امارات مجهز به پیشرفته ترین سیستم های پدافندی غربی و شرقی است ؛ به عبارت دیگر هم آخرین تکنولوژی غربی را در اختیار دارد و هم روسیه سیستم پیشرفته پانتسیر خود را به این امیرنشین کوچک فروخته ، لکن به هیچ وجه نتوانسته مانع از در امان نگاه داشتن کشورش از گزند نیروی هوایی انصارالله شود.

 دقت پهپادهای یمنی نیز بدون تعصب جای تحسین دارد . فرودگاه ابوظبی و منطقه صنعتی آن هدف حملات موفق قرار گرفته و در حالی که رادارهای اماراتی اصلا متوجه حضور آنها نگشته اند و هشدار حمله هوایی نیز صادر نشده است.

 به نظر می رسد پهپادهای یمنی از هدایت هوشمند غیر فعال یا پسیو استفاده می کنند و به همین جهت سامانه های جنگ الکترونیک اماراتی نتواسته اند آن را رهگیری کنند .

 رخداد امروز بار دیگر شکست تکنولوژی های پیشرفته دنیا را در برابر قدرت تکنولوژیکی محور مقاومت به رهبری ایران ثابت کرد .

 راقم این سطور در گذشته نیز هشدار داده بود که برقراری رابطه امارات و رژیم صهیونیستی هزینه گزافی را برای ابوظبی و محمد بن زاید خواهد داشت و نیروهای مقاومت دیگر امارات را به عنوان یک کشور عادی عربی و اسلامی به رسمیت نمی شناسند .

 پس از قدرت نمایی نیروی دریایی انصارالله در توقیف یک کشتی اماراتی ، ضربه راهبردی امروز نیز علاوه بر شکستن وجهه امارات و حامیان آن ، بورس این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده و در صورت تجدیدنظر نکردن محمد بن زاید در سیاست های بلندپروازانه اش ، هزینه های گزاف تری نیز در آینده برای این امیرنشین کوچک ایجاد خواهد شد.

 نکته جالب اینجاست که امارات خود را در پناه رژیم صهیونیستی قرار داده بود تا امنیتش را تامین کند ، اما آنچه که مشاهده میشود خلاف انتظار شیوخ آل نهیان است.

 اقدام امروز ارتش یمن بدون تردید در جبهات میدانی شبوه نیز اثر خواهند گذاشت ؛ زیرا نیروهای العمالقه که وابسته به امارات هستند در روزهای گذشته با پشتیبانی هوایی ائتلاف متجاوز توانسته بودند ۳ شهرستان بیحان ، عیسلان و العلم را تصرف کنند . اگر امارات تحت فشار انصارالله قرار گیرد، مطمئنا حملات هوایی و حمایت خود از نیروهای جنوبی را متوقف می کند و ارتش یمن مجددا با فشار کمتری برای آزادسازی مجدد این ۳ شهرستان روبرو خواهد بود .

شیوخ اماراتی لازم است ملتفت باشند که هزاران میلیارد سرمایه گذاری و سالها تلاش برای ساختن دبی به عنوان یک هاب تجاری و گردشگری در اندک مدتی با چند موشک و پهپاد یمنی می تواند بر باد رود .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    9 0
    انصارالله دست مريزاد چند تا موشک هم باپهپاد ها راهی امارات وبرج های شیشه آن کنيد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    4 0
    شیوخ اماراتی لازم است ملتفت باشند که هزاران میلیارد سرمایه گذاری و سالها تلاش برای ساختن دبی به عنوان یک هاب تجاری و گردشگری در اندک مدتی با چند موشک و پهپاد یمنی می تواند بر باد رود ./// جان کلام.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    8 0
    برادران انصار الله لطف کنید فقط دوبی رو نشونه بگیرین تمومه، بقیهٔ جاها زیاد فایده نداره هرچند که دستتون درد نکنه برای همین کار که شروع خوبی بود!!!
  • محمداسماعیل IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    1 0
    دم انصارالله گرم.این اول کاراست.دبی کاخ شیشه ای مانندخانه عنکبوت سست است.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 1
    فقط دبی را بزنید کم سرمایه از ایران نرفته ملخ خورها خیلی مغرور شده بودن
  • احمد شیرازی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    2 0
    عامو ای ول دارین روحمونو شاد کردین دوران بزن درو دیگه تمومه
  • خلیج پارس iran IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    5 0
    تحلیل خوبی بود .. درود بر شیرمردان جبهه مقاومت یمن ، انصارلله یمن امروز خوشحالمون کرد بخدا .. خدا قوت، بزنید این شیخ نشین های عربی رو لانه فساد و لانه جهودها مرکز توطئه رو .. دمتون گرم !
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    امارات ضرب شصت خوبی دید وگر امیرنشین دوبی نیز هدف قرار گیرد امارات ضربه سنگین تری را دریافت خواهدچرا که صنعت گردشگری این کشور تعطیل خواهد شد هر چند همین الان اسیب جدی دیده است فقط کسانی که اهل تحلیل هستند میدانند چه اتفاقی افتاده است وکسی که میگفت امارات ثروتمند است و جبران می کند اهل بینش وتحلیل نیست مگر امارات خود را ا ز جنگ کنار بکشد اسیب به کشورش را کمتر کند ودر تصمیماتش تجدید نظر کند وبرج های شیشه ای اش شکستنی است
  • رضا IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    به نام خدا آرزوی سلامتی و موفقیت هر چه بیشتر برای همه رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در اقصی نقاط جهان مخصوصا برادران و خواهران مسلمان، غیور و قهرمان یمن دارم. خدا سایه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را مستدام بدارد ان شاءالله
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    درسته پانیستر کارش مقابله با پهپاد موشک کروز وبمب هست اما یک سیستم کوتاه برد و وظیفه حفاظت از اون جایی هست که در اون قرار داره الان امارات بیشتر پانیستر رو توی لیبی ویمن استفاده میکنه چون وظیفش حفاطت از یگانای زمینی در میدان نبرده پر اینده هم امریکا برنامهایی داره برای مقابله با پهادها مثل جنگ الکترونیک وسیستم مایکرو ویو که باید فکری بشه برا اونا، کاش برادران یمنی نیروگاهای برق امارات را هدف قرار بدن که هم وقت برای خودشون بخرن با از بین رفتن بعضی نیروگاهای برقی امارات هم حد اکثر فشار به اقتصاد اماران بیات یک کشور گردشگری بدون برق عملا کارش تمامه البته هرکشوری بدون برق نمیتونه ادامه بده اما کشورهای کوچیکتر این اسیب پذیریرو بیشتر دارن
  • DE ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    یمینی ها از اول باید دوسه تا ضربه جانانه به دبی شیشه ای می کوبیدند تا امارات نامرد و فرصت طلب بفهمه علیه همسایه حق طلب و مظلوم یمین پررویی نکنه! اگر این حملات یمینی ها به امارات با همین اراده خدایی ادامه پیدا کنه ،اماراتی ها کشورشون روتخلیه میان اروپا پناهنده میشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس