کد خبر 1326405
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: در روزهای اخیر نیروهای العمالقه وابسته با امارات با پشتیبانی بسیار پرحجم هوایی، توانستند شهرستان های بیحان، العلم و عسیلان را با دادن تلفات بسیار سنگین از ارتش یمن پس بگیرند. 

به نظر می رسد علت ورود مجدد و موثر امارات به تحولات جنگ یمن، واکنش و عصبانیت نسبت به توقیف کشتی این کشور توسط نیروی دریایی انصارالله یمن باشد.

نکته مهمی که ذکر آن لازم به نظر می رسد اینست که پس گرفتن ۳ شهرستان در استان شبوه ( که در گذشته جزوی از جمهوری یمن جنوبی بود ) یک پیروزی راهبردی محسوب نمی گردد و این در حالی است خطوط نبرد در اطراف مارب به عنوان اصلی ترین و تعیین کننده ترین شهر برای انصارالله، هنوز تغییر خاصی نکرده لکن احتمالا ابوظبی و دبی بابت این خبط خود هزینه گزافی را پرداخت خواهند کرد.

نگارنده براین باور بوده که پس ناکامی در جنگ ۷ ساله علیه دولت نجات ملی یمن ، ائتلاف سعودی اماراتی در حال ایجاد یک جریان رسانه ای است تا شکست های بزرگ خود را تحت الشعاع قرار دهد و رسوایی پخش بخشی از فیلم هالیوودی که ترکی المالکی سعی داشت آن را کارخانه ساخت موشک های ایران در بندر الحدیده یمن معرفی کند نیز در همین راستا تحلیل می شود.

نباید فراموش کرد هدف ائتلاف سعودی-اماراتی، تصرف صنعا، براندازی دولت نجات ملی و خلع سلاح انصارالله بود؛ در حالی که  در شرایط فعلی، ۷۰ درصد جغرافیای جمعیتی یمن تحت سیطره کامل دولت نجات ملی قرار دارد.

نکته مهم دیگری که خاطرنشان می شود این که در طول ۷ سال گذشته پیشرفت های چشمگیری در سازمان رزم انصارالله و تجهیزات موشکی و پهپادی آن ایجاد شده که شکست این جنبش را تقریبا ناممکن کرده و صدالبته سعودی و امارات نیز متوجه آن شده اند لکن درصددند با حداقل هزینه و با شانتاژ و تبلیغات پرحجم رسانه ای جنگ را به پایان برسانند و انهزام سیاست های خود را به محاق ببرند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس