کد خبر 1325260
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
از سر گرفته شدن مذاکرات ترکیه با آمریکا در زمینه «جنگنده اف-35»

برخی منابع خبری از احتمال خرید جنگنده‌های نسل پنجم اف-35 ساخت آمریکا از سوی آلمان خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی‌که آلمان پیشتر خرید جنگنده اف-۳۵ رارا رد کرد و تصمیم گرفت تا باجنگنده‌های «یورو فایتر» و جنگنده «اف-۱۸»  ناوگان هوایی خود را بروز رسانی کند، اما ظاهرا برلین اینک قصد خرید جنگنده اف-۳۵ را دارد. گفته می‌شود آلمان قصد دارد از جنگنده اف-۳۵ در ماموریت جنگ الکترونیک استفاده کند.

هلند، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، نروژ مجهز به جنگنده‌های رادارگریزاف-۳۵ هستند و آلمان یکی از معدود کشورهای عضو ناتو است است که تاکنون به این هواپیمای پیشرفته مجهز نشده است.

وزارت دفاع آلمان چندی قبل به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد ۴۵ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های پیشرفته اف-۱۸سوپر هورنت را  از آمریکا خریداری کند. به گفته منابع مطلع، آلمان قصد دارد ۳۰ فروند جنگنده اف-۱۸ سوپرهورنت و ۱۵ فروند هواپیمای «ایی ای-۱۸ گرولرز» ویژه جنگ الکترونیک را به شرکت بوئینگ سفارش دهد و به تدریج آنها را جایگزین جت‌های قدیمی تورنادوی خود کند.

 ایی‌ای-۱۸گرولرز، هواپیمای ساخت آمریکاست و عمده کاربرد آن در جنگ الکترونیک است. اف-۱۸ ای سوپر هورنت نیز یک جنگنده فراصوت چند منظوره است. با خروج جنگنده رهگیر «اف-۱۴ تام‌کت» در سال ۲۰۰۶ از نیروی دریایی آمریکا، اف-۱۸ سوپرهورنت جایگزین آن شد.

نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی در این زمینه نوشت که آلمان وزیر دفاع آلمان همتای آمریکایی خود را در جریان این تصمیم قرار داده بود. سخنگوی شرکت بوئینگ در شیکاگو نیز در این خصوص گفت: « منتظر صدور اطلاعیه رسمی هستیم. ما همچنان به ادامه همکاری میان دو دولت ایالات متحده و آلمان متعهدیم. تاکید می‌کنیم که جنگنده‌های جدید برای جنگ الکترونیک نیروی هوایی آلمان ایده‌آل هستند.»

این تحرک آلمان در حالی صورت می‌گیرد که جنگنده‌های روسیه بارهای جت‌های آلمان را  رهگیری کرده‌اند. چندی قبل جنگنده «سوخو-۳۰» نیروی هوایی روسیه  بر فراز آب‌های بالتیک دو جنگنده آلمانی را با رعایت قوانین هوانوردی رهگیری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 13
    سوخوی 35 برترین جنگنده هوایی نسل چهار است حتی برتر از اف 18 سوپر هورنت و سوخو 57 هم بسیار کارآمدتر از اف 35 ! این موارد در جنگ سوریه مورد اذعان صاحب نطران نظامی غربی قرار گرفت!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      3 1
      سوخو ۵۷ تا حالا رسما وارد خط تولید نشده . در نتیجه برترین جنگنده دنیا اکنون اف ۳۵ هست . سوخو ۳۵ هم جنگنده نسل ۴ هست .
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 9
    سوخوی 35 برترین جنگنده هوایی نسل چهار است حتی برتر از اف 18 سوپر هورنت و سوخو 57 هم بسیار کارآمدتر از اف 35 ! این موارد در جنگ سوریه مورد اذعان صاحب نظران نظامی غربی قرار گرفت!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 1
    روسها قطعا هواپیمای برتر از سوخو 57 را ساخته اند اما روسها همیشه اسراسر نظامی شان دیر فاش می شود شاید برترین ضدراردار جهان هم اکنون در روسیه است
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 2
    روسها بخاطر پدافند هوایی فوق پیشرفته اس 550 و اس 500 خطرناکترین کشور برای هر نیروی هوایی محسوب می شوند و برتری اف 22 دیگر معنی ندارد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    اف ۳۵ چون تجاری هست احتمالا هواپیمای خوبی نیست که این قدر راحت به این و آن می فروشنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس