کد خبر 1352790
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
۶ فروند جنگنده اف- ۱۵ آمریکا در استونی فرود آمدند

منابع آمریکایی اعلام کردند که این کشور به مصر جنگنده های اف ۱۵ می دهد.

به گزارش مشرق، بر اساس گفته های ژنرال مکنزی، فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام، ایالات متحده قرار است جنگنده های F-۱۵ را در اختیار مصر قرار دهد.

مشخص نیست کدام مدل از این جنگنده توسط مصر خریداری خواهد شد.

 کمیته نیروهای مسلح سنا ایالات متحده نیز فروش این جنگنده ها را تایید کرده است.

بر اساس گفته های ژنرال مکنزی پروسه انجام این روند طولانی و سخت بوده است.

هنوز جزییاتی در خصوص مدل دقیقی یا تعداد فروخته شده به مصر مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    10 1
    حالا دلیل اینکه سوخو 35 را پس زدند مشخص شد . الان دیگه وقتش است روس ها سوخو 35 ما را بدهند .
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      3 7
      مصر تحت کنترل است ، رافائل و اف 15 هایی که تمام فعل و انفعالات آن تحت کنترل مستشاران آمریکایی و فرانسوی است .
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 7
    امنیت مصر برای آمریکا یک اولویت خیلی مهم و جدی محسوب میشه . اگر مصر امنیت نداشته باشه ، اسرائیل هم امنیت نداره . از طرفی مردم مصر از اسرائیل جوری متنفرن که هر وقت به دولت شون اعتراض دارن اول سفارت اسرائیل آتش می زنند. پس حمایت از دولت سیسی و ارتش مصر خیلی اهمیت داره . شنیدم آمریکا کمک نظامی به مصر را تا ۱.۷ میلیارد دلار برای ۱۰ سال افزایش داده و قرار ۱۷ میلیارد دلار کمک نظامی به مصر اعطا کنه . این خرید هم از این قرارداد می‌ره . آمریکا از کسی که براش سود نداشته باشه دفاع نمیکنه اما مصر خیلی اهمیت داره . هرچند اف ۳۵ به مصر نخواهد داد تا برتری اسرائیل به خطر نیوفته .
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 1
    پس سوخو های ما کو ؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 1
    آمریکایی به این نتیجه رسیدن جنگنده نسل 5 هزینه های زیادی دارد و نمی توانند برای همه عملیات ها از اف 35 استفاده کنند و تصمیم گرفتن که اف 15 به شدت ارتقا داده شده را به خدمت بگیرند و برای کاهش هزینه های تولید و همچنین راضی نگه داشتن متحدان دسته دومش و چندمش به جای اف 35 به آنها اف 15 که البته دانگرید شده می فروشد .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 2
    مصر در حال حاضر دشمنی ندارد
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    پس خرید سوخو۳۵ کنسل شد
    • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      مصر سوخو 35 رو خریده و نصف سفارتش رو عملیاتی استفاده میکنه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    اندونزی هم خرید سوخو۳۵ رو لغو کرد و اف۱۵ میخره؟
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    مصری ها (بعد ناصر) چندان میل به جنگ با اسرائیل نداشتند و در بین کشورهای عربی ؛ درصد بالایی از مردم لیبی؛ عراق(بدون احتساب نظر کردها)؛ سوریه؛ لبنان؛ کویت را دارای تمایل بیشتر به جنگ با اسرائیل برآورد میشد و درصد به نسبت بسیار کمتری از مردم کشورهای اردن و مصر و حتی برخی فلسطینی ها تحت اشغال 1948 متمایل به جنگ با اسرائیل بودند لذا قرارداد کمپ دیوید بدون پشتوانه مردمی(هر چند کم) نبود و با کمپ دیوید این اطمینان قوت گرفت که جنگ بزرگی در پیش نخواهد بود چرا که هیچ جنگی بدون مصر شروع نخواهد شد همچنان که هیچ صلحی بدون حضور سوریه تکمیل نمیگردد ؛ و اینکه تعدادی از مردم سفارت اسرائیل را اتش بزنند زمانی کار پسندیده ای هست که اولا اکثریت مردم موافق ان باشند و ثانیا جوان خود را نیز اماده به میدان جنگ فرستادن بکنند مثلا در دفاع مقدس جمعا حدود 400 هزار داوطلب مردمی (با احتساب اعزام های اجباری و تشویقی دانشجویان و معلمین و.. جهت کار های پشتیبانی و..) به جبهه اعزام شده اند که با احتساب دفعات اعزام ؛ جمعا 2 میلیون (جهادگر؛ بسیجی؛ رزمنده داوطلب؛ هلال احمر و..) به جبهه رفته است یعنی از بیش از 11 میلیون خانوار ایرانی؛ کمتر از 2% (کمتر از دو درصد) خانواده اجازه داده عضوی از خانواده خود در جبهه دفاع مقدس حاضر شود چیز عجیبی که امام خمینی آنرا در سوم خرداد 1360 میدانست ولی مسئولان جنگ برآورد نمیکردند لذا در سالهای بعد کم کم متوسل به اعزام نیمه اجباری دانشجویان حقوق بگیر مانند مراکز اموزش دستگاهها و تربیت معلم و.. (از سال 1363) و اعزام اجباری دانشجویان دانشگاهها از سال 1366(طرح ششماهه) شدیم که در سر جمع آن 400 هزار نفر محاسبه میشود البته الان برآورد های بیانگر آن هست که در صورت بروز جنگ ؛ بیش از 60% خانوارهای ایرانی عضوی از خود را به دفاع بفرستند یعنی 33 برابر یک و هشت صدم درصد(که در بالا کمتر از دو درصد ذکر شده) دوران دفاع مقدس؛ و با توجه با کاهش جمعیت متوسط خانوارهای ایرانی تقریبا بالای 15 میلیون نفر داوطلب؛ در خصوص خرید اف 15 توسط مصر؛ باید دید اقتصاد مصر توان نگهداری و آماده نگهداشتن چه تعداد مثلا اف 15 را دارد ؟ مثلا برزیل ترجیح داد هواپیمای اف پنج خود را نگهدار و هواپیمای پیشرفته تر میراز 2000 را بازنشسته (یا ذخیره) کند در مقابل سوخو ها هزینه نگهداری بسیار کمتری در مقایسه دارند
  • سیدمرتضی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    هیچ کدوم از جنگندهای مصری موشک دور برد هوا به هوا ندارن به دلیل این که اسرائیل قبول نمیکنه البته جدیدا روی رافائل موشکهای میان برد نصب کردن اما اگر اف۱۵بدون موشک دفاعی دوربرد باشه عملا یک پشم بهشون دادن البته مصر قبلا هم اف۱۵سفارش داده بود که درخواستش به دلیل نگرانی رژیم موقت درخواست رد شد الان به دلیل این که مصر نگران تحریمهاست سوخوی۳۵تحویل نگرفته رافائل میگ۲۹اف۱۶والان اف۱۵مگر مصر چقدر ظرفیت داره بودجش ببینیم احتمالا چند سال دیگه احتمالا کلا جنگندهای شرقیش زمینگیر میشن خود رافائل هزینه نگهداری بالایی داره بجای این همه جنگنده یک اف۱۸میخرید همه اینکارارو انجام میداد از رافائل هم خیلی بهتر وهزینش پایینتره البته جنگندهای امریکایی برای مصر یک قانون نا نوشته دارن که بدون موشک هوا به هوای و هوا به زمین دوربرد تحویل داده میشه و بدون رادار قدرتمند!!!!
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      رافال! داسو رافال!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    باز صحبت از جنگنده شد سیلی از کامنتا به راه افتاد. همه سنسور جنگنده یاب به خودشون وصل کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس