تجهیز احتمالی ناوهواپیمابر هند با جنگنده سوپرهورنت آمریکا

برخی رسانه‌ها از آزمایش جنگنده اف-۱۸ سوپر هورنت ساخت آمریکا بر ناو هواپیمابر جدید نیروی دریایی هند خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی مطبوعات محلی هند روز شنبه گزارش دادند که ارتش  هند قصد دارد بر روی «آی ان اس ویکرانت» ناو هواپیمابر جدید خود احتمالا از جنگنده‌های «اف-۱۸ سوپرهورنت» ساخت آمریکا استفاده کند.

به نوشته وبگاه ایتالیایی«آنالسی دیفسا» به نقل از مطبوعات محلی هند، نیروی دریایی هند در واقع دو نوع جنگنده اف-۱۸ را برای یک سری آزمایش‌ها از ایالات متحده درخواست کرده است. قرار است  اواخر ماه مه، دو سوپر هورنت برای تمرین برخاست و فرود بر ناو هواپیمابر هند عازم این کشور شوند.

گفته می‌شود شرکت آمریکایی بوئینگ قصد دارد «میگ-۲۹» روسی را از بازار هند با هدف عرضه اف-۱۸ سوپرهورنت خارج کند. تلاش ایالات متحه در چارچوب گسترده‌تر فشار واشنگتن بر دهلی نو برای کاهش روابط نزدیک اقتصادی، نظامی و انرژی با روسیه قرار می‌گیرد.

برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می‌دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد. نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای ۳۰ اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. از آنجا که این نیرو قبلاً بازنشستگی جنگنده‌های «میگ-۲۱» خود را در چند سال آینده اعلام کرده است، بنابر این برای حفظ قدرت خود نیاز به صدها جنگنده دارد.

«راکش کومار سینگ بهادوریا» فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده ‌گفته است که این نیرو به دنبال خرید ۳۵۰ فروند جنگنده دیگر از جمله ۸۳ فروند «تجاس»  تولید داخل در ۲۰ سال آینده است.

او که در اجلاس مهندسی صنایع هوافضای هند حضور داشت گفت که  در حال حاضر، این نیرو با کمبود ۱۲ اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۸ تا ۲۰ جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان مواجه است.

هند برای نخستین بار در دهه  هشتاد میلادی اولین جنگنده‌های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد  و به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده‌های پیشرفته قرن ۲۱ نیاز دارد. چندی قبل سخنگوی دولت هند اعلام کرد که ۱۲ جنگنده سوخو-۳۰ و ۲۱ جنگنده میگ-۲۹ به ناوگان جنگنده‌های  نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 5
    ناو جنگی .تانک و هواپیما در جنگ ها امروزی کارای نداره موشک نقطه زن پهپاد و ماشین تندرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس