مخالفت شهروندان آلمانی با خرید جنگنده‌های «اف-35» ساخت آمریکا

شماری از شهروندان آلمانی و فعالان محیط زیست این کشور نسبت به خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» ساخت آمریکا توسط برلین اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، گروهی از شهروندان آلمانی روز چهارشنبه در مقابل پارلمان آلمان تجمع کرده به طرح دولت برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» ساخت آمریکا اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این شهروندان آلمانی وابسته به گروه «صلح سبز» نقاب‌هایی در دست داشتند که «اولاف شولتز» صدراعظم و وزرای کابینه آلمان را نشان می‌داد. آن‌ها همچننین تابلوهایی در اعتراض به قرارداد ۱۰ میلیارد یورویی خرید این جنگنده‌ها حمل کردند و به طور نمادین نمونه‌ای از یک جنگنده اف-۳۵ را به سطل زباله انداختند.

«زانته هال» از شهروندان آلمانی در این باره گفت، این مهم است که مردم بفهمند اینجا چه خبر است. فکرمی‌کنیم این میلیاردها یورو می‌تواند برای موارد بهتری استفاده شود.

فعالان صلح سبزهمچنین با دردست داشتن بنرهایی که در مورد تشدید تنش اتمی هشدار داده بود، تظاهراتی را در مقابل پارلمان آلمان برگزار کردند و از قانونگذاران خواستند از خرید جنجالی جنگنده‌های اف-۳۵ حمایت نکنند.

یکی از فعالان این گروه با اشاره به بمب‌های موجود در پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان گفت: «آلمان بمب اتمی ندارد، اما آمریکا در اینجا بمب اتمی دارد.»

وی خاطرنشان کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ خریداری شده توسط آلمان، بمب‌های اتمی را ناتو حمل می‌کنند.

این شهروند آلمانی گفت: « بمب‌های اتمی همیشه سلاح های کشتار جمعی هستند. ما از نمایندگان پارلمان می‌خواهیم این جنگنده‌ها را خریداری نکنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 3
    ما موشک نقطه زن می‌سازیم تا کسی به ناحق کشته نشه اینا برای موشک های اتمی جت می‌خرن!! حقوق بشر؟؟
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      1 0
      آره تو خبی بقیه اخ
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خب راست میگن دیگه،کشوری که ارتش نداره اینقدر هزینه میکنه الکی که چه؟خب بجاش صرف گفتگو و گفتمان کن،صرف رشد اقتصادی کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس