کد خبر 1311498
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
مقام آمریکا: واشنگتن فصد فروش اف-۳۵ به امارات را دارد

دولت فنلاند خبر داد که طی قراردادی به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار، ۳۵ فروند جنگنده اف-۳۵ خریداری خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دولت فنلاند روز جمعه خبر داد که قصد دارد طی قراردادی به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار، ۶۴ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کرده و آنها را جایگزین جنگنده‌های قدیمی F/A-۱۸ کند.

ببینید:

فیلم/ لحظه سقوط اف 35 نیروی دریایی انگلیس

در مناقصه‌ای که دولت فنلاند برگزار کرده، شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که سازنده اف-۳۵ بوده توانست در رقابت با شرکت ساب سوئد، بوئینگ آمریکا، داسالت فرانسه و بائه سیستمز انگلیس پیروز شود.

دولت فنلاند گفت که خرید جنگنده از شرکت لاکهید مارتین، شامل خدمات و تعمیر و نگهداری تا سال ۲۰۳۰ با ارزشی بالغ بر ۸.۳۷۸ میلیارد یورو (۹.۴۴ میلیارد دلار) می‌باشد.

همچنین مبلغ ۷۷۷ میلیون یورو برای ساخت آشیانه هواپیماها و ۸۲۴ میلیون یوروی دیگر برای بسته تسلیحات بهینه شده به مبلغ قرارداد اضافه خواهد شد.

«آنتی کایکونن» وزیر دفاع فنلاند گفت: «زمانی که عملکرد نظامی را مقایسه می‌کنیم، اف-۳۵ به بهترین وجه، نیازهای ما را پاسخ می‌دهد».

شرکت‌های سازنده هواپیما از سال ۲۰۱۵ تا کنون و پس از اعلام وزارت دفاع فنلاند برای جایگزین کردن جنگنده‌های قدیمی خود، به رقابت برای برنده شدن در این مناقصه پرداخته‌اند.

جنگنده‌های قدیمی فنلاند در سال ۱۹۹۲ از شرکت «مک‌دانل داگلاس» که هم اکنون بخشی از بوئینگ شده، خریداری شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    4 1
    گزینه بسیار خوبی هست چون روسیه زیاد اذیت می‌کنه . رقم خوبی هم خریده . ۱۵۰ میلیون دلار برای هر فروند . رافائل ۱۷۰ تا ۲۰۰ است . یورو فایتر هم جنگنده نسل ۴ و این مقدار فروخته میشه . اف ۳۵ بهترین گزینه است . البته فنلاند همش ۵ میلیون جمعیت داره .
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 8
      فکر کن چقدر باید سر سپرده باشی که مجبورت کنن با 5 میلیون جمعیت این همه آشغال بخری صداتم در نیاد!!!
    • افشین IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      کی گفته رافائل بین ۱۷۰ تا دویست میلیون دلار هست؟؟ شما قیمت فروش به اعراب خلیج فارس رو ند نظر قرار نده. اونا کلا باید گرون بخرم.چراشم خودشون میدونم و فروشنده. قیمت فروش به هند رو باید در نظر بگیری. اما رافائل با اینکه یک نسل ۴/۵ هست یا حتی یورو فايتر دخيلي بهتر از یک نسل پنج ناقص الخلقه هست که دز رادار گريزيش بحث زیاده و در حمل سلاح و سرعت خیلی کمتر از رافائل توان داره.
  • امانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    جالب هست که اساسا تصویر رخداد جنگی در اروپا تقریبا بعید بنظر میرسه البته منهای درگیری احتمالی انهم حتی بعید با رئسیه که درگیری ناتو باروسیه خواهد بود کشورهای اروپایی روی به خرید این حجم از تسلیحات از امریکا اورده اند در حالیکه هستند سازندگان جنگنده های مدرن وبروز در اروپا مثل فرانسه انگلستان حتی سوئد این نشاندهنده این هست که امریکا همچنان بر اروپا چنبره زده واروپاییان راهی جز قبول در خواستهای امریکا را ندارند بطور مثال همین کشور فنلاند دهها میلیاردلار یا یورو هزینه جنگنده های اف 15واف 16ویا حتی اف 22کرده بعد ازچند سال انها را از رده خارج میکنه درحالیکه هیچ استفادهای که منجر به کشورش بشود انجام نداد فقط یا درقالب پرواز های جمعی ناتو برعلیه ترسانده روسیه بود یا جنگهایی در عراق سوریه وافغانستان برای کشتار مردم این کشورها انجام دادند
    • افشین IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      اف ۲۲ صادر نشده. اما بقیه فرمایشات شما کاملا صحيح هست. گویا اینا در قالب ناتو باید جیب یانکیها رو پر کنند.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    11 0
    همه دنیا داره تجهیز به f35 میشه اون وقت ما فقط f14 داریم.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 5
      این کشور 5 میلیونی شد همه دنیا؟؟! فعلا که F-35 داره تپ و تپ از آسمون میفته، بعدشم اولیشو که مثل F-117 زدن بعد اینا می‌فهمن یانکی‌ها چی تو پاشون کردن!! بزار پولها شونو بریزن دور، دوران استیلت و اینها دیگه سر اومده!!!!
    • افشین IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      2 1
      اولا کو تمام دنيا؟؟ دوما تمام دنیا بقول شما تولید کننده موشک نقطه زن نیستند. تمام دنیا تولید کننده دهها مدل پهپاد با کاربری های مختلف نیستند. تمام دنیا سازنده بیش از،شصت مدل رادار و سی،مدل سامانه پدافندي در برد و ارتفاع مختلف نیستند. بجای دیدن قسمتدخالي لیوان قسمت پرش رو ببینید. نیروی هوایی قدرتمند هستکه محتاج دیگران نباشه و خودکفا باشه. هر چند که ما هم جنگنده جدید خریدیم ولی باید بسازیم و خویشم بسازیم. فعلا هم شروع خوبی در ساخت داشتیم. با توجه به سامانه هاي اپتیکی دوربرد جدید که تصویر ساز هم هستند دیگه رادار،گریزی تبدیل به یک اپشن بی خاصييت شده.
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 4
    جنگنده های اف-35 تا زمانی ارزش نظامی داشتند که تکنولوژی رادارگریزی اونها کارایی داشت ، در حال حاضر که کشورهایی مانند ایران و روسیه مگس رو هم روی هوا شناسایی می کنند پرنده های رادارگریز حکم شکلات رو برای ما دارند مگر اینکه بخوان در آسمان کشورهایی مانند اتیوپی و آنگولا عملیات انجام بدن
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      احسنت سید، تازه من خوندم که چین یک رادار کوانتومی رو تست کرده که از فاصله 300 کیلومتری کبوترو رهگیری میکنه چه برسه به این لگن!!! در نمایشگاه هوایی چند سال پیش تو فکر کنم آلمان یک شرکت آلمانی یک سیستم شناسایی هواپیماها رو بر اساس اندازه گیری تغییرات میدان مغناطیسی زمین تو پارکینگ نمایشگاه تست کرد و F-35 رو که اومده بود برای پرواز نمایشی از فاصله بسیار دور شناسایی کرده بود!!! کل این دستگاه توی یک ون فولکس جا سازی شده بود با یه آنتن خیلی کوچک. بعد یانکی ها دیدن گندش دراومده گفتن سیستم پنهانکاریمون خاموش بوده!! خخخخخخ !!! به قول جنابعالی دوران استیلت دیگه سر اومده!!!
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      فقط بحث رادار گریزی نیست. آف ۳۵ خودش یک رادار پرندس که کار جنگ الکترونیک رو هم با همون رادار انجام میدهد. و بحث دیگر تسلیحات جدید آن است که از فواصل زیاد توانایی انهدام اهداف را دارد. از طرفی رادار گریزی جنگنده خودش یک نکته مزیت به شمار می‌ره که باعث میشه جنگنده از فاصله نزدیک ترین شناسایی بشه و چون همه مناطق مجهز و رادار پیشرفته نیستن. و از طرفی زمین پستی و بلندی داره و از در طرفی باز هم برد شناسایی و رهگیری متفاوتی و برد رهگیری از شناسایی کمتر رادار گریزی جنگنده بشدت خطرناکه
  • کیان MD ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    فنلاند هم مزدور آمریکا در نزدیک مرزهای روسیه است، به خاطر اینکه حرف از جنگ اوکراین شده آمریکا تصمیم گرفته که خط مقدم خود را در آنجا تقویت کند. کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک در ظاهر کشورهایی هستند که مثلا به هیچ کس کاری ندارند، ولی در اصل یک سرزمین با حاکمیت غرب هستند، مانند یکی از ایالتها یا مستعمرات آمریکا هستند و از خود تصمیم‌سازی بین‌الملل در سطح سیاسی ندارند و حافظ منافع و نایب آمریکا در منطقه هستند.
    • افشین IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 1
      اینکه گفتيد کلا در مورد اروپا هم صدق میکنه و حتی کشورهای به اصطلاح قدرتمند اروپا هم مستعمره آمریکا و همه اینا نوکر صهیونیستها هستند.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    این اف 35 چیه مثل نقل ونبات ؟آمریکا داره به همه میفروشد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    آمریکا به دوستانش می فروشد هم پولی گیرش میاد هم در موقع جنگ جهانی همه به روز و در یک اسکادران هوایی .پرواز کنند. ما نیاز به 5000جنگنده داریم ....هزار بار گفتیم دور تادورمان پر از گرگ درنده هست.....لطفا نیروی هوایی را به روز وبه تعداد کنید همین سوخو 35 خوبه حداقل در مرحله اول 200 تا بخرید
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    انتخاب سوئیس، بلژیک و فنلاند و ... (بقیه دنیای غرب) فقط و فقط اف35
  • رهام حسامی US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    چنین هواگردهایی هم قابلیت برخاست و فرود عمودی بالگردها را دارند و هم سرعت و برد پروازی آنها در سطح هواپیماهای متعارف است. تیلت‌روتور بود ..تیلت‌روتور به یک نوع هواگرد عمود پرواز میگویند که موتور توربوپراپ انها دارای ملخ است(البته همه توربوپراپها ملخ دارند) و برای برخواستن و یا نشست عمود موتور به طرف بالا حرکت کرده تا ملخ هوا را از بالا به طرف پایین به جریان در بیابد و در اسمان موتور به طرف جلو حرکت میکهواپیمای VTOL ، مخفف Vertical Takeoff And Landing Airplane ، هر یک از چندین هواپیمای غیرمتعارف با سیستم های بال چرخان ، مانند هلی کوپتر و اتوژیرو . آنها همچنین ممکن است دارای سیستم های جت قابل چرخش باشند که قابلیت بلند شدن و فرود عمودی در مناطقی را دارند که فقط کمی از ابعاد کلی هواپیما فراتر می رود.قرن هاست که ایده پرواز به صورت عمودی ، انتقال به پرواز افقی به مقصد و فرود عمودی وجود دارد ... هاریر موتورهای جت آن به صورت افقی نصب می شوند ، و انفجار آنها به سمت پایین منحرف می شود تا رانش عمودی را برای پرواز ایجاد کند. در پرواز سطح به سرعت زیر صوت بالایی دست یافت. چرا هواپیماهای جنگنده به صورت عمودی بلند نمی شوند آنها می توانند به صورت عمودی بالا بروند ، اما اگر چند تن زیر حداکثر جرم برخاستن باشد ، این نتیجه بهتر است. موتورهای جت جنگنده به سوخت زیادی نیاز دارند و در ابتدای پرواز هواپیما برای صعود عمودی بسیار سنگین خواهد بود. همچنین در صورت بلند شدن هواپیما از هر فرودگاهی ، تجهیزات فرود باید دوباره مرتب شوند.F35B از یک فن لیفت جداگانه در جلوی موتور استفاده می کند ، جهت ایجاد لیفت عمودی که تعادل رانش بردار از عقب موتور را ایجاد می کند. فن بالابر هنگام بدست آوردن سرعت پرواز قطع شده و کاورها بسته می شوند. کنترل رول در دور کم از هوا خارج می شود که از فن جلوی موتور وارد می شود. هریر با استفاده از یک نسخه بسیار بزرگتر از یک سیستم خونریزی از یک موتور تک به ارائه هر دو در جلو قرار دارد عمودی آسانسور / محوری و یک سیستم مشابه انحراف کل برای عقب آسانسور / رانش از طریق چهار نازل دوار. تمام نازل ها تمام مدت کار می کنند و به حالت لیفت / رانش چرخانده می شوند. یک سیستم خونریزی جداگانه کنترل رول و گام را با سرعت کم فراهم می کند.رهام حسامی ترم پنجم هوافضا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس