کد خبر 1324319
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
دانشمندان منشأ بیماری آلزایمر را کشف کردند

بیماری آلزایمر یک بیماری تخریب کننده سیستم عصبی وابسته به سن است که باعث ناتوانی‌های پیش رونده در توانایی‌های شناختی می‌شود.

به گزارش مشرق، در سال۱۹۰۱ میلادی یک روان پزشک آلمانی به نام «الویس آلزایمر» بیمار ۵۱ساله اش (یعنی خانم آگوست) را که به دلیل اختلالات شناختی، مشکلات تکلمی، توهمات شنوایی و هذیان در بیمارستانی در فرانکفورت بستری شده بود، بررسی کرد.

در یکی از این بررسی‌ها وی چندین شیء مختلف را به این خانم نشان داد و مدتی بعد درباره آن‌ها از او سؤال کرد، اما بیمار نتوانست هیچ کدام از آن‌ها را به خاطر بیاورد. درواقع خانم آگوست اولین فردی است که بیماری آلزایمرش تشخیص داده شده است.

آگوست در آوریل۱۹۰۶ درگذشت و پس از مرگش، دکتر آلزایمر به کمک ۲ پزشک ایتالیایی دیگر به بررسی کالبدشکافی و پاتولوژی سیستم عصبی وی پرداختند. سرانجام در ۳ نوامبر۱۹۰۶ و در سی  و هفتمین گردهمایی روان پزشکان آلمان، دکتر آلزایمر بیماری خانم آگوست را معرفی کرد و نامش را آلزایمر گذاشت. از آن وقت تاکنون دانشمندان زیادی روی این بیماری تحقیق کردند، اما یافته‌های آنان همچنان کمکی به درمان قطعی این بیماری نکرده است. مدتی قبل خبر ساخت واکسن آلزایمر منتشر شد، اما این موضوع به بررسی و آزمایش‌های بیشتری نیاز دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد کندشدن توانایی سلول‌ها برای تمیزکردن خود، ممکن است به آلزایمر منجر شود.

دانشمندان می‌گویند، این همان چیزی است که احتمالا باعث ایجاد مغز ناسالم می‌شود؛ کندی در افراد حدودا ۶۵سال نیز شروع می‌شود، یعنی زمانی که بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر تشخیص داده می‌شوند.

منشأ بیماری آلزایمر بیش از یک قرن است که دانشمندان را گیج کرده است، اما تحقیقات جدید ادعا می‌کند که عامل آن را پیدا کرده است؛ بروز این بیماری براساس یافته‌ها از جدیدترین مطالعات می‌تواند ناشی از کندشدن توانایی سلول‌ها برای تمیزکردن خود باشد.

بیماری آلزایمر یک بیماری تخریب کننده سیستم عصبی وابسته به سن است که باعث ناتوانی‌های پیش رونده در توانایی‌های شناختی می‌شود. نقش عواملی همچون استرس اکسیداتیو، تجمع پروتئین‌های بدون عملکرد طبیعی و اختلال در فرایند اتوفاژی در نوروپاتولوژی این بیماری به تازگی اثبات شده است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید (UCR) دریافتند کندی در افراد بالای ۶۵سال -سن اولیه تشخیص- دیده می‌شود و احتمالا همان چیزی است که سبب بروز این بیماری تخریب کننده سیستم عصبی می‌شود. کندی به عنوان اتوفاژی شناخته می‌شود.

رایان جولیان، پروفسور شیمی UCR، که این مطالعه را سرپرستی کرد، می‌گوید داروهایی برای بهبود اتوفاژی در حال آزمایش است و اگر این دلیل آلزایمر باشد، می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد یک داروی پیشگیرانه بالقوه باشیم.

منبع:شهرآرانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 16
    بچه قول نزنید با این اصطلاحات پروتئین های بدون عملکرد ،، چندین بار نوشتم باز هم میگم ، تنها عامل بیماری مغز ، مصرف مواد غذایی سرد است ،، اگربه مغز مواد مغزی گرم برسد مغز بهتر کار میکند ،، بهترین نوشیدنی که درمان و پیشگیری کننده آلزایمر است دم کرده گلپر است و مصرف مواد غذایی ارگانیک ، گوشت گوسفندی ، گوشت خروس پنج ماهه و جوان ، ، و مصرف نکردن گوشت مرغ و فرآورده های پروتئینی و ماکارونی پفک چیپس نوشابه و کلا مواد غذایی صنعتی ،،
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 2
      مهم اینه که یارانه به کیا میدن...اینجا ایرانه...
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      به نظر کاملا منطقی میاد چون قدیمها که این مواد صنعتی نبود الزایمر هم شایع نبود
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 1
    من تخصصی ندارم اما چون بیماری عصبی دارم فکرمیکنم بین آلزایمر و اسکیزوفرنی رابطه ای هست چون دراسکیزوفرنی هم به مرور مغز آب میشود وهمان حالات بیمار دراسکیزوفرنی هم هست . کندی ذهن ، فراموش کاری ،ناتوانی انجام وظایف زندگی و....که باید تحقیق بشه انشالله زودتر درمانی هم باشه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 1
    ان شاالله که به امید خدا و به حق پنج تن درمان آلزایمر میسر شود و جهانیان از این بیماری دهشتناک رهایی یابند.
    • حاج جواد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 1
      انشالله
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 1
    کتاب بخونید، کتاب، کتاب... غذا و دوای روح است..
  • اكبر IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    ميگويند ندانستن بهتر از كم دانستن است ولى اين ضرب المثل در مورد بيمارى الزايمر درست نيست چون مردم كم ميدانند پزشكان هم كم ميدانند. بيمارى شناخته شده ايست كه قابل تشخيص فورى و ساده ( كه در اين خبر أمده ) اما نزد پزشكان درمان ندارد.
  • CA ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    چندین مطالعه ارتباط بین کمبود ب۱۲ فعال با این بیماری را تحقیق کرده اند و البته در درمان این بیماری شاید تنها ب۱۲ کافی نباشد چون کوچک شدن مغز نیز اتفاق میافتد. منتهی اطلاع رسانی کافی در مورد کمبود ب۱۲ فعال در جامعه و ارتباط آن با استرس و اینکه سیانوکوبالامین موجود قادر به بهبود علائم نورولوژیک این بیماری مرموز و پنهان در خیلی از افراد نمی‌گردد و بایستی از انواع دیگر ب۱۲ که طبیعی هستند استفاده کرد البته درمان پراننتال . ب۱۲ طبیعی سه نوع هست هیدروکسوکوبالامین، متیل کوبال امین ، ادونوزوکوبالامین که متاسفانه هیچ کدام در دوز و فرم مناسب در ایران در دسترس با قیمت مناسب نیست. نوع تزریقی این سه مکمل همراه با دیگر ویتامین های گروه ب بخصوص متیل فولیت یا همان ب ۹ فعال شده نقش مهمی در بسیاری از بیماریهای به ظاهر لاعلاج در جامعه برعهده دارد. مثل همین آلزایمر ، نازایی، عدم توانایی جنسی که اساس تشکیل جمعیت هست بسیار تاکنون نادیده گرفته شده و مجلس محترم در کنار دولت بایستی جهت افزایش جمعیت به این بخش نیز توجه نمایند. دسترسی به این مکمل ها با قیمت مناسب نیاز امروز برای افزایش جمعیت میباشد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 3
    من با خانمی همکار بودم بین ۴۰ تا ۵۰ سن داشت فکر میکرد آلزایمر دارد البته خیلی فراموش کار بود هیچوقت یادم نمیره سال آخر شاغل بودنم همکارم شد فقط امیدوارم عروس خیلی خیلی بدی نصیبش شود
  • دکتر محمودی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    به نظر من تخیل و افکار زیاد و منفی بافی عامل ایجاد الزایمره
  • علی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    ۲۰ ساله دارن هی میگن منشا بیماری الزایمر کشف شد
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    برخی تحقیقات مطالعه را عامل پیشگیری از الزایمر گفته اند. بی جهت نیست که در اسلام اینقدر به یادگیری دانش تا اخر عمر تاکید شده.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 1
    در کنار هر راحتی ساخت بشر، حتما یک سختی هست. راحتی زندگی مدرن و مکانیزه شده ، سختی بیماریهای مدرن و ناشناخته
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    خوبه، زودتر کشف کنید!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس