ویژه ها

اکنون یک واقعیت بدیهی وجود دارد و آن این است که چاقوی تحریم کند شده است و آمریکا با کمک جریان غربگرا در داخل با عملیات روانی در پی تیزکردن چاقوی تحریم است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** آقای رئیسی با بایدن دیدار کنید تا از تحقیر خارج شویم!

«فیاض زاهد» عضو ستاد انتخاباتی کروبی در انتخابات ۸۸ که در دولت روحانی مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی بوده است و پیش از این مدعی شده بود که «تیم مذاکره کننده دولت رئیسی "یک گروه خشن" است» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «آقای رئیسی... اجازه ندهید شیوه رفتار تیم مذاکره‌کننده ما حس تحقیرشدگی و سرافکندگی را متبادر سازد. می‌دانیم که جنگ روانی بخشی از این پازل حساس است. اما افکار عمومی را دریابید و مراقبت کنید. ایران تا امروز به دلایل حقوقی و پرستیژ سیاسی از مذاکره مستقیم با امریکا پرهیز کرده است. می گوییم این کار تا اینجای کار درست! اما از این به بعد که به مراحل پایانی و حساس آن نزدیک می‌شویم، خودتان با امریکایی‌ها ملاقات و گفت‌وگو کنید. رهبری قبلا هم اجازه این کار را داده‌اند. چه معنایی دارد که مهم‌ترین تصمیم و مذاکرات کشور طی ده‌ها سال گذشته به دست واسطه‌های ناامن و غیرقابل اعتماد سپرده شود».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شنیدن اخباری مبنی بر مذاکره نماینده روسیه از سوی ایران با نماینده امریکا و انتشار عکس‌های این ملاقات‌ها، سودی که ندارد هیچ، خشم افکار عمومی را علیه شما و دولت‌تان برمی‌انگیزد. خیرخواهانه عرض می‌کنم جلوی این فرآیند را بگیرید. شما به قرآن قسم خورده‌اید تا پاسدار حقوق مردم ایران باشید. به عهد خود وفا کنید. هرچه این ماجرا طول بکشد، روس‌ها و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و... ثمره خود را می‌برند».

در ادامه این مطلب آمده است: «من نسبت به شیوه ترور این قهرمان ملی تردیدهایی داشته‌ام. به راستی آیا شما باور می‌کنید که امریکا بدون هماهنگی با سرویس روسیه و موساد و ام‌ای‌سیکس دست به این جنایت زده باشد؟ به مزدوران اسراییلی کاری ندارم که قطعا از سفله‌گان همراه بوده‌اند اما به راستی می‌توان پذیرفت سرویس روسیه در جریان ترور فرزند ایران نبوده است؟ ».

آقای رئیسی با بایدن دیدار کنید تا از تحقیر خارج شویم! / با دولت سیزدهم لوکوموتیو دارد ته دره می‌رود!؟

در روزهای گذشته  نشریه «نیویورکر» از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: «تحریم‌ها علیه ایران فرسوده شده‌اند، بدون آنکه نتایج مدنظر آمریکا را محقق کرده باشند». پایگاه تحلیلی «مدرن دیپلماسی»  نیز هفته گذشته در گزارشی نوشت: «سیاست خارجی آمریکا درباره ایران منسوخ شده و تاریخ مصرف آن گذشته است».

پیش از آن نیز   «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد که «کارزار فشار حداکثری علیه ایران به طرز بدی شکست خورد و به منافع آمریکا هم آسیب زده است». 

آمریکا از سه گزینه مدنظر خود در رابطه با ایران- جنگ، تحریم، مذاکره- تنها یک گزینه دارد و آن چیزی نیست جز مذاکره. در حقیقت این آمریکا است که به مذاکره با ایران نیازمند است اما دولت آمریکا به کمک جریان تحریف در داخل در تقلا است تا این نیاز را به عنوان «امتیاز ویژه» به ایران با قیمت گزاف بفروشد.

دو واقعیت بدیهی درباره تحریم وجود دارد؛ اول اینکه تحریم هم به کشور تحریم شده خسارت می زند و هم کشور تحریم کننده. دوم اینکه بنابر تاکید کارشناسان و صاحبنظران، تحریم ها علیه ایران حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات سهیم است که این میزان نیز با اجرای دقیق سیاست «خنثی سازی تحریم» کمتر و کم اثرتر نیز خواهد شد.

اکنون یک واقعیت بدیهی وجود دارد و آن این است که چاقوی تحریم کند شده است. اما آمریکا با کمک جریان غربگرا در داخل با عملیات روانی در پی تیزکردن چاقوی تحریم است.

اولا این آمریکا است که در مذاکرات تحقیر شده است و حتی رسانه های آمریکایی نیز به این مسئله اذعان کرده اند. دولت عهدشکن آمریکا به دلیل خروج غیرقانونی از برجام، حق ندارد که در مذاکرات ایران با ۱+۴ شرکت کند و باید بیرون اتاق بنشیند و نهایتا با طرف های دیگر به صورت مجزا گفت و گو کند.

ثانیا مسئله مذاکرات مستقیم با آمریکا در دولت روحانی اجرا شد. این روش نه تنها به لغو تحریم ها منجر نشد، بلکه تحریم ها را ۲ برابر کرد. یعنی رویکرد مذاکره مستقیم با آمریکا هم چرخ سانتریفیوژها را از کار انداخت و هم تحریم ها را ۲ برابر کرد و هم به دلیل چیدن همه تخم مرغها در سبد برجام، چرخ کارخانه ها هم از حرکت ایستاد.

و اما جریان تندرو اصلاح طلب در آستانه سفر آقای رئیسی به روسیه، به نیابت از آمریکا، این رویکرد ایران را مورد هجمه و تخریب قرار داده است. در تناقض این طیف سیاسی همین بس که از یکسو پیشنهاد مذاکره مستقیم با قاتلان سردار سلیمانی را مطرح کرده و از سوی دیگر مدعی است که روسیه در شهادت سردار سلیمانی دخیل بوده و ایران باید در نوع روابط با این کشور احتیاط کند!

لازم به ذکر است که روزنامه اعتماد در روزهای گذشته در مطلبی مدعی شده بود که «در جنگ با داعش، نیروهای تحت امر شهید سلیمانی در عمل نیروی پیاده یک ائتلاف بزرگ بودند که بمباران هوایی آن را ارتش امریکا و متحدانش برعهده داشتند»!

** با دولت سیزدهم لوکوموتیو دارد ته دره می‌رود!؟

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «بلاتکلیفی مردان اقتصادی دولت» نوشت: «اگر تا زمانی تصمیم‌های سیاسی و تیم فرهنگی دولت‌ها زیر ذره‌بین رسانه‌ها و مردم قرار داشت، امروز و حداقل در دو دوره ریاست‌جمهوری پیشین و نخستین دوره ریاست‌جمهوری فعلی این تیم اقتصادی است که نوک حمله تیم دولت را تشکیل می‌دهد. تیمی که در دولت رئیسی به باور بسیاری از تحلیلگران و منتقدان ناهماهنگ است و از روزهای نخست این ناهماهنگی حتی به زبان مدافعان دولت آمده بود و نه جریان مقابل».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از همان ابتدا تیم اقتصادی دولت نه یک‌شکل بلکه موزائیکی بود. شاید دلیل این چندپارگی را بتوان به سابقه رئیس‌جمهور نسبت داد که تماما مربوط به قوه‌ای جز قوه اجرائی بوده و طبیعتا با یک تیم اجرائی منسجم همکاری نداشته است».

در ادامه این مطلب آمده است: «جدیدترین انتقاداتی که به دولت در زمینه ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد، در جلسه وزیر اقتصاد در قم با اقتصاددانان اسلامی بود که تا حدی مغفول ماند...یکی از حاضرین در این جلسه گفت...این لوکوموتیو دارد ته دره می‌رود. پس از بحران بنزین ۱۳۹۸ ما به مردم گفتیم دولت مستقر که به دنبال تعامل با غرب بود، مسئول این اقدام است. اگر در دولت رئیسی اقدام مشابهی رخ بدهد، این‌بار ما به مردم چه بگوییم؟ ».

آقای رئیسی با بایدن دیدار کنید تا از تحقیر خارج شویم! / با دولت سیزدهم لوکوموتیو دارد ته دره می‌رود!؟

جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف همچنان دو دستور کار را به صورت ویژه دنبال می کنند. یکی انکار میراث اقتصادی دولت روحانی است و دیگری انکار دستاوردهای مثبت دولت رئیسی در حوزه اقتصادی است.

یکی از میراث های شوم دولت روحانی، ارز ۴۲۰۰ تومانی است. تصمیمی غیرکارشناسی و غیرفنی که خسارت های بزرگی به کشور وارد کرده و جیب رانت خواران و دلالان را پر کرد. اصلاح طلبان اذعان کرده اند که هم ادامه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی و هم حذف آن، تبعاتی برای دولت رئیسی دارد و این وضعیتی است که دولت روحانی مسبب و بانی اصلی آن است.

در حقیقت دولت روحانی باید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، وضعیتی که خود پدید آورده بود را اصلاح می کرد، اما با بی اخلاقی و در اقدامی غیرحرفه ای و تأمل برانگیز، با تعلل و وقت کشی، تبعات اقدام غیرکارشناسی خود را به گردن دولت سیزدهم انداخت.

و اما این روزنامه اصلاح طلب به نقل از فرد دیگری، هشدار داده است که ممکن است با دست فرمان دولت سیزدهم، لوکوموتیو اقتصاد ایران به ته دره برود.

این ادعا در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است.
همچنین براساس گزارش بانک مرکزی در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ (از فروردین تا آذر)، ۴۰ میلیارد دلار به بازار عرضه شده و این در حالی است که در طول سال ۱۳۹۹ این رقم در مجموع ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.  همچنین گزارش‌های مرکز آمار حکایت از آن دارد که رشد نرخ تورم ماهانه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

افزایش صادرات روزانه نفت و میعانات گازی، دسترسی به بخشی از منابع ارزی در کشورهای خارجی، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای، واردات حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان‌ترکمنستان، ایران و آذربایجان، افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان، عملیاتی‌سازی پروژه خط آهن شلمچه- بصره و پروژه خط آهن اسلام‌آباد- تهران- استانبول و... تنها بخشی از اقدامات ایران در ماه‌های اخیر است.

** آواربرداری دولت رئیسی از اقدامات زنگنه در وزارت نفت

«بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی منتسب به جریان اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اقدام اساسی که در دولت رئیسی انجام‌گرفته و شدیدا نیز در حال پیگیری است پایان دادن به سیاست‌های گروه آقای زنگنه در وزارت نفت است. در طول این سال‌ها همواره اصرار به خام فروشی نفت بوده است. خوشبختانه دولت به‌تازگی مصوبه‌ای داشت که پالایشگاهی در بندرعباس با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه احداث کند. اقدامات دیگری نیز توسط قرارگاه خانم الانبیا در جاسک در حال انجام است که پالایشگاه نفت دیگری در این شهر ساخته شود. حتی مناقصه زمین آن نیز انجام‌شده و در رسانه‌های گروهی منتشرشده است».

وی افزود: «علاوه براین دولت تصمیم گرفته در ۵ منطقه محروم استان خوزستان ۵ کارخانه پتروپالایش جدید بسازد که باعث ایجاد ده‌ها هزار شغل خواهد شد و نفتی که امروز حداکثر توسط ایران به قیمت ۵۵ یا ۶۰ دلار فروخته می‌شود به محصولاتی باارزش چند ده برابر تبدیل می‌کند. این اقدامات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مردم صورت می‌گیرد».

آقای رئیسی با بایدن دیدار کنید تا از تحقیر خارج شویم! / با دولت سیزدهم لوکوموتیو دارد ته دره می‌رود!؟

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور از آواربرداری دولت رئیسی از اقدامات زنگنه در وزارت نفت تمجید کرده است.

براساس مستندات موجود، زنگنه به دلیل اشتیاق فراوان برای همکاری با پیمانکاران اروپایی، پیمانکاران داخلی را از پروژه های وزارت نفت کنار می گذاشت. بر همین اساس اخیرا مشخص شده وزارت نفت در جریان اجرای پروژه خط لوله گوره به جاسک، برخی پیمانکاران داخلی را کنار گذاشته است. کنار گذاشـتن شرکت‌های داخلی از پروژه‌های حوزه نفت و گاز، علاوه بر تضعیف شـرکت‌های داخلی، هزینه‌های اضافی زیادی را بر کشور تحمیل کرده است.

اهمال در عدم توسعه میادین مشترک، عدم توفیق در دیپلماسی انرژی و عقد قراردادهای نفتی، روش غلط سهمیه‌بندی بنزین و خسارت‌های ناشی از آن، عدم افزایش ظرفیت‌های پالایشگاهی و...تنها بخشی از قصور و تقصیرهای زنگنه در وزارت نفت است.

بیژن زنگنه همان وزیری است که خسارت بیش از ۱۴ میلیارد دلاری کرسنت را به کشور تحمیل کرد. حذف کارت سوخت در دوره وزارت زنگنه با حساب ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان به کشور خسارت زد. علاوه بر این جریمه قرارداد صادرات گاز به ترکیه و همچنین بدهی و جریمه قرارداد واردات گاز از ترکمنستان در دوره وزارت زنگنه در مجموع حدود ۴ میلیارد دلار به کشور خسارت زدخسارت توتال و تعلل در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را هم باید به این فهرست افزود.

«حسن روحانی» - آذرماه ۱۳۸۱- در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی، نامه اعتراض آمیزی خطاب به رئیس‌دولت وقت(خاتمی) نوشت و اقدام وزیر نفت (زنگنه) در انعقاد قرارداد با شرکت اماراتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون، از طریق «واسطه» و دارای آثار منفی فراوان برای کشور دانست».

لازم به ذکر است که در قراردادهایی مانند کرسنت، توتال و استات اویل اغلب پای رشوه در میان بوده است؛ به عنوان مثال شرکت توتال متهم است هنگام وزارت زنگنه در دولت اصلاحات، به تیمی که در راس مدیریت آن مهدی هاشمی بوده، رشوه ۳۰ میلیون دلاری داده است. توتال به همین دلیل در دادگاه فرانسه به جریمه ۵۰۰ هزار یورویی محکوم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 1
    اینقدردرخبرهاتان ازهاشمی نگویید بزاریدملت فراموش کنند
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      6 0
      اتفاقا نباید فراموش بشه تا تکرار نشه. فراموش بشه مجدد تکرار میشه
  • گشتاسپ IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    اصلا نفس مذاکره با آمریکا و التماس و پذیرش کنار گذاشتی حقوق بین‌الملل و قانونی فناوری صلح آمیز هسته‌ای تححقیر آمیز و خفت بار است .تا افراد خودتحقیر وابسته هستند ایران اون عظمت و امپراتوری چند قرن پیش رو نخواهد دید.امروز غرب و ایالات متحده آمریکا با شیطنت تمام با انواع سیاست های خباثت آمیز و پلید از جمله همین خیانت کاران تلاش میکند این کشور رو از مسیر قدرت و عظمت خارج نماید و نقش اصلی رو یه عده فریفته و خوش باور بدوش میکشند.دولت باید با روشنگری تمام و حل مشکلات اقتصادی و زیر چتر واحد درآوردن ایرانیان و رفتار احترام آمیز با همگان نقشه های ویران گر و پلید غرب را هیچ و پوچ کند و صفحه نوینی در تاریخ ایران جاویدان بیافریند.
  • NL ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    دستگاه دیپلوماسی کشور و شما بهتر میدونید و اگر نمیدونید باید بدونید غربگداها میخوان مواضع روسیه و چین رو بسمت مواضع غربیها هل بدن تا موضع سخت تری نسبت به ایران داشته باشند.تا تیغ تحریم غربیها ایران رو وادار به عقب نشینی کنه.این ماموریت پادوهای آمریکا شیطان بزرگ است...
  • SE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 0
    آمریکا حکم ناموس را برای غربگرایان دارد و چنان فداکارانه و جانانه از آن دفاع می کنند که...غربگرایان غیرت عجیبی نسبت به آمریکا دارند. به آمریکا تولی و تبری دارند. دوست هستند با هر کسی که دنیا نوکر آمریکا است و دشمن هستند با هر کسی که در دنیا نسبت به آمریکا تعظیم نکند. من انصافا این درجه غیرت و تعصب را ستایش می کنم. اگر اینطور که اینها عاشقانه معشوقشان آمریکا را می پرستند، ما خدا را می پرستیدیم هر کدام یکی از اولیاء الله بودیم.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      3 0
      از نظر جناب فیاض زاهد این فقط آمریکا است که به فکر منافع ما هست و برای همین جنابش اصرار دارد که درست و صحیح آن است که با یانکی ها مذاکره کنیم! خوب است که یادشان رفته است که تا همین چند روز پیش می گفتند این مذاکره همان مذاکره ای هست که در دولت قبل انجام می شد و دولت جدید همان کار دولت قبلی را انجام می دهد و آقای رئیسی و وزیر امور خارجه اش را به همین سبب نکوهش می کردند، اما حالا یادشان آمده است که در این دور مذاکرات ایران یانکی ها را خارج از گود نگه داشته است و آن ها را به بازی نگرفته است و این برای اصلاح طلبان به نوعی شکست محسوب شده است!!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 4
    تو غلط کردی که میگی رهبری معظم همچنین اجازه ای رو دادند(اجازه دیدار رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا)
    • ایرانی بیکار IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 3
      حالا تو چرا جوشیدی؟؟؟یک کم آب سرد بخور حالت جا بیاد .!
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 0
    شرط چنین دیداری (دیدار رئیسی با بایدن)تسلیم قاتلان هواپیمای ایر باس + قاتلان شهدای فرودگاه بغداد است
  • مجیدی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    این غربگدایان چقدر بدبخت و ذلیلن. اه حالم بهم خورد
  • mojtaba SE ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    تا بحال فکر میکردم این جاسوسهای فارسی زبان ,چطوری انقدر فلک زده دنبال خیانت کردن هستند و چه ویژگی دارن که انتخاب میشن برای دوره جاسوسی؟حالا فهمیدم که اینها اصلا لیاقت دوره جاسوسی رو هم ندارن،چون اصلا معنی درک کردن رو نمیدونن و برای همین کسی با این جماعت کاری نداره ,چون اینها یک مشت موجودات احساساتی و خود تحقیر که هرگز اورضه کاری رو هم ندارن و چون بیهویت بار آمدن به هیچ پرنسیب و نظمی هم اصلا نمیتونن فکر کنند و نا خودآگاه ظبیعی است که آنارشیست (مخالف و هرج و مرج )و فرهنگ جهان سومی (تو کشور خود تروریست و آنارشیست و تو کشورهای دشمن مطیع و دمکرات و نوکر)باشند و هستند..
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    محاکمه روحانی را فراموش نکنید.
  • ایرانی اصیل IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    از این اصلاح طلبان بی غیرت و ....در مملکت در حال حاظر وجود ندارد که چنان سعی دارند همواره بوسه بر کفش های کثیف شیطان بزرگ و صهیونیست جهانی جهت خوش خدمتی خودشان بزند
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    6 0
    دولت روحانی و اصلاحات کشور را به قعر دره فلاکت هدایت کردند حال دهها رئیسی و دولتش را میطلبد تا کشور را از این وضع اسفبار نجات داد
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    همه ى هستى در برابر خداوند تواضع دارد. «كلّ له قانتون»(8) اين انسان است كه به او سفارش مى شود كه براى خدا تكبّر نكن. «أن لا تعلوا...»
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 0
    سرافکندگی لیبرالها یعنی سربلندی ایرانیان بن بست غربگدایان فرج است برای مردم ایران
  • داریوش IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 0
    ایشون مصداق کامل نادانی هستند.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    اصلاحاتچی به صورت دوره ای نقش "بی.... روز" را به یکی از بی وجدانان شماره دار اصلاحاتچی و اگذار می کنند. پس از حجاریان و تاجزاده و زیبا کلام و عبدی اکنون این نقش به فیاض زاهد واگذار شده است که اعماق جدیدی از بی.... و .... را در سابقه فعالیت ننگین اصلاحات ثبت کند.
  • حسین IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    خدا اصلاحاتیا و روزنامه هاشونو به راه درست هدایت کنه آمین
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    چند مگاوات قدرت داره ، دره چیه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    حقارت این جماعت غربزده ذاتی ست . با اینگونه حرکات حل نخواهد شد . کسی که کردارش او را بجائی نرساند ، دیگران او را بجائی نخواهند رساند. بس کنید گدائی از غرب را .
  • DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    اصلاحاتچی ها خیلی چرند بافی میکنن. بهتره با این گندهایی که زدن سکوت کنن.
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    مملکت را غربگداها ته دره بردند خود را به خواب زدید خدا به این دولت کمک میکند وانشاالله نتیجه را مردم حس میکنند
  • خسرو IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    اتفاقا دولت خیلی با اقتدار و متانت و با التماس غربی ها پای میز مذاکره رفت که همین غرب گدایان دائم می گفتند چرا دولت مذاکره را شروع نمیکند و مردم از گرسنگی مردند در صورتیکه اصلا آنها دلشان به حال مردم نمی سوزد و حال که غرب در برابر متانت تیم مذاکره کننده کم آورده غرب گدا هم به سفارش اربابانشان شروع به سرو صدا کرده اند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست می خورَد، قطعاً ضربه می خورَد. هر جایی که کارهایمان را منوط کردیم به همراهی غرب، ناموّفق ماندیم؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودمان قد عَلَم کردیم و حرکت کردیم موفّق شدیم. در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند؛ واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند: جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، حالا جوری حرف می زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده، و جوری طلبکاری می کنند که انگار ما تعهّدات را به هم زده‌ایم! مدّت ها در مقابل این حرکت آمریکایی‌ها هیچ حرکتی از طرف ایران انجام نگرفت؛ بعد از گذشت مدّتی، با اعلام، با توجّه، برخی از تعهّدات کنار گذاشته شد؛ برخی، نه همه. آن ها به تعهّدشان عمل نکردند. کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا هم همین جور؛ آن ها هم از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ آن ها هم مثل آمریکایند لکن در مقام زبان بازی و حرف زدن طلب کارند؛ همیشه طلب کارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آن ها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد؛ یعنی همین چیزی که الان این ها در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای از ایران مطالبه می کنند، همان چیزی است که ترامپ مطالبه می کرد، که آن روز مسئولین بالای دولتی می گفتند که امکان ندارد، عاقلانه نیست و مانند اینها. امروز این ها همان را می خواهند؛ هیچ تفاوتی نکرده. او با یک زبان می گفت، اینها با یک زبان دیگری می گویند. باید به این ها توجّه کرد. انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرف های گاهی اوقات حق به جانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده که در خیلی از جاهای دنیا انسان مشاهده می کند؛ البتّه گاهی گرگ، گاهی روباهِ حیله‌گر؛ به شکل های مختلف درمی‌آید.
  • حسین طبرستانی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    برای چی در سیاست دخالت میکنی
  • نصر IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    جناب فیاض چرا میخواهد برای قاتلان شهید سلیمانی شریک جرم پیدا کند.ایا با این کار هدفش این نیست که عمدا به گونه ای جرم بزرگ جنایت کاران غربی (امریکا و انگلیس و صهیونیزم جهانی و اسراییل و غیره ) را با شریک جستن برای انها کاهش داده و بخواهد با در گیر کردن ایران با روسیه و چین و غیره از شدت فشاری که بر قاتلین سردار بزرگ اسلام هست بکاهد.مزدوری غرب انقدر بکام این جاسوسان مزه کرده که حاضرند برای چند صباحی خوش گذرانی اگاهانه و یا نا اگاهانه تمام ارزش های ملی کشور را بدشمن مقابل چندر غاز واگذار کنند.بیشک سیا و موساد وانتلیجنت سرویس همکارانی داشته اند ولی باید این همکاری را در دل نفوذی های اصلاح طلبان و جاسوسان غربی در درون وزارت خارجه و نزدیکان ظریف جستجو کردوبعد جاهای دیگر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس