آمریکا روسیه نمایه

معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» اعلام کرد که چنانچه روسیه به اوکراین حمله کند، با تحریم هایی مواجه خواهد شد که تا به حال دیده نشده باشند.

به گزارش مشرق به نقل از سی بی اس نیوز، «کاملا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روسیه را به اعمال تحریم های بی سابقه تهدید کرد.

ببینید:

فیلم/ نقش پرچم شوروی بر ساختمان سفارت آمریکا

هریس طی مصاحبه ای در برنامه «فیس د نیشن» (Face the Nation) (رو در رو با ملت) ودر پاسخ به سوال خبرنگار که مدعی شد حدود ۱۰۰ هزار نظامی روس در مرزهای اوکراین هستند، گفت که از این مسأله آگاه است.

وی در ادامه و در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه آیا شاهد وقوع جنگ و درگیری در اروپا طی چند هفته آتی خواهیم بود، گفت: ما در حال گفتگوی مستقیم با روسیه هستیم. همانطور که می دانید رئیس جمهور اخیراً به طور مجازی با پوتین ملاقات کرد و کاملاً واضح مطرح کرده ایم که روسیه نباید به حاکمیت اوکراین حمله کند.

هریس افزود: ما باید بایستیم و از تمامیت ارضی اوکراین دفاع می کنیم. ما با متحدان خود در این زمینه کار می کنیم و به صراحت گفته ایم که آماده اعمال تحریم هایی هستیم که تا به حال ندیده اید.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوال بعدی که آیا منظور از این تحریم ها، تحریم مستقیم رئیس جمهور روسیه است، گفت: من در مورد تحریم هایی خاص صحبت نمی کنم، اما او (پوتین) را درباره این مسئله روشن می کنیم و در حال گفتگوی مستقیم هستیم.

اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح می شود که روسیه بارها ادعاهایی از این دست را رد کرده و تاکید کرده است که مسکو قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و بر خلاف این ناتو و غرب است که با استقرار زیرساخت ها و تجهیزات نظامی در مرزهای روسیه موجب تنش در شرق اروپا شده است.

وزارت خارجه روسیه در همین رابطه چندی پیش با انتشار مفاد پیشنهادات امنیتی مسکو به آمریکا و ناتو، از ابتکار عمل این کشور برای کاهش تنش ها خبر داد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز همان وقا از آمریکا و ناتو خواست به سرعت به پیشنهادات روسیه پاسخ دهند چرا که اوضاع وخیم است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که گزینه های متفاوتی پیش روی مسکو نسبت به گسترش ناتو به سمت شرق وجود دارد و این مسئله به پیشنهادات ارائه شده توسط کارشناسان نظامی روسیه بستگی دارد.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که نشست شورای روسیه و ناتو ممکن است در ۱۲ ژانویه سال میلادی جدید برگزار شود. منابع آمریکایی در این باره گفته اند که مذاکرات امنیتی بین روسیه و ایالات متحده قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    4 1
    همه این تحریم هایی که میگن روی ما اجرا کردن. زیاد نترسید یادتون میدیم چطور این شیر بی یال و کوپال پر سر و صدا رو دور بزنید
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    امریکا دیگه در هیچ جنگی شرکت نمیکنه فهمیده جنگهای امروزی بر خلاف قدیم بسیار پیچیده شدند و عواقب بسیار سنگینی دارند و پیامدهای اون بسیار سنگینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس