کد خبر 1319530
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
بایدن برای دیدار با پوتین مردد است

با وجود اعلام برخی تاریخ ها درباره نشست احتمالی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه، اما جو بایدن درباره این دیدار مردد به نظر می رسد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، به نظر می‌رسد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال دیدار ژانویه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه همزمان با بن‌بست در اوکراین مردد و دو دل باشد.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین چالش‌های پوتین در سال ۲۰۲۱ چه بود؟

پیشتر روز سه شنبه، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرگزاری فرانسه گفته بود که مذاکرات دوجانبه برای ۱۰ ژانویه برنامه ریزی شده است. نمایندگان ائتلاف ناتو نیز قرار است دو روز بعد از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه با یکدیگر دیدار کنند و سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) نیز فردای آن روز نشست خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: «زمانی که ما به گفتگو بنشینیم، روسیه می‌تواند نگرانی‌های خود را روی میز بگذارد و ما نیز نگرانی‌های خود را نسبت به فعالیت‌های روسیه روی میز خواهیم گذاشت.»

بیشتر بخوانید:

پوتین: آمریکا قابل اعتماد نیست

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره احتمال دیدار با پوتین، بدون اشاره به جزئیات بیشتری، فقط گفت: «می‌بینیم»

البته به نظر می‌رسد کرملین نیز تاریخ چنین دیداری را قطعی نمی‌داند و اوایل روز سه شنبه، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که این تاریخ‌ها در حال بررسی هستند، اما توافق نهایی هنوز بر سر یک تاریخ مشخص صورت نگرفته است.

دیدار احتمالی پوتین و بایدن در درجه اول مربوط به گفتگوی امنیتی استراتژیک است که بایدن و پوتین در ماه ژوئن مطرح کردند و هدف آن بازگرداندن و حفظ توافقات تسلیحات هسته‌ای دوران جنگ سرد بین دو طرف است، که پیشتر برخی از آنها توسط «دونالد ترامپ» لغو شده بود.

این گفتگوها همچنین شامل تضمین‌های امنیتی درباره اوکراین می‌شود که در حال حاضر محل اختلاف و تشدید تنش میان مسکو و کشورهای اروپایی و آمریکاست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    بایدن کجا پوتین کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس