کد خبر 1342184
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
اذعان معاون بایدن به زیان آمریکا از تحریم روسیه

معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن هشدار درباره امکان واقعی حمله روسیه به اوکراین گفت اعمال تحریم علیه مسکو برای واشنگتن هزینه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه بار دیگر بر احتمال حمله روسیه به اوکراین و وقوع جنگ در اروپا هشدار داد و اذعان کرد تحریم روسیه برای آمریکا هزینه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، معاون بایدن که طی دو روز گذشته از نشست امنیتی مونیخ برای هشدار به روسیه استفاده کرده است، پیش از بازگشت به واشنگتن نیز گفت: «ما از احتمال وقوع جنگ در اروپا صحبت می‌کنیم. بیاید دقیقه‌ای وقت بگذاریم و اهمیت چیزی که می‌گوییم را درک کنیم».

هریس که در این دو روز با دبیرکل ناتو، رئیس کمیسیون اروپا و رئیس جمهور اوکراین، رهبران کشورهای حوزه بالتیک، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر یونان درباره امنیت اروپا دیدار داشته در جمع خبرنگاران گفت:‌ «ظرف ۷۰ سال گذشته شاهد صلح و امنیت [در اروپا] بوده‌ایم. اکنون از امکان واقعی جنگ در اروپا صحبت می‌کنیم».

او  در ادامه گفت «پوتین تصمیم خود را گرفته است» و اطلاعات دریافتی توسط آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین ظرف روزهای آینده، کاملاً موثق هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: «هنگامی که آمریکا به اصول خود و تمام چیزهایی که عزیز می‌دارد پایبند است، نیازمند این است که گاهی اوقات خود را در مسیری قرار دهیم که ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد. در این وضعیت، ممکن است مسئله هزینه انرژی مطرح باشد».

این مقام آمریکایی در آخرین اظهارات خود بدون دادن وعده جدیدی گفت، در صورت حمله روسیه به اوکراین «جناح شرقی ناتو در اروپا را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد».

 نیروهای اوکراینی از روز پنجشنبه با نقض آتش‌بس درج شده در توافق مینسک، حملات توپخانه‌ای را علیه مناطق خودمختار روس زبان دونباس از سر گرفته‌اند. ظهر شنبه مقامات ناحیه «دونتسک» اعلام کردند بخش‌هایی از شمال این منطقه تحت حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار گرفته و عده‌ای کشته و زخمی شده‌اند.

با این وجود، سخنرانان غربی نشست امنیتی مونیخ علاوه بر چشم‌پوشی از موارد نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی، این حملات را «عملیات فریب» روسیه برای توجیه حمله به اوکراین توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس