گزینه ارسال موشک های «استینگر» به کی‌یف مورد بحث قرار گرفته است

منبعی از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که موضوع ارسال احتمالی موشک های دوش پرتاب «استینگر» به اوکراین مطرح شده است، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ایده ارسال احتمالی سامانه‌های دفاع هوایی دوش پرتاب «استینگر» (Stinger) ساخت آمریکا مورد بحث قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

وی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن آماده است تا مجوز ارسال سامانه‌های استینگر را توسط طرف سومی مانند استونی صادر کند، گفت: می دانم که موضوع استینگر مطرح شده است. اما واقعاً پاسخ خاصی برای این سوال ندارم.

خبر فوق در حالی منتشر می‌شود که تنها چند روز به برگزاری نشست بین مسکو و واشنگتن و همچنین مسکو و ناتو بر سر پیشنهادات تضمین‌های امنیتی روسیه نمانده است. پیشنهادات یاد شده مسائلی از جمله مناقشه اوکراین و گسترش ناتو به شرق اروپا (که جزو خطوط قرمز مسکو مطرح شده است) را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: ناتو علیه هرگونه تهاجم روسیه متحد است

پیشتر نیز شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از منابعی مطلع گزارش داده بود که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی ارسال تجهیزات و تسلیحات به همراه مشاوران نظامی به اوکراین است.

سی ان ان در ادامه آورده بود که محموله تسلیحاتی که قرار است ارسال شود احتمالاً شامل موشک‌های ضد تانک «جاولین»، موشک‌های ضد تجهیزات زرهی و / یا خمپاره انداز است.

منابع مطلع همچنین اعلام کرده بودند که تسلیحات دفاع هوایی مانند موشک‌های دوش پرتاب استینگر نیز در دست بررسی برای ارسال هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس