بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا

با پایان سال میلادی نگاهی به اتفاقات مهم تیم فوتبال بارسلونا در سال ۲۰۲۱ بیاندازیم.

به گزارش مشرق، سال ۲۰۲۱ یکی از بدترین سال‌های تاریخ بارسلونا بود. سالی که با رفتن مسی، عملکرد ضعیف در لالیگا و مهم‌تر از همه حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا همراه شد.

این تیم در فصل گذشته با هدایت کومان و درخشش لیونل مسی سعی داشت بتواند مقام قهرمانی لالیگا را از آن خود کند ولی عملکرد ناامیدکننده در انتهای فصل و درخشش تیم‌های مادریدی باعث شد تا آبی‌اناری‌ها پس از سالیان سال به رده سوم جدول سقوط کنند.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

البته این پایان کار نبود و یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ بارسلونا در تابستان رخ داد. لیونل مسی که در صدد تمدید قرارداد دوباره بود، به دلیل مشکلات مالی باشگاه مجبور به ترک تیم شد و به پاری سن ژرمن پیوست. رفتن این فوق ستاره باعث شد تا عملکرد بارسلونا روز به روز ضعیف‌تر شد و با اخراج کومان نیز همراه شد. ژاوی به تیم بازگشت ولی لاغر بودن ترکیب و نداشتن ستاره‌ای بزرگ باعث شد تا عملکرد ژاوی نیز با افت و خیز زیادی همراه شود.

البته این امیدواری وجود دارد که با حضور ژاوی ، ستارگان جوانی مثل گابی ، پدری، فاتی و آرائخو بارسلونا به روزهای خوش برگردد و با خرید چند بازیکن مثل فران تورس بتواند به جمع ۴ تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در گزارش زیر می‌خواهیم به بررسی بهترین و بدترین اتفاقات سال بارسلونا نگاهی بیاندازیم.

*بهترین روزهای آبی‌اناری‌ها

به قدری سال ۲۰۲۱ برای بارسلونا اسف‌بار دنبال شد که شاید لحظات کمی را بتوان به عنوان بهترین لحظه دانست ولی این تیم توانست در همین سال آشفته به قهرمان کوپا دل ری لقب گیرد و به لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در نظرسنجی سایت اسپورت البته هواداران بارسلونا نظر دیگری به فوتبال مردان داشتند و اتفاقات خوب را نصیب فوتبال بانوان دانستند. تیم فوتبال بانوان بارسلونا فصل گذشته درخشان‌ترین روزهای خود را سپری کرد و توانست ۳ گانه تاریخی را از آن کند. الکسیا پوتیاس، هافبک بارسلونا نیز توپ طلای زنان را بدست آورد تا جور تیم مردان را بکشد.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

طرفداران بارسلونا در نظرسنجی سایت اسپورت کاتالونیا بهترین لحظه سال را درخشش تیم بانوان تیم دانستند و پس از آن از معرفی ستاره‌ای به نام «گابی» صحبت کردند. بازگشت ژاوی به بارسلونا نیز در رده سوم قرار گرفت و بازگشت لاپورتا و قهرمانی کوپا در جایگاه‌های بعدی جای گرفتند.

*بهترین بازیکن سال

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

لیونل مسی با درخشش در آرژانتین و تیم بارسلونا توانست هفتمین توپ طلای خود را نیز بدست آورد. او از سوی بارسایی‌ها نیز به بهترین بازیکن سال این تیم نام گرفت و پس از این فوق ستاره ستاره‌هایی مثل پدری، گابی ، بوسکتس و ممفیس دپای جای گرفتند.

اهالی بارسلونا بهترین پدیده سال را گابی دانستند و پس از آن از پدری، آرائخو، عبدالصمد و نیکو گونزالیس تمجید کردند. بارسایی‌ها امیدوارند که تیم با درخشش همین ستاره‌های جوان و زیر ۲۰ سال بتواند روزهای خوبی را به مانند گذشته برای خود رقم زند.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

ژاوی هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نسل جدید بارسلونا می‌تواند موفق‌تر از گذشته عمل کند زیرا کیفیت بالاتری نسبت به نسل قبل دارند. به همین خاطر این امیدواری وجود دارد با بازگشت ستاره‌هایی مثل فاتی، ممفیس و پدری شرایط تیم بهتر و بهتر شود و بارسا بتواند راهی لیگ قهرمانان اروپا شود.

*بدترین لحظه سال

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

بی‌شک بزرگترین لحظه سال رفتن لیونل مسی پس از ۱۷ سال از این باشگاه بود. اتفاقی که تنها در چند ساعت رخ داد و همه طرفداران فوتبال را در شوک فرو برد. در نظرسنجی اسپورت نیز ۵۳ درصد از هواداران، بدترین لحظه سال را جدایی لیونل مسی دانستند و پس از آن حذف از لیگ قهرمانان اروپا را ناامیدکننده‌ترین لحظه سال نامیدند.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

البته ماندن کومان به عنوان مربی در تیم، مصدومیت آنسو فاتی و خداحافظی آگوئرو از دیگر لحظات تلخ و ناراحت کننده سال بارسلونا بود.

*بدترین بازیکن سال

فیلیپه کوتینیو که بیش از همه در تیم حقوق می‌گیرد، بدترین بازیکن سال بارسلونا شناخته شد. این بازیکن که حتی زیر نظر ژاوی نیز نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اکنون به فکر ترک بارسلوناست ولی هیچ تیمی حاضر به پرداخت دستمزدش نیست. طبق آخرین اخبار بارسلونا می‌خواهد به شکلی عجیب قرارداد این بازیکن را فسخ کند و ستاره برزیلی را که برایش بیش از ۱۶۰ میلیون یورو هزینه کرد را به صورت رایگان به تیمی دیگر بفرستد.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

ریکی پوچ، عثمان دمبله، ساموئل اومتیتی و یوسف دمیر دیگر بازیکنان ناامیدکننده سال ۲۰۲۱ بودند.

*بدترین بازی سال

هواداران بارسلونا باخت ۳ بر صفر بارسلونا مقابل بنفیکا را بدترین سال دانستند. دیداری که با هدایت کومان رقم خورد و مهر تاییدی بر حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا بود. بارسا مقابل بنفیکا سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را تجربه کرد تا به روزهای سیاهش تداوم بخشد.

بهترین و بدترین لحظات سال بارسلونا / از جدایی مسی تا بازگشت ژاوی

باخت ۴ بر یک بارسلونا در خانه مقابل پاریس نیز جزو بدترین بازی‌های آبی‌اناری‌ها در سال ۲۰۲۱ لقب گرفت. دیداری که امباپه هر کاری خواست با این تیم کرد و بارسلونا یک شکست سنگین دیگر را تجربه کرد.

شکست ۳ بر صفر بارسا مقابل بایرن مونیخ، شکست ۲ بر یک مقابل رئال مادرید و شکست ۳ بر ۲ در سوپرکاپ مقابل اتلتیک بیلبائو دیگر باخت‌های فاجعه‌بار بارسلونا در این فصل بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس