تاکید برلین بر لزوم مذاکره با روسیه برای حل مناقشات بر سر اوکراین

وزیر امور خارجه آلمان بعد از دیدار با همتای لوکزامبورگی خود در برلین بر اهمیت مذاکرات با مسکو برای حل مناقشات بر سر اوکراین تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از "ان تی وی" آلمان، "آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان ازآمادگی برلین برای انجام مذاکرات با مسکو درباره پیشنهاد این کشور برای ارائه تضمین های امنیتی الزام آور برای کاهش تنش ها در مناقشات بر سر اوکراین خبر داده است.

وی بعد از گفتگو با "ین آزلبورن"، همتای لوکزامبورگی خود در برلین با نگاهی به تحرکات نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین گفت: بله نگرانی من بسیار بالا است. وی در عین حال از اهمیت مذاکرات با روسیه در چنین شرایطی سخن گفت.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: این بدین مفهوم است که وقتی پیشنهاداتی ارائه شده که مبنای مذاکرات ما نیست باید مشترکا مذاکراتی انجام شود. به همین دلیل همان گونه که من اخیرا تاکید کردم این مسئله نشان می دهد که بازگشت به میز مذاکره تا چه اندازه اهمیت دارد.

وی در این راستا بار دیگر به فرمت موسوم به نرماندی برای انجام مذاکرات بین روسیه و اوکراین با مشارکت آلمان، فرانسه و شورای روسیه- ناتو اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: ما باید مشترکا شرایطی را ایجاد کنیم که از تشدید تنش ها جلوگیری کنیم. بحران اخیر تنها از طریق گفتگو قابل حل است.

ین آزلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم تاکید کرد که در دوران ۱۷ ساله مسئولیت خود تا به حال چنین هشدارهای آشکار برای عملیات نظامی مانند آنچه امروز از طرف ناتو، سازمان امنیت و همکاری اروپا و اتحادیه اروپا ارسال می شود ندیده است.

وی همچنین گفت: تحریم های اقتصادی برای هیچ کس حتی اروپا سودی ندارد. انزوای احتمالی مسکو پیام آشکاری از اروپا برای بازگشت به مسیر دیپلماتیک است؛ به جای اینکه تنها به گزینه نظامی بیاندیشد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه پیش‌نویس توافقنامه روسیه با آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را منتشر کرد. بر اساس این سند، ائتلاف ناتو باید متعهد شود که قصد پذیرش جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در صفوف این سازمان را نداشته و از انجام هر گونه فعالیت نظامی در خاک اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی، منطقه قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی خودداری کنند.

روسیه انتظار دارد در ژانویه درباره پیشنهادات خود برای تضمین های امنیتی الزام آور مذاکراتی انجام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس