پیام اروپا و آمریکا به مسکو، گفتگو به عنوان راه خروج از بحران است

وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر می‌ کند، در سخنانی اعلام کرد: پیام مشترک اروپا و آمریکا به روسیه، گفتگو به عنوان تنها راه خروج از بحران است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنالنا بائربوک» (Annalena Baerbock) وزیر خارجه آلمان که به منظور دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به واشنگتن سفر می‌ کند، ‌امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که قرار است در جریان این سفر بر اهمیت گفتگو با روسیه در راستای جلوگیری از بروز هر گونه درگیری با اوکراین مجددا تاکید کند.

وزیر خارجه آلمان در این باره اضافه کرد: در خصوص روسیه، پیام مشترک اروپایی ها و دولت ایالات متحده واضح است؛ اقدامات روسیه هزینه مشخصی به همراه دارد و تنها راه خروج از بحران، ‌ گفتگو است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما در حال ورود به مرحله تعیین‌ کننده‌ ای هستیم که در آن مذاکرات مهمی در سطوح مختلف قریب الوقوع است. حتی اگر قالب مذاکرات تغییر کند نیز پیام‌ های ما به عنوان متحدان غربی به دولت مسکو همیشه یکسان است.

کی یف و شرکای غربی آن ادعا می کنند که مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است!

مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که با توجه به افزایش فعالیت نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، اقداماتش کاملاً دفاعی بوده و تاکید کرده که این حق را دارد تا نیروهای نظامی خود را در قلمرو این کشور و در راستای منافع امنیت ملی خود جابجا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس