هشدار سفیر روسیه در آلمان درباره ارسال تسلیحات به اوکراین

سفیر روسیه در آلمان به برلین درباره ارسال تسلیحات تدافعی هشدار داده و آن را اقدامی غیر سازنده خواند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "سرگی نیچایوف"، سفیر روسیه در برلین به شدت به درخواست های برخی مقامات آلمان برای ارسال تسلیحات تدافعی به اوکراین انتقاد وارد کرد.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان تاکید کرد : از دیدگاه ما توسعه نظامی اوکراین کاملا مضر و نابجا است. همه گام ها در این مسیر کاملا غیر سازنده است.

"فریدریش مرتس"، نامزد حزب رموکرات مسیحی آلمان قبل از کریسمس با توجه به تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خواستار ارسال تسلیحات تدافعی به دولت اوکراین شده بود.

رابرت هابک، رئیس حزب سبز که در حال حاضر وزیر اقتصاد و معاون صدر اعظم جدید آلمان است هم قبل از انتخابات پارلمانی در این کشور از کمک های تسلیحاتی به اوکراین حمایت کرده بود.

سفیر روسیه در آلمان در بخش دیگری از گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد: این گونه ملاحظات همچنان مدرکی دال بر این است که روسیه به تضمین های امنیتی نیاز دارد و ما خواهان این تضمین های امنیتی در فرمی تثبیت شده در قوانین بین الملل هستیم.

روسیه از جمله خواهان پایان گسترش ناتو به شرق است که به مفهوم انصراف این ائتلاف نظامی از پذیرش اوکراین است.

از زمانی که روسیه کریمه را به خود ملحق کرده است اوکراین بارها از آلمان خواستار ارسال تسلیحات به این کشور شده است.

"آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه آلمان البته درباره ارسال تسلیحات به اوکراین گفته است که تشدید نظامی گری امنیت بیشتری را برای اوکراین به ارمغان نخواهد آورد.

در شرایطی که مسکو در حال رایزنی با واشنگتن و غربی‌ها درباره طرح پیشنهادی اخیر خود است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست‌های روسیه به شدت مخالفت کرد.

«جوزف بورل، » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» طرح پیشنهادی روسیه درباره ضمانت‌های امنیتی با موضوع توقف گسترش ناتو و اتحادیه اروپا به سمت شرق را رد کرد.

روسیه در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) طرح پیشنهادی خود با موضوع تضمین‌های امنیتی متقابل در اروپا با آمریکا و ناتو و عدم استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد را ارائه داد. در این طرح خواسته شده که ناتو از گسترش بیشتر به سمت شرق هم اجتناب کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس