کد خبر 1316536
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
امیرعبداللهیان نمایه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان صبح امروز عازم باکو شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای با مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان، در راس هیأتی عازم باکو پایتخت این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

باکو:ایران اخیرا پیام‌های مثبتی ابراز کرده است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر آخر هفته امیرعبداللهیان به باکو خبر داده بود.

امیرعبداللهیان عازم باکو شد

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به باکو بعد از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این دیدار از روند رو به رشد روابط ابراز خرسندی کردند.

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد هم با یکدیگر دیدار کردند. وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدارش با همتای آذربایجانی در عشق آباد را مثبت و دوستانه خواند و با بیان این‌که دو کشور و دو ملت فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند، اعلام کرد: به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس