توافقنامه سه‌جانبه تهران، باکو و عشق‌آباد به زودی اجرا می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به زودی شاهد عملیاتی شدن انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان در چارچوب توافقنامه سه‌جانبه سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران خواهیم بود.  

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار رسمی و تبادل نظر با مقامات جمهوری آذربایحان در باکو به سر می‌برد، عصر امروز (چهارشنبه) با خانم «صاحبه غفارووا»، رئیس مجلس ملی آن کشور دیدار و گفتگو کرد. تقویت مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف، از جمله گسترش همکاری‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان حضور رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان را نشان‌دهنده عمق روابط دوستانه دو کشور عنوان کرد و افزود: مشترکات منحصر به فرد میان ایران و جمهوری آذربایجان، سرمایه بزرگی برای دو کشور و بستری برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار رؤسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در عشق‌آباد در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اکو اظهار کرد: ملاقات رؤسای جمهور در عشق‌آباد صفحه جدیدی را در مناسبات دو کشور همسایه گشوده است و ما به زودی شاهد عملیاتی شدن انتقال گاز ایران به جمهوری آذربایجان در چارچوب توافقنامه سه‌جانبه سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران خواهیم بود.

امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر آمادگی دو کشور برای گسترش هرچه سریع‌تر همکاری‌ها، از جمله در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و حمل و نقل، حمایت پارلمان‌های دو کشور در این زمینه را مهم و ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد که اسناد مربوط به اصلاح قانون عوارض جاده‌ای و تعرفه ترجیحی در مجلس ملی جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در گسترش همکاری‌ها، مورد تصویب قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس