رئیس جمهور ارمنستان: به همکاری دو جانبه با ایران ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور ارمنستان در پیامی تبریکی به مناسب تولد رئیس جمهور ایران بر تداوم روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان روز دوشنبه در پیامی تولد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران را تبریک گفت و افزود، گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور قابل تقدیر است.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در پیام خود  جمهور خاطرنشان کرد: «یقین دارم با توجه به تجربه و مدیریت ماهرانه شما جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و همسایه ما پیشرفت چشمگیری در تضمین پیشرفت و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت.»

در ادامه این پیام آمده است: «خوشحالم اشاره کنم که ارمنستان و ایران به طور مداوم توسعه روابط را دنبال می کنند. کشورهای ما با دوستی نزدیک که مبتنی بر ارزش‌های مشترک تاریخی و تمدنی است، پیوند خورده اند. گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور قابل تقدیر است.»

وی خاطرنشان کرد که روابط همسایگی ارمنستان و ایران همچنان با صمیمیت خاص، اعتماد متقابل و احترام خاص دو ملت متمایز است.

رئیس جمهور ارمنستان افزود: «ارمنستان به همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با ایران اهمیت می‌دهد که شرط اصلی شکوفایی کشورهای ما و تضمین امنیت و ثبات در منطقه است».

سرکیسیان در پایان افزود: «امیدوارم در آینده نزدیک فرصت دیدار و گفت وگو در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با همکاری های منطقه ای، بین‌المللی و دوجانبه را داشته باشیم که بی‌شک به پویایی مثبت توسعه روابط کمک خواهد کرد.»

اخیرا نیز نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت این کشور  از تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه سخن گفت.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت که تعمیق یا عادی سازی روابط با کشورهای همسایه یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود. وی گفت: «پس از انتصاب مجدد من به عنوان نخست وزیر، موفق به دیدار از جمهوری اسلامی ایران شدم و امروز هم عازم گرجستان هستم. موضوع توسعه ارتباطات منطقه‌ای نقش مهمی را در دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان ایفا می‌کند و در این زمینه من به پروژه شمال-جنوب اهمیت می‌دهم که مرز ما را با ایران به مرز گرجستان متصل می‌کند.»

وی ادامه داد: «برقراری ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. به منظور حل این مسئله، ما در حال بحث در مورد بازگشایی ارتباطات در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم هستیم برای دستیابی به نتایج مشخص تلاش کنیم، البته با این درک که جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود انتظار ارتباط بین مناطق غربی خود و "نخجوان" را دارد. من می‌خواهم مجدداً یادآوری کنم که ما تمایل داریم روند صلح با باکو را در چارچوب ریاست گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا  احیا کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی GB ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 4
    دو ملت ایران و ارمنستان از هم جدا شدنی نیستند , پاینده باد کشورهای ایران و ارمنستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس