کد خبر 1314501
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
پاساژ علاءالدین

در دوره چهارم مدیریت شهری طبقه ۷ پاساژ علاء الدین تخریب شد.در دوره پنجم اجازه ساخت ۲ طبقه اضافه داده شد و دردوره ششم مدیران تاکید دارند باید جلوی این کار گرفته شود و با متخلفان برخورد شود.

به گزارش مشرق، پنج سال پیش بود که شهرداری تهران تصمیم گرفت طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را که به صورت خلاف ساخته شده بود تخریب کند اما کار مدتی به تعویق افتاد اما مدیران شهری تاکید کردند که اجرای حکم قطعی است.

مالک پاساژ علاءالدین علاوه بر این که کاربری پارکینگ در طبقه منفی سه را به تجاری تبدیل کرده بود یک طبقه اضافه بنا هم بر روی پاساژ ساخت بود و  مدیران شهری تاکید کردند که باید این طبقه اضافی تخریب شود.

قالیباف شهردار وقت: اگر علاءالدین به اندازه کل بودجه شهرداری پول بدهد باز هم طبقه ۷ را تخریب خواهد کرد

نکته قابل توجه این است که در روز تخریب، حاجی علاءالدین در تهران نبود و گفته بود که کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و اگر این طبقه تخریب شود من ریشم را می تراشم. 

 احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران  شورای چهارم شهر تهران در همان زمان اعلام کرد که  تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین قطعی است و توافقی هم وجود ندارد، چون حکم صادر شده است.

محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران هم تاکید کرد که گردن کلفت ها در شهر حاشیه امن نخواهند داشت و اگر علاءالدین به اندازه کل بودجه شهرداری پول بدهد باز هم طبقه ۷ را تخریب خواهد کرد.

آخرین جزییات از تخلفات در علاء‌الدین

طبقه هفتم تخریب شد

تخفیف طبقه هفتم علاءالدین رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشت و باید این اقدام صورت میگرفت بالاخره طبقه هفتم که دیوارهای آن ساخته شده بود تخریب شد.

مدتی از این کار گذشت اما در دوره پنجم مدیریت شهری تهران مالکین ساختمان رای کمیسیون ماده ۳۸ را برای ساخت دو طبقه اضافه بنا گرفتند و حال مدیران جدید شهری تاکید دارند که این کار تخلف است و باید جلوی آن گرفته شود.

پرویز سروری نائب رئیس شورای ششم شهر تهران در این باره گفت: در دوره چهارم  شورای اسلامی شهر تهران مدیران تاکید داشتند که باید ساختمان های ایمن ساخته شود و تمام اعضای شورا در این زمینه ثابت قدم بودند.

آخرین جزییات از تخلفات در علاء‌الدین

وی ادامه داد: در دوره پنجم مدیریت شهری در یک اقدام تعجب امیز موضوع پاساژ علاءالدین به ماده ۳۸ می رود و در آنجا شهرداری تهران در یک اقدام عجیب این تخلف حمایت و آن  تایید می‌کند و منجر به صدور حکم در یک ساختمان ناایمن می شود و اجازه ساخت دو طبقه اضافه بنا را می دهند.

 به دنبال این هستیم که جلوی ساخت دو طبقه اضافه بنا را در این پاساژ بگیریم

وی با تاکید بر این موضوع که در خصوص ساختمانهای ناایمن حساس هستیم؛گفت: در شورای قبل اجازه دو طبقه بنا بر روی علاءالدین داده شده است و سوال ما این است که چرا این اجازه داده شده است؟ در این مکان مردم زیادی رفت و آمد می‌کنند و باید ساختمان ایمن باشد.

سروری تاکید کرد: به دنبال این هستیم که جلوی ساخت دو طبقه اضافه بنا را در این پاساژ بگیریم چرا که برای ما ایمنی و سلامت شهروندان بسیار مهم است.

برخی از اعضای شورای پنجم شهر تهران  را بر زمین دیگری پاس می دهند و تاکید دارند که مالک از دیوان مجوز دریافت کرده است.

 مجوز را مالک پاساژ از دیوان دریافت کرده و شهرداری را مکلف کرده تا مجوز ۲ طبقه را صادر کند

البته زهرا نژاد بهرام عضو سابق شورای شهر تهران در این باره می گوید:  مالکان پاساژ علاءالدین نسبت به احکام ماده ۱۰۰ می‌توانند به دیوان شکایت کنند و این مجوز را مالک پاساژ از دیوان دریافت کرده و شهرداری را مکلف کرده تا مجوز ۲ طبقه را صادر کند، شهرداری در حال حاضر باید اعتراض کند و اصلا این موضوع ربطی به شورای پنجم ندارد.

آخرین جزییات از تخلفات در علاء‌الدین

وی ادامه داد: نمایندگان حقوقی شهرداری صحبت‌های خودشان را کردند، اما این حکمی است که قاضی صادر کرده و کم لطفی است که می‌گویند شورای پنجم دفاع نکرده است؛ درباره این موضوع هم امیدواریم دوستان ما در شورای ششم پیگیری کنند و اگر فکر می‌کنند دفاع خوبی انجام نشده، خودشان تشریف ببرند و کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر دوره پنجم گفت: همیشه جای اعتراض وجود دارد و می دانیم دوستان در معاونت شهرسازی نسبت به این قضیه حساس بودند و منافع شهر برایشان مهم بوده است.

موضوع ساخت دو طبقه اضافه بنا در پاساژ علاء الدین از طریق کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در حال پیگیری است.

 مهدی اقراریان رئیس کمیسیون حقوقی ونظارت شورای ششم شهر تهران در این باره با تأکید بر لزوم تأمین ایمنی ساختمان ها به منظور پیشگیری از وقوع حوادث، استفاده از راهکارهای قانونی در موضوعات مرتبط با شهرسازی را برای پیشگیری از وقوع حوادث حائز اهمیت دانست.

آخرین جزییات از تخلفات در علاء‌الدین

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: مصوبه ساخت ۲ طبقه جدید بر روی پاساژ علاءالدین باید ابطال شود.

برخی به دنبال ایجاد قاعده جدید برای ساخت و ساز در این ساختمان بودند

شهرداری تهران در این دوره به جد به دنبال برخورد با تخلف است.علیرضا زاکانی، شهردار تهران در  درباره آخرین وضعیت ساختمان علاءالدین اظهارداشت: برخی به دنبال ایجاد قاعده جدید برای ساخت و ساز در این ساختمان بودند که اقدامشان مبتنی بر تخلف بود.

شهردار تهران گفت: این افراد را به بخش تخلفات اداری شهرداری معرفی کردیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

آخرین جزییات از تخلفات در علاء‌الدین

شهردار تهران خاطرنشان کرد: برخی از مالکان مغازه‌های این پاساژ نسبت به ایمنی واحدهایشان اقدام کرده‌اند و این موضوع باید استمرا یابد و ان شاءالله قدم‌های بیشتری برداشته شود.

تعداد زیادی ساختمان ناایمن در شهر تهران است که فقط شهرداری تهران می تواند از آنها بازدید کرده و اخطار دهد و شهرداری نمی تواند کار دیگری انجام دهد.

 فرآیند بررسی‌های ساختمان‌های ناایمن از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران مستمر است

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی در این باره می گوید: فرآیند بررسی‌های ساختمان‌های ناایمن از سوی سازمان آتش‌نشانی تهران مستمر است و قطع نمی‌شود.

داوری بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی جزئیات را در سامانه‌های خود دارد و این سامانه‌ها را در اختیار دستگاه‌های مسوول، حتی دستگاه‌های مسوول خارج از حوزه شهرداری که می‌توانند درخصوص ایمنی ساختمان‌ها نقشی داشته باشند قرار می‌دهد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت که بررسی ساختمان‌های ناایمن به صورت مستمر ادامه دارد و یک فرآیند دائمی است ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که ساختمان‌های شهر از نظر ایمنی وضعیت بهتری داشته باشند البته این را هم بگویم ممکن است که یک ساختمان با ضوابط لازم هم ساخته شود اما در ایمنی مشکل داشته باشد بگذارید یک‌مثال بزنم، ساختمانی ایمن است اما راه‌پله‌ها به انبار تبدیل شده و همین امر ساختمان را از استاندارد خارج می‌کند و یا اینکه سیستم اعلام حریق دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: ما از ساختمان ها بازدید و فقط اخطار می دهیم و در این زمینه خلاء های قانونی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در دوره چهارم مدیریت شهری طبقه اضافی پاساژ علاء الدین تخریب شد و در دوره پنجم اجازه ساخت ۲ طبقه اضافه بنا داده شده است و مدیران دوره ششم شهری این کار را تخلف دانسته و تاکید بر رفع این تخلف دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    خدا می دونه چقدر پول بابت تخلفات داده شده
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    تو این مملکت پول بده تو یه متر جا میتونی ۵۰۰ طبقه بسازی قانونی و شرعی
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    این مدیران شأن مصرفی شون کجاست؟ به چه دردی می خورن؟ فقط مثل یاور طغرل پول بگیرن مجوز صادر کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس