ورود مدیریت بحران به بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن ساختمان های ناایمن از ورود مدیریت بحران به بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر، روز سه شنبه در حاشیه بازدید فنی کارشناسان اداره کل مدیریت بحران استان تهران از وضعیت گودهای پرخطر در شهرهای گلستان و احمدآباد مستوفی از توابع بهارستان و اسلامشهر که با حضور معاون عمرانی فرمانداری بهارستان انجام شد، در جمع خبرنگاران از ورود اداره کل مدیریت بحران استان تهران به وضعیت ساختمان‌های ناایمن بر اساس ظرفیت‌های قانونی خبر داد.

وی اظهارداشت: طی بازدیدی که امروز از ساختمان‌های ناایمن و گودهای رها شده داشتیم، این  موضوع بسیار مهم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های ناایمن و شرایط روانی جامعه و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها و گودهای رها شده، افزود: امروز با هماهنگی دستگاه قضائی مبنی بر رسیدگی به وضعیت موجود این ساختمان‌ها در سطح استان کارشناسان جهت بررسی اعزام شدند و برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به شناسایی و اعلام مراتب به مراجع بالادستی صورت پذیرفت.

یزدی مهر از تداوم روند بررسی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان تهران خبر داد و عنوان داشت: به طور جدی در این زمینه پای کار هستیم و موضوعات و کاستی های احتمالی را رصد می‌کنیم تا نگرانی‌های مردم در این خصوص کاهش پیدا کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر لزوم نظارت همه جانبه بر ایمنی ساختمان‌ها در سطح استان تهران عنوان داشت: این پیگیری‌ها طبق دستور استاندار محترم تهران مبنی بر دقت و اهتمام ویژه در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به ردیف ۵ بند ص ماده ۱۴ قانون اظهارداشت: طبق این قانون سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت راه و شهرسازی(مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی) موظف است ارزیابی ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه با کاربری های مختلف را با اولویت بندی کلانشهرها در برابر آتش سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین انجام دهد لذا با توجه به وظیفه قانونی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن راه و شهرسازی در خصوص ارزیابی ساختمانهای بلندمرتبه و پرخطر این اداره کل در راستای تسریع در امر رفع خطر به این قضیه ورود کرده است.

یزدی مهر گفت: استان تهران از دو منظر ایمنی و سازه ای در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن در حال بررسی است و این ساختمان‌ها از جهت کاربری و نوع کاربری طبقه بندی می‌شوند و به مالکان حقیقی و حقوقی ساختمان‌های نا ایمن تذکر کتبی داده خواهد شد تا نسبت به ایمن سازی اقدامات لازم را انجام دهند و قطعاً در این زمینه نظارت‌های ویژه انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس