افزایش اتاق های شیشه ای در بهشت/عباسی: پرونده های کمیسیون ماده 5 روی سامانه شفافیت می رود

شفافیت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت که پرونده های کمیسیون ماده 5 روی سامانه شفافیت قرار می گیرد تا مردم در جریان اقدامات صورت گرفته باشند.

به گزارش مشرق، شفایت در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.  قبلا برخی از اقدامات شهرداری به صورت نصفه و نیمه شفاف سازی شد اما در این دوره قرار است بیشتر فعالیت ها بر روی سامانه شفافیت قرار گیرد.

یکی از اقدامات مهم شهری این است که پرونده های کمیسیون ماده ۵ بر روی سامانه شفایت قرار گیرد و مردم در جریان امور قرار گیرند.

عباسی: به دنبال شفافیت حداکثری در کمیسیون ماده ۵ هستیم/ به دنبال منفعت‌بخشی عمومی هستیم

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع شفافیت و نظام‌بخشی، تشکیل پرونده و ارسال پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۵ برای ایجاد تعادل‌ و توازن میان منافع عمومی و خصوصی در طرح های پیشنهادی با اولویت توجه به منافع عمومی و نظام‌مند کردن کارها در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش اتاق های شیشه ای در بهشت/عباسی: پرونده های کمیسیون ماده ۵ روی سامانه شفافیت می رود

وی ادامه داد: یک طرح در شورای اسلامی شهر تهران در حال آماده‌ شدن است که به زودی به صحن می‌آید و در این طرح به دنبال شفافیت حداکثری در کمیسیون ماده ۵ هستیم و تأکید داریم که باید توجه ویژه‌ای به حقوق عامه شود و در این طرح به دنبال منفعت‌بخشی عمومی هستیم.

تغییرات تراکمی و کاربری مصوب کمیسیون ماده ۵ در سامانه اطلاعات مکانی به صورت برخط 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران  ایجاد شفافیت و محاسبه پذیر شدن مصوبات کمیسیون ماده ۵ و ایجاد وحدت رویه در فرایند بررسی پرونده ها را از اهداف این طرح دانست و گفت: با اجرای این طرح تغییرات تراکمی و کاربری مصوب کمیسیون ماده ۵ در سامانه اطلاعات مکانی به صورت برخط با تحلیل تغییرات جمعیت ،تعداد واحد مسکونی، مساحت کاربری ها در مقیاس شهر ،منطقه، ناحیه و محله قرار می گیرد وهمچنین شهروندان می توانند در سامانه تهران من جداول اطلاعاتی مصوبات مورد رصد قرار دهند.

به صورت سالیانه گزارش تحلیلی از طرح های موضعی و موضوعی و همچنین پرونده های موردی در سامانه شفایت قرار می گیرد

عباسی گفت: در این طرح شهرداری تهران مکلف می شود گزارش طرح امکان سنجی مورد نظر پرونده ها را برای آگاهی عموم در دسترس قرار دهد و همچنین به صورت سالیانه گزارش تحلیلی از طرح های موضعی و موضوعی و همچنین پرونده های موردی (انتفاعی، خدماتی) در سامانه شفایت قرار دهند.

فرایند ثبت درخواست و ارسال پرونده به کمسیون ماده ۵ از طریق سامانه شهرسازی شهروندی صورت گیرد/مردم با دسترسی به وجود آمد در یک نظام جمع سپاری می توانند در بهبود طرح های شهری مشارکت فعال و آگاهانه داشته باشند

وی گفت: در این طرح درشورا به دنبال آن هستیم که علاوه بر موارد یاد شده فرایند ثبت درخواست و ارسال پرونده به کمسیون ماده ۵ از طریق سامانه شهرسازی شهروندی صورت گیرد. با این اقدام علاوه بر شفافیت حداکثری در فرایند رسیدگی به پرونده و عملکرد کمیسیون ماده ۵ شرایط برابر و یکسان برای تمامی متقضایان ایجاد می شود.در نتیجه مردم ،نخبگان و متخصصان شهری با دسترسی به وجود آمده و تحلیل ها انجام شده در یک نظام جمع سپاری می توانند در بهبود طرح های شهری مشارکت فعال و آگاهانه داشته باشند.

گزارش های مالی شهرداری تهران بر روی سامانه شفایت قرار گرفته است و همچنین قرار است مجموعه قراردادها هم بارگذاری شود.

سایت شفافیت بخش‌های متعددی دارد و باید به‌روز باشد/ملاک سامانه شفافیت بحث قوانین است ما نمی‌توانیم کاری را که قانون گفته انجام ندهیم

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: سایت شفافیت بخش‌های متعددی دارد و باید به‌روز باشد. البته بسیاری از قراردادهای مجموعه شهرداری تهران در حال حاضر بر روی سامانه بارگذاری می‌شود که به طور نمونه گزارش عملکرد مالی شهرداری بر روی این سامانه به روز است.

وی ادامه داد: البته باید سفرهای خارجی هم به روز شود ودر این زمینه برنامه داریم. شفاف سازی در بحث منابع انسانی هم باید به روز شود و توقع ما این است که این اتفاقات روزانه در سامانه قرار گیرد اما دوستان می‌گویند نیازمند بازه زمانی است اما حتما به روز می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ملاک سامانه شفافیت بحث قوانین است ما نمی‌توانیم کاری را که قانون گفته انجام ندهیم. تمام حقوق و مزایای مدیران باید در سامانه بارگذاری شود. البته نمی‌توانیم اطلاعات شخصی فرد را بر روی سامانه بارگذاری کنیم.

شفایت یکی از اصول مهم مدیریتی است. مردم باید بدانند چه اقداماتی در شهر انجام می شود.اولویت مدیریت شهری در مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع فساد و تخلف است.

باید در زمینه شفاف سازی در شهرداری تهران به شکلی عمل کنیم که فسادی صورت نگیرد که بخواهیم با آن برخورد کنیم

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: یکی از موضوعات مهم در  بحث مبارزه با فساد ، شفافیت است است اقداماتی در دوره قبل صورت گرفت که باید تکمیل شود. سامانه شفافیت را کامل می کنیم تا جایی که بنده در جریان هستم دوستان شهرداری  به ویژه در حوزه های نظارتی موضوعات را پیگیری می‌کنند تا نقاط ضعف برطرف شود و زمینه بارگذاری اطلاعات بر روی سامانه شفافیت فراهم می شود و اقداماتی صورت گرفته است.

افزایش اتاق های شیشه ای در بهشت/عباسی: پرونده های کمیسیون ماده ۵ روی سامانه شفافیت می رود

 اولویت مدیریت شهری در مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع فساد و تخلف است

وی ادامه داد: ایجاد سامانه شفافیت یکی از اقدامات شورای پنجم شهر تهران بوده است اما به نظر من نقاط ضعف و مشکلاتی دارد  که بخش های از آن رفع شده و برنامه های برای تکمیل این سامانه وجود دارد.باید در زمینه شفاف سازی در شهرداری تهران به شکلی عمل کنیم که فسادی صورت نگیرد که بخواهیم با آن برخورد کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت که  اولویت مدیریت شهری در مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع فساد و تخلف است اما در صورت وقوع این اتفاق به صورت جدی با آن برخورد می کنیم.

بر اساس این گزارش، شفافیت آغاز شده  و قرار است بزودی پرونده های کمیسیون ماده ۵ روی سامانه شفایت برود. این اقدام انقلاب بزرگی در عرصه شفاف سازی و حق شهروندان است که بدانند روند پرونده ها در کمیسیون ماده ۵ چگونه است و قرار است در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس