ورود اُمیکرون به کشور تأیید نشد هشدارها جدی گرفته شود

باوجود کاهش محسوس آمار روزانه مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشورمان اما به‌نظر می‌رسد ورود سویه جدید اُمیکرون به کشورها زنگ خطر تازه‌ای در این زمینه برای هموطنان به صدا در آورده است.

به گزارش مشرق، شیوع کرونا در ایران پس از واکسیناسیون سراسری نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش چشمگیر روبه‌رو شده به‌نحوی که در روزهای اخیر آمار فوتی‌ها به زیر ۱۰۰نفر رسیده است. در عین حال، ورود سویه جدید «اُمیکرون» و مقاومت آن در برابر واکسیناسیون، نگرانی‌هایی در بین هموطنان به وجود آورده است. با این وجود، دکتر "سوری" رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در پاسخ به بروز برخی نگرانی‌ها گفته است: تاکنون مورد تایید شده‌ای از «اُمیکرون» در کشور گزارش نشده اما باید آن را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید

«اُمیکرون» غافلگیرمان نکند/ واقعیت آماری هفته جاری/ واکسینه‌نشده‌ها مراقب باشند +نقشه و نمودار

همین اظهارنظر می‌تواند مهمترین دلیل برای بازگشت هموطنان عزیز در نقاط مختلف کشور به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از برپایی دورهمی‌ها باشد؛ چه‌آنکه سویه جدید موسوم به «اُمیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی دارای قدرت انتشار بالاتر است و همچنان خطراتی را متوجه سلامت جامعه می‌کند.

در ادامه ضمن توجه به نقشه فعلی کرونا در ایران، بررسی آخرین وضعیت استان‌های کشور از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد:

ورود اُمیکرون به کشور تأیید نشد هشدارها جدی گرفته شود/ واکسن‌زده‌ها هم مصون از سویه جدید نیستند +نقشه

استان آذربایجان غربی/ تعداد فوتی‌ها کاهش یافت

محمدامین ولی‌زاده در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی و با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونایی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته دو نفر در ارومیه بر اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: از اسفند سال ۹۸ تا امروز تعداد هفت هزار و ۱۹۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سراسر آذربایجان‌غربی فوت کردند.

وی از ابتلای ۱۸۱ نفر دیگر به کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳۲۲ هزار و ۵۶۴ نفر در استان به بیماری کروناویروس آلوده شده‌اند.

ولی‌زاده در ادامه افزود: هم اکنون تعداد ۵۰۳ نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح آذربایجان‌غربی بستری و در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۱۶ هزار و ۳۸۷ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بیان کرد: در این رابطه نیز تاکنون چهار میلیون و ۴۸۶ هزار و ۸۶۶ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که ۸۷ هزار و ۹۶۱ دوز آن مربوط به دوز سوم بوده است.

استان اصفهان/ ۱۰۷ مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۱۰۷ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  ۲۶۸ هزار و ۳۰۹ ابتلای  قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۷ هزار و ۹۰۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۴۹ نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۵ هزار و ۲۴۸ بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۱۰۱ بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال ۷۰ نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۶ خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص ۶۱ بیمار تعداد مجموع بستریان به ۴۲۲ بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان بوشهر/ بستری ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در استان گفت: هم اکنون ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری در بوشهر، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط کم خطر یا آبی کرونایی قرار دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ابتلای ۳ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۴ بیمار در وضعیت حاد قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۲ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۴ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری با اشاره به ثبت نشدن فوتی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۲ بیمار از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۳۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان کرمان/ ۴بیمار کرونایی دیگر در استان فوت کردند

با فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۲۲ مورد رسیده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روند کلی بیماری در استان ثابت و شکننده است اظهار داشت: با این وجود نباید فراموش کنیم که کرونا همچنان در سطح جامعه فعال است و خطر احتمالی شیوع گسترده آن هنوز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه زمینه ایجاد واکسیناسیون همگانی در کشور فراهم شده با این وجود هنوز عده‌ای در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کنند افزود: تا کنون سه میلیون و ۹۷۰ هزار و ۵۹۵ دوز واکسن کرونا در استان تزریق و واکسیناسیون یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۶۲۹ نفر کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان کرمان در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد گفت:  با این وجود هنوز احتمال جهش ناگهانی و فراگیر شدن مجدد ویروس وجود دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۶۱ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری ۲۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۸۵۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۲۲ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۰۵ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۶۲۹ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۷۷ هزار و ۶۱ دوز است.

استان مرکزی/ ۲۸مورد جدید شناسایی شد

سیدمحمد جمالیان در اراک ، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۸ مورد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

وی افزود: ۱۱ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد:  ۱۷ نفر از این بیماران هم خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: با احتساب مبتلایان جدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع تاکنون در استان به ۱۰۵  هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا از نقاط مختلف استان مرکزی گزارش نشده و مجموع  فوتی‌های کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون به دو هزار و  ۹۸۲ نفر رسیده است.

استان خراسان رضوی/ ۲۲ درصد از جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند .

محمد پهلوان در مشهدمقدس اظهارداشت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده اند که ۲۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل می شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و ۷۴ درصد هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.  

پهلوان تصریح کرد: جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد شامل پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و بستری می‌شوند.

پهلوان، تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۲۹۰ نفر عنوان کرد که ۷۵ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت بستری و معالجه قرار دارند.

استان قزوین/ مرگ‌ومیر کرونایی در استان ۴۰ درصد کاهش یافت

در ۲۴ ساعت اخیر ۳ بیمار بدحال کرونایی جان خود را از دست دادند که این آمار ۴۰ درصد از روز قبل کمتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در قزوین از افزایش ۱۲ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۷ مورد تازه ابتلای کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در قیاس با روز قبل ۴ نفر کاهش یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی استان قزوین اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر ۳۹ بیمار کرونایی به دلیل علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۹ نفر کمتر شده است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال هم ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۳ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شدند که این آمار ۲ نفر از روز قبل کمتر شده است.

رحمانی از کاهش ۴۰ درصدی نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار کرونایی بدحال به علت شدت بیماری و ضعف مفرط جسمانی در استان قزوین جان خود را از دست دادند که این آمار از روز قبل ۲ نفر کمتر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی موارد بهبودیافتگان کرونایی گفت: در شبانه‌روز اخیر ۳۳ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۱۷ نفر کاهش داشته است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با فقط یک نفر افزایش به ۱۹۱ نفر رسید و پیش‌بینی ما هم کاهشی شدن روند کلی بستری‌های کرونایی خواهد بود.

استان اردبیل/ ۵۰هزار دانش‌آموز اردبیلی واکسن کرونا تزریق کردند

فرماندار اردبیل گفت: امسال در حدود۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق کردند.

مسعود امامی‌یگانه در اردبیل اظهار داشت: امسال در حدود۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در شهرستان اردبیل واکسن کرونا تزریق کردند.

امامی‌یگانه اظهار کرد: ۹۲ درصد دانش‌آموزان دز اول و ۷۳ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که در حال حاضر مدارس در شهرستان اردبیل با ظرفیت ۵۰ درصد  و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دایر است.

وی گفت: در شرایط فعلی با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته و روند مطلوب کنترل بیماری ، خانواده‌ها از برگزاری کلاس‌های حضوری نگرانی نداشته باشند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته برای شانزدهمین بار در ۲ ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، در رقم ۲ هزار و ۵۹۲ نفر باقی ماند.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۲۹ نفر رسید که این میزان بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در این استان ۷۶۸ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش است.

امامی‌یگانه افزود: طی شبانه‌روز گذشته ۳۲ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نیز نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۵۷ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

استان ایلام/ بدون فوتی و ۱۵ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۷۵۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۷۲ نفر بوده است.

استان گیلان/ آمار بستری‌شدگان کرونایی به ۲۰۳ نفر کاهش یافت

۲۰۳ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۲۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶۱ نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

همچنین ۴۴ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در این بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۱۴ شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و ۳ شهرستان دیگر در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان قرمز یا نارنجی نیست.

انجام واکسیناسیون کرونا همچنان با سرعت خوبی در استان گیلان در حال انجام است و ۴۵۷ پایگاه واکسیناسیون روز گذشته در سراسر استان گیلان به واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان مشغول بودند.

 استان گیلان علاوه بر اینکه در حوزه میزان پوشش‌دهی واکسیناسیون کرونا در دز نخست و نوبت دوم و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان در سطح کشور رتبه نخست را دارد، در بخش تزریق دز سوم به سالمندان هم پیش‌روی خوبی دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 3
    اگرواقعا نگران سویه ی جدید کرونا هستیم باید مسولین سخت گیرها رابیش تر کنتد..کنترل مرزها-مسافرت های غیرضروری بین شهری واگرامکان دارد امسال هم مدارس مجازی باشد وغیره...ماکه با زحمت مسولین وکادر درمان ومردم خوب کشور اسلامی مان به این نتیجه ی عالی رسیدیم دوباره نباید غفلت کنیم وخدای ناکرده وارد پیک 6 بشیم..ما همه می دانیم وقتی به یک نتیحه خوب رسیدیم دوباره باخوش بینی ورعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی برمی گردیم سرپله اول-یاد سخنان گوهربار*حضرت امام خمینی رحمته الله علیه* آفتادم که به رزمنده گان اسلام می فرمودند:بعدازهزپیروزی مغرورنشوید-وغفلت نکنید،،
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      2 0
      کدوم نتیجه عالی . خوده او میکرون نتیجه جهش تو بدن واکسینه شده هاست دست بردارید از چرت و پرت گفتن و حمایت کورکورانه از یه مشت دکتر پرستار تابع who .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس