آخرین اخبار اُمیکرون در ایران| بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی ایران / علائم بیماری را جدی بگیریم / افزایش معنادار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی + نقشه و نمودار

در حالی که بعد از نزدیک به ۲ سال تعداد موارد فوتی ناشی از کرونا به زیر بیست نفر در روز رسیده کارشناسان براین باورند عادی انگاری می‌تواند دروازه‌ای برای بحرانی تازه با فعالیت ویروس جهش یافته باشد.

به‌ گزارش مشرق، کاهش چشمگیر تعداد موارد فوتی و ثبت کمترین رکورد در ۲۲ ماه گذشته اگرچه می‌تواند نوید از بهبود شرایط همه‌گیری در سراسر ایران داشته باشد اما بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی ایران زنگ خطری است که نباید آن را نادیده بگیریم.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند در شرایطی که ویروس امیکرون در ایران فعال شده به دلیل قدرت سرایت بسیار بالای این نوع از ویروس در کشور نباید نشانه‌ها را نادیده گرفت و درگیر آمارهای روی کاغذ باشیم چون این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد یک اشتباه محاسباتی در زمینه مدیریت شرایط منجر شود.

به گفته این گروه افزایش نرخ مراجعه بیماران سرپایی در برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی نشانه‌هایی هستند که نباید به آنها بی‌توجه باشیم و این روند می‌تواند به انفجار نرخ ابتلا در هفته‌های آتی منجر شود.

این افراد همچنین با اشاره به بحرانی شدن شرایط در کشورهای اروپایی و بازگشت بسیاری از محدودیت‌ها برای مدیریت کم هزینه کرونا با فعالیت ویروس جهش یافته آفریقایی تاکید دارند بی‌توجهی به نشانه‌های بیماری که بسیار شباهت به سرماخوردگی ساده دارند اشتباه بسیار نگران کننده‌ای است که اغلب افراد در سطح جامعه مرتکب می‌شوند و همین اتفاق باعث افزایش تعداد بیماران در یک دوره ۱۰ روزه خواهد شد.

این گروه معتقند در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از افراد که احساس بیماری ساده سرماخوردگی دارند در واقع به نوع ویروس امیکرون آلوده شده‌اند و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه آنها به نوعی بمب ساعتی در جامعه به‌خصوص شهرهای صنعتی شباهت دارد که هر لحظه به زمان انفجار آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم.

کارشناسان بهداشت ودرمان براین باورند که تهویه هوای مناسب در اماکن سرپوشیده مثل ادارات، مراکز خرید، وسایل نقلیه عمومی و البته مراسم‌های مختلف خانوادگی می‌تواند در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دُز سوم عاملی برای مدیریت کم هزینه بیماری در آینده باشد.

به گفته این گروه اگرچه امیکرون در شرایط فعلی ظاهرا بیماری بسیاری خفیف‌تری ایجاد می‌کند و اصولا باعث نگرانی عمده‌ای نیست اما بی‌توجهی به موارد یاد شده با توجه به سرایت بسیار بالای نوع ویروس در گروه‌های پرخطر که هیچ یک از موارد مطرح شده را رعایت نمی‌کنند عاملی در بدتر شدن اوضاع و افزایش تعداد موارد ابتلا و در نهایت مرگ و میر خواهد شد.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به هموطنان این است که در تمام موارد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت نظر داشته باشند و در صورت احساس هرگونه علائم سرماخوردگی در اولین گام نسبت به قرنطینه کردن خود از سایر افراد و مراجعه به پزشک را در دستور کار داشته باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان خراسان رضوی/میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا در وضعیت هشدار نسبی است

 محمد حسن درخشان، با اشاره به اینکه در شهرستان‌های فریمان، درگز، چناران، تایباد، رشتخوار، کوهسرخ، گلبهار ، خواف و منطقه مشهد یک، افزایش میزان مراجعات مشهودتر است اظهارداشت: در وضعیت کنترل شده ای در خصوص میزان ابتلا به کرونا قرار داریم اما همچنان میزان مراجعات در شهرستان‌های مذکور بالاتر از حد انتظار است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون به خصوص برای افرادی که بیش از ۳ ماه از دریافت دز دوم واکسن گذشته است می‌تواند در کنترل علایم بیماری و کاهش بستری موثر باشد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افرادی بالای ۱۸ سال که علائمی از سرما خوردگی ندارند، در اسرع وقت برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

درخشان بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شستشوی مداوم دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به بیماری موثر است.

استان اصفهان/ ۲۹ مبتلای قطعی امیکرون  شناسایی شدند

پژمان عقدک با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مورد مثبت ابتلای قطعی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند و با ترخیص ۴۵ بیمار، مجموع بیماران بستری به ۲۷۲ مورد رسیده که ۵۲ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲ فوتی قطعی و ۲ فوتی مشکوک به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ثبت رسیده است.

عقدک تصریح کرد: تا روز جمعه ۱۷ دی‌ماه بر اساس آخرین آمار ۲۹ مبتلای قطعی امیکرون در مراکز علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده که ۱۷ مورد در اصفهان، ۵ مورد در فلاورجان، ۳ مورد در خمینی‌شهر، ۲ مورد در مبارکه، شهرضا یک مورد و یک نفر هم در بویین میاندشت مبتلا شدند.

استان سمنان/ تزریق دُز سوم واکسن کرونا عامل اصلی در پیشگیری از ابتلا به امیکرون است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکیاستان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماریکرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کروناتاکنون پنج هزار و ۳۸۶ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکیاستان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از شانزدهم الی هفدهم دی‌ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کروناتاکنون به ۱۰ هزار و ۸۷۲ نفر رسیده است و ۳۹ هزار و ۵۱۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و ۷۳۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون تزریق دُز سوم واکسن کرونابهترین راهکار در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکیاستان سمنان بیان کرد: تا کنون موردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا یعنی امیکرون در استان سمنان گزارش نشده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر / ۳ مورد امیکرون تا امروز ثبت شده است

سعید کشمیری با بیان اینکه ۳ مورد بیمار ابتلا به امیکرون تاکنون در استان بوشهر شناسایی شده است اظهار داشت: به جز این ۳ مورد قطعی که در استان شناسایی شده است هیچ مورد جدید مبتلا به گونه امیکرون در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نمونه‌های موارد مشکوک به بیماری امیکرون به تهران برای آزمایش ارسال می‌شود گفت: بر اساس مطالعاتی که در دنیا منتشر شده، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای ایمنی در برابر بیماری امیکرون ضروری است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر برای مقابله با شیوع گونه جدید کرونا استفاده مکرر از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مکان‌های سربسته و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به‌ویژه تزریق نوبت سوم توصیه می‌شود.

وی از بستری ۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان بوشهر به ۴۵ بیمار رسیده است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون ۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند افزود: در شبانه‌روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۵ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

استان فارس/ تعداد بیماران بستری شده  رو به افزایش است

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۴۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۱۳ هزار و ۴۲۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۱۴۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۹ هزار و ۳۲۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۷۹ هزار و ۶۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۴ هزار و ۹۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۲۳ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۷۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این در حالی است که این تعداد در روز گذشته ۹۴ نفر بودند و افزایش معناداری در موارد بستری در استان فارس مشاهده می‌شود. 

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۷۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۴۰ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۹۷ دُز نوبت دوم و ۵۶۲ هزار و ۸۳۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است. 

استان قزوین/ نرخ ابتلای کرونایی  ۲۰ درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش ۱۹ درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۱۳ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید شناسایی شدند که این آمار ۳ نفر از روز گذشته کمتر و کمترین آمار ۲۲ ماه اخیر است.

جلال رحمانی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی نرخ بستری‌های روزانه کرونایی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار کرونایی جدید به علت علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار از روز قبل ۵ نفر بیشتر است.

وی از کاهش ۲۳ درصدی آمار بیماران کرونایی بدحال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۲ نفر کمتر شده است.

رحمانی ادامه داد: همچنین یک بیمار بدحال هم در شبانه‌روز اخیر جان خود را از دست داد که این آمار در مقایسه با روز قبل یک نفر بیشتر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین به کاهش ۴.۳ درصدی نرخ بهبودیافتگان روزانه در استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این  آمار نسبت به روز قبل یک نفر کاهش داشته است.

رحمانی افزود: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۶.۷ درصد افزایش به ۱۲۸ نفر رسید که این آمار در قیاس با روز پیش ۸ نفر افزایش یافته است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان کرمان/ ۳ مورد امیکرون شناسایی شد

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۳ بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: پس از آزمایش‌های انجام شده، ۳ بیمار مبتلا به سویه جدید اُمیکرون در استان کرمان شناسایی شدند که شامل دو زن ۲۹ و ۳۵ ساله و یک مرد ۵۴ ساله است.

وی با بیان اینکه دو نفر از بیماران سابقه سفر به داخل و خارج از کشور و یک نفر نیز سابقه تماس با مسافرانی از یکی از استان‌های همجوار را داشته است گفت: متاسفانه هیچکدام از سه بیمار شناسایی شده، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و یکی از موارد هم تنها یک دوز واکسن دریافت کرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اقدامات قرنطینه‌ای و غربالگری برای این بیماران و اطرافیان آنها انجام شده است، بیان کرد: قطعاً موارد مبتلا به اُمیکرون در سطح استان بیشتر از موارد شناسایی شده است و تقاضای ما از مردم علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و تزریق دوز سوم واکسن کرونا در اسرع وقت است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۱۰ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۳۵ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری ۲۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۴ هزار و ۴۴۷ مورد رسیده است.

وی به فوت دو بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۸۴ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۵۶ هزار و ۱۴۶ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۱۳ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۲۸۶ هزار و ۷۲۹ دوز است.

استان کردستان/ نخستین فرد مبتلا به امیکرون شناسایی شد

بهروز اخوان صبح امروز در ارتباط مجازی با اصحاب رسانه از شناسایی نخستین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی کردستان خبر داد و اظهار داشت: این تشخیص به تایید انستیتو پاستور ایران نیز رسیده است.

وی افزود: حال عمومی این بیمار امیکرونی مساعد و به همراه خانواده، در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از شهروندان سنندجی به سویه امیکرون از سوی مرکز مدیریت بیماری‌ها تصریح کرد: از شهروندان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع را جدی گرفته و نسبت به تکمیل تزریق واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است، گفت: جهت جلوگیری از گسترش بیماری، اطرافیان بیمار مبتلا به این سویه نیز،  از نظر وجود علائم بیماری بررسی و از ۱۵نفر نمونه جهت تشخیص ملکولی PCR تهیه شده که تا این لحظه مورد مثبت جدیدی شناسایی نشده است.

اخوان با اذعان به اینکه علی‌رغم کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و تعدادجانباختگان، اما خطر شیوع کرونا به ویژه سویه امیکرون در کشور همچنان بالاست، ادامه داد: سرایت‌پذیری امیکرون چند برابر بیشتر از دلتا است، این سویه نسبت به گونه‌های قبلی، درصد بیشتری از کودکان و جوانان را درگیر کرده و همواره با قدرت سرایت‌پذیری بالایی، در جمع‌های خانوادگی انتشار می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در تامین سلامت جامعه یادآور شد: افرادی که تاکنون به هر دلیل برای دریافت واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند، برای حفظ سلامت خود و افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کرده و افرادی که دوز اول واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند، نسبت به تزریق دوز دوم و سوم در مراحل بعدی اقدام کنند.

استان همدان/ دو مورد مثبت ابتلا به امیکرون ثبت شد

از ماه گذشته سویه امیکرون در کشور شناسایی شده و به تدریج در حال پیشروی در نقاط مختلف کشور است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دو بیمار مبتلا به سویه امیکرون در همدان شناسایی شده و اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش آن در حال انجام است.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره اظهار داشت: آمار ابتلا به امیکرون در کشور افزایشی شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از افزایش این سویه کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: تست کیت تشخیصی امیکرون از هفته گذشته وارد استان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه افراد مشکوک به امیکرون مورد بررسی و تست قرار می‌گیرند، گفت: در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا خود را قرنطینه کنید.

ترکمان اسدی افزود: مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از برگزاری هر گونه دورهمی و مهمانی خودداری کنند.

وی عنوان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بدون شک شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا و تغییر رنگ و وضعیت استان خواهیم بود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان کرمانشاه/ شناسایی ۱۲ مورد ابتلا به امیکرون

تعداد مبتلایان به ویروس اومیکرون در حال افزایش است و با اعلام وزارت بهداشت در شب گذشته ۱۲ مورد ابتلا به این پیروزی در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

این شرایط در حالی است که از بین ۱۴ شهرستان استان دو شهرستان هرسین و کنگاور در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: اکنون ۸۹/۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دوز اول واکسن کرونا، ۷۷ درصد این افراد دوز دوم و ۱۷/۵ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نیروهای بهداشتی با تمام توان در حال ارائه خدمت به مردم هستند و هم اکنون تمام واکسن‌ها به استثنای واکسن آسترازنکا در مراکز تجمیعی استان وجود دارد.

شکیبا گفت: با توجه به شیوع سویه اُومیکرون در کشور و میزان سرایت بالایی که دارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه تزریق دوز سوم واکسن کرونا و استفاده از ماسک بیش از پیش ضروری است.

استان هرمزگان/ ۱۲۲ مورد ابتلا قطعی امیکرون

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده است این استان با ۱۲۲ مورد ابتلای قطعی به سویه امیکرون بیشترین تشخیص را به خود اختصاص داده که البته آمار بالا در این استان نگران کننده است. 

این در حالی است که در سراسر کشور تنها ۴۶۷ مورد ابتلا به ثبت رسیده که تنها ۱۲۲ مورد متعلق به هرمزگان است و نشان می‌دهد چه درصد بالایی از بیماران در این استان حضور دارند. 

از سوی دیگر این استان با توجه به آب و هوای مساعد در فصل جذب گردشگر و مسافر است و اگر تدبیری برای کنترل این مسئله در نظر گرفته نشود می‌تواند به یک بحران تبدیل شود. 

معاون وزیر بهداشت از اقدامات استان هرمزگان در راستای شناسایی بیماران کرونایی بر دلایل افزایش آمار اومیکرون در هرمزگان تاکید کرده است: بالا بودن آمار اومیکرون در هرمزگان به دلیل بالا بودن قدرت تشخیص و مجهز بودن هرمزگان به آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی است. 

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی با توجه به تولید کیت تشخیص در هرمزگان همزمان تست امیکرون نیز انجام میشود که نقش مهمی در تفاوت آمار مبتلایان در استان با سایر استان‌ها دارد.

بسیاری استانها فاقد آزمایشگاه و کیت تشخیصی هستند که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

در حال حاضر وضعیت رنگ بندی در هرمزگان آبی اعلام شده است و مردم به خوبی نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام می کنند که البته ضروری است با توجه به سرعت بالای انتشار امیکرون محدودیت‌های هوشمند تقویت شود.

کاشان / تعدادبیماران مبتلا به امیکرون ۱۴ مورد رسید

مهدی دلاوری، با بیان اینکه موارد مثبت امیکرون در کاشان به ۱۴ نفر رسید، اظهار داشت: با توجه تعداد مراجعات به مراکز منتخب غربالگری و قدرت سرایت بالای سویه امیکرون احتمال شروع موج ششم کرونا با سوش امیکرون وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: همکاری همه دستگاه‌ها در تداوم با قدرت مرحله ششم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به تازگی آغاز شده است و تسریع در تزریق دز سوم واکسن کرونا توسط مردم عزیز همکاری کنند.

وی ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از بروز پیک‌های جدید ابراز داشت: لازم است تا با اقدامات پیشگیرانه مشکلی در  فرآیندهای معمول در نظام اجتماعی، اقتصادی و آموزشی و درمانی در آینده نزدیک رخ ندهد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس