شیخ نعیم قاسم: تصمیمات «ریاض سلامه» مشکلات لبنان را بیشتر می‌کند

معاون دبیرکل حزب الله با انتقاد از سیاست رئیس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که تصمیمات ریاض سلامه مشکلات لبنان را بیشتر می‌کند.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که حزب الله به مناسبت ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) برگزار کرده بود به بررسی اوضاع مالی و اقتصادی لبنان پرداخته و از تصمیمات اخیر «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی که موجب ضایع شدن حقوق سپرده گذاران و افزایش مشکلات می‌شود انتقاد کرد.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد باید کسی که مسئول این اوضاع است محاکمه شود و تصمیمات باید به گونه‌ای گرفته می‌شد که اموال سپرده گذاران به شکل کامل به آنها بر می‌گشت.

بیشتر بخوانید:

پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی مسئله زمان است

وی همچنین به انتخابات پارلمانی لبنان اشاره کرده و گفت، حزب‌الله خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن است و همه تلاش خود را در این زمینه به کار می بندد. کسانی هستند که حزب الله را متهم به مانع تراشی در روند برگزاری انتخابات پارلمانی می‌کنند، اما واقعیت آن است که این افراد نگران نتایج انتخابات هستند.

این مقام حزب الله تصریح کرد، در اینجا باید مردم موضع خود را تجدید کنند و بعد از این بحران‌ها بگویند که می‌خواهند چه کسی نماینده آنها باشد.

معاون دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد، مقاومت تبدیل به یکی از ثوابت و اصول مهم لبنان شده که نمی‌توان آن  را دستکاری کرد و سوال اصلی اینجا آن است که ما کدام لبنان را می‌خواهیم؟ لبنان  قوی یا ضعیف و لبنان وابسته یا لبنان مستقل؟

شیخ نعیم قاسم در پایان سخنان خود تاکید کرد، حزب‌الله به دنبال لبنانی است که آینده نسلهای ما را به شکل مستقل و قدرتمند می‌سازد؛ اما برخی وجود دارند که این را نمی‌خواهند.

شیخ نعیم قاسم پیشتر نیز ریاض سلامه را مسئول فروپاشی اقتصادی در لبنان خوانده و خواستار پاسخگویی وی شده بود.

جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل»  نیز چندین بار اعلام کرد، ریاض سلامه که علاوه بر پرونده‌های داخلی درگیر چندین پرونده قضایی متعدد خارجی نیز هست باید استعفای خود را تقدیم کند، در غیر این صورت دولت باید به دلیل تخلفاتی که رئیس بانک مرکزی مرتکب شده و همه آنها اثبات شده است او را برکنار کند. از جمله مهمترین و بارزترین تخلفات رئیس بانک مرکزی عدم محافظت از ارزش پول ملی است. همچنین باید یک جانشین کارآمد و شایسته از نظر علمی و اخلاقی برای او پیدا شود.

از طرف دیگر شیخ «محمد یزبک» رئیس شورای شرعی حزب الله در سخنانی درباره اوضاع بحرانی لبنان اظهار داشت، اکنون در میان دریای مواج و بادهای شدید قرار داریم و در اینجا می گوییم: ای مردم لبنان ریسمان نجات شما در دستان خودتان است، قلب خود را از هرگونه کینه از یکدیگر پاک کنید، به خودتان باور داشته باشید و از فریب و اختلاف پرهیز کنید و به آرزوهای پوچ و رویاهای واهی و وابستگی به دیگران دل نبندید.  مسئولیت خود را کنار یکدیگر بپذیرید؛ چرا که این تنها راه نجات کشور و رسیدن به حاکمیت و کرامت است.

شیخ یزبک تاکید کرد، ما در برابر سخت ترین شرایط قرار داریم؛ اما با صبر و اراده و مقاومت می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم. امنیت و ثباتی که همه لبنانی‌ها خواستار آن هستند با مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان حاصل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس