شیخ نعیم قاسم: با سوخت ایران محاصره آمریکا را شکستیم/ دستاوردهای حزب‌الله در تاریخ ثبت می‌شود

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حزب‌الله در برابر محاصره آمریکا ایستادگی کرده است، اظهار داشت که صندوق‌های رای در انتخابات پارلمانی همه چیز را مشخص خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به این مناسبت برگزار شده بود به  بررسی آخرین تحولات لبنان پرداخته و اعلام کرد،  قاضی «طارق البیطار» بازپرس قضایی  پرونده انفجار بیروت  و کسانی که از او حمایت می‌کنند، مسئول مستقیم اخلال در کار دولت هستند. عملکرد قاضی البیطار لطمه زیادی به قوه قضاییه وارد کرد و دستگاه قضایی لبنان این روزها بدترین دوره خود را می‌گذراند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ مورد شکایت و درخواست برای برکناری قاضی البیطار مطرح شده، اظهار داشت، آیا عاقلانه است که این قاضی در منصب خود باقی بماند و این سردرگمی را در دستگاه قضایی و کل کشور ایجاد کرده و هیچ پیشرفتی در پرونده تحقیقات نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

شیخ نعیم قاسم: حزب الله با قدرت در انتخابات حاضر می‌شود

معاون دبیرکل حزب الله افزود، قاضی البیطار و حامیان وی با تصاحب صلاحیت‌های پارلمان عامل مستقیم تعطیلی موسسات قانونی کشور هستند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه وخامت اوضاع اقتصادی و مالی و اجتماعی لبنان را ۴ دلیل عنوان کرد: محاصره ناعادلانه آمریکا علیه لبنان، فساد گسترده در داخل کشور، سیاست‌های غلط اقتصادی و مالی در طول ۳۰ سال و عملکرد نامناسب «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی درباره مسائل مالی.

این مسئول حزب الله تصریح کرد، رسیدگی به اوضاع کشور تنها در صورت مقابله با این چالش‌ها انجام می‌شود و از جمله  راهکارها در این زمینه، مقابله با محاصره آمریکا به روش‌های مختلف است که به لطف خداوند ما توانستیم در برابر این محاصره بایستیم. ما به یاری خداوند توانستیم با سوخت ایران  در برابر محاصره آمریکا ایستادگی کنیم.  آمریکا در این پرونده تسلیم شده است؛ چرا که می‌داند ما جایگزین‌های مشخصی داریم که از آنها استفاده می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد، برای همگان ثابت شده این آمریکاست که لبنان را محاصره کرده و اگر ما به شیوه درست عمل نکنیم آمریکا نمی‌تواند به محاصره خود ادامه دهد.

معاون دبیرکل حزب الله خطاب به مزدوران سفارت ایالات متحده و اعضای انجمن‌های غیردولتی که با دستور مستقیم سفارت آمریکا در لبنان فعال هستند، گفت، رابطه انجمن‌های غیردولتی لبنان با واشنگتن و پول‌هایی که از طریق سفارت آمریکا دریافت می‌کنند و همچنین دریافت بودجه کمپین‌های انتخاباتی برای تغییر وضعیت لبنان در راستای منافع آمریکا بوده و به محاصره واشنگتن علیه لبنان کمک و آن را تقویت می‌کند.

وی در ادامه خطاب به همین طرف‌ها افزود، شما در محاصره آمریکا علیه لبنان سهیم هستید؛ در حالی که باید در کنار کشور و مردم خود بایستید تا این محاصره برطرف شود و به آمریکا بگویید که نمی‌تواند هر کاری که می‌خواهد در لبنان انجام دهد، چرا که ما ملتی آزاده و مستقل هستیم که وطن خود را آزاد کرده‌ایم و باز هم این کار را انجام خواهیم داد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد، این درست نیست که بگوییم نمی‌توانیم کاری برای بهبود اوضاع کنونی کشور انجام دهیم. نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان می‌تواند از طریق مامور کردن موسسات امنیتی و قضایی مربوطه پایگاه‌های الکترونیکی را که با پشتوانه مالی خود نرخ دلار را افزایش می‌دهند، کنترل کند و با فاسدانی که ارزش پول ملی لبنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب فروپاشی آن شده‌اند، برخورد کند.

معاون دبیرکل حزب الله  اظهار داشت، همچنین وزرای اقتصاد و بهداشت و کشور نیز باید با شرکت‌ها و نهادها و همه طرف‌هایی که مسئول بازی با قیمت‌ها هستند و کالاهای ضروری را احتکار می‌کنند برخورد کنند تا برای دیگران مایه عبرت شود.

وی در رابطه با انتخابات پارلمانی لبنان گفت، اکثریت قریب به اتفاق مخالفان ما در انتخابات احزاب و نیروهایی فعالی هستند که ۳۰ سال در سیاست‌های مالی و اقتصادی غلط مشارکت داشتند.

این مقام ارشد حزب الله تاکید کرد، هرچقدر که دشمنان و مخالفان علیه ما دروغ پراکنی کنند و به ما تهمت بزنند حزب‌الله همچنان مقاومت شریفی است که لبنان را آزاد کرد و این دستاورد در زمان گذشته و کنونی و برای نسل‌های آینده ثبت خواهد شد. حزب‌الله همواره از تجربه سیاسی خود همراه با اخلاق مداری و وفاداری و صداقت برخوردار بوده و خدمات اجتماعی زیادی به مردم ارائه داده است.

شیخ نعیم قاسم در پایان اظهار داشت، حزب‌الله حامیان زیادی در لبنان دارد و همه اعتراف می‌کنند که حزب الله بزرگترین حزب سیاسی در کشور است. این دروغ پردازی‌ها و اتهام زنی‌ها با هدف خدشه دار کردن اعتبار مقاومت هیچ سودی ندارد و من به شما می‌گویم که ما را در انتخابات ببینید و صندوق‌های رای در انتخابات همه چیز را ثابت خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    1 0
    ایران با اقتدار سوخت به لبنان رساند آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس