بایدن: با شولتز درباره اوکراین صحبت کردم

ادعای حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، موضوع اولین تماس تلفنی بایدن با صدراعظم جدید آلمان بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تماس تلفنی با اولاف شولتز صدراعظم جدید آلمان پیرامون بحث درباره فعالیت های نظامی روسیه در مرزهای اوکراین خبر داد.

بیشتر بخوانید:

خشم کشورهای شرق اروپا از پیشنهاد بایدن به روسیه

وی ضمن تبریک برای انتخاب شولتز به سمت جانشینی آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان، مدعی شد: مشتاق همکاری نزدیک با یکدیگر در باره طیف کاملی از چالش های جهانی ازجمله تلاش های فراآتلانتیکی در واکنش به اقدامات نظامی بی ثبات کننده روسیه در مرز اوکراین هستم.

دولت واشنگتن درحالی مشغول فضاسازی برای پیشبرد اتهام تدارک روسیه برای حمله نظامی به اوکراین است که دولت مسکو چنین مسئله ای را رد می کند.

همزمان روسیه می گوید جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس است.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس