کد خبر 1310772
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
صدراعظم جدید آلمان از آخرین هشدار غرب به پوتین خبر داد

صدراعظم آلمان اندکی پس از به دست گیری قدرت در برلین، به روسیه هشدار شدید اللحنی درباره حمله به اوکراین ارائه داد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان اندکی پس از بدست گیری قدرت در برلین، به روسیه هشدار داد.

شولز در اولین اظهارنظر هشدارآمیز خود گفت که حمله روسیه به اوکراین باعث انتقام‌جویی می‌شود و این آخرین هشدار رهبران غربی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

بیشتر بخوانید:

بایدن درباره عواقب اقتصادی حمله به اوکراین، به پوتین هشدار می‌دهد

شولز که با تلویزیون «زد دی اف» در روز چهارشنبه گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آلمان ارتباط گازی با روسیه را متوقف خواهد کرد یا خیر، گفت: «هرگونه حمله‌ای نقض قوانین است و پیامدهای بسیار متفاوتی خواهد داشت.» شولز با این حال به صورت واضحی مشخص نکرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، آیا برلین برنامه‌ای برای خط لوله گازی نورد استریم ۲ خواهد داشت یا خیر؟

سخنان هشدار آمیز صدراعظم جدید آلمان علیه روسیه تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که او به عنوان صدراعظم این کشور سوگند یاد کرد.

برخی منابع آگاه گفته اند که آلمان تحت فشار زیاد آمریکا برای کنارگذاشتن طرح انتقال گاز روسیه تحت عنوان نورد استریم ۲ است.

با این حال، آلمان در زمان دولت قبلی این کشور به ریاست «آنگلا مرکل» معتقد بود که نورد استریم ۲ یک برنامه تجاری است و نه یک ابزار سیاسی.

سبزهای آلمان با طرح نورد استریم ۲ به شدت مخالفند و از آنجا که سبزها عضوی از دولت ائتلافی شولز به شمار می‌روند و دو وزارتخانه کلیدی انرژی و سیاست خارجی را در دست دارند، بنابراین تصمیم درباره نورداستریم۲ به میزان زیادی به چگونگی تصمیم حزب سبزها به عنوان حزب محوری در کابینه ائتلافی آلمان دارد.

روز چهارشنبه، دوره صدراعظمی آنگلا مرکل بعد از ۱۶ سال به پایان رسید و دوره جدیدی از زمامداری در آلمان به صدراعظمی «اولاف شولز» آغاز گردید. پس از تأیید «اولاف شولتز» رهبر حزب «سوسیال دموکرات» به عنوان رئیس کابینه و صدراعظم جدید آلمان، وزرای دولت جدید این کشور نیز تعیین شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    یک اولاف پالمه ای بود که نخست وزیر سوئد بود و معدوم شد! و یک جورج شولتزی هم بود که وزیر خارجه یانکی ها بود و مدروک (به درک واصل شدن) شد! حالا این یاروی تازه کار می خواهد بگوید مثلاً معجونی از آن دو هست! یعنی معروک (معرکه دار) تشریف دارد! به هرحال خوب بود می فهمید سرانجامش مانند یکی از آن دو خواهد بود!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    هرگونه مخالفت با روس ها یعنی تحمل سرمای 50 درجه زیر صفر
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    به شولتز بگید این حرفها مال تابستان است نه مال زمستان سرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس