«پوتین» بر لزوم تضمین عدم گسترش ناتو به شرق تأکید کرد

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، پوتین در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود بر لزوم انجام مذاکرات فوری در راستای تضمین عدم گسترش ناتو به شرق تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی کرملین در این باره آمده است: پوتین در تماس تلفنی با ماکرون اعلام کرد که اوکراین با تسلیحات مدرن در حال تقویت قوای خود است که این امر تهدیدی برای امنیت مسکو به شمار می آید.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره می افزاید: پوتین و ماکرون در تماس تلفنی خود درباره تحولات قره باغ نیز گفتگو کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، پوتین در جریان این تماس تلفنی بر لزوم انجام مذاکرات فوری در راستای تضمین عدم گسترش ناتو به شرق تأکید کرد. وی از ماکرون خواست تا نگرانی ها جاری روسیه پیرامون تضمین امنیت مسکو را درک کند.

روسیه بارها گفته است که جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس به شمار می آید.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح نزدیک مرزهای روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس