کد خبر 1301896
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
ارتش اسرائیل: موشک‌های حماس می‌تواند زندگی روزمره اسرائیلی‌ها را مختل کند

منابع ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حماس با موشک‌های خود می‌تواند زندگی روزمره در اراضی اشغالی را مختل کند.

به گزارش مشرق، منابع ارشد در عملیات ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «آویو کوخاوی» رئیس این ستاد ماه گذشته از همه طرف‌های مشارکت‌کننده در ارتش اسرائیل از جمله سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) خواست یک برنامه تهاجمی گسترده برای مقابله با تهدید خطرناک موشکهای جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تهیه کنند.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل داخل شهر عربی«ام‌الفحم» جنگ با حزب‌الله لبنان را شبیه سازی کرد

به گزارش پایگاه اینترنتی رأی الیوم، وب‌سایت صهیونیستی والا به‌نقل از این منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بر اساس دستورات رئیس ستادکل ارتش اسرائیل این طرح با هدف کاهش توانایی فلسطینیان برای پرتاب راکت با بردهای مختلف به سراسر شهرهای اسرائیلی است.

این منابع افزودند، استفاده از موشک‌ها به حماس اجازه می‌دهد زندگی روزمره اسرائیل را همچنان مختل کند و افکار عمومی اسرائیلی‌ها را بترساند، بنابراین فلسطینی‌ها در ماه‌های اخیر تلاش زیادی برای پنهان کردن موشکها انجام داده‌اند تا کار اطلاعاتی اسرائیل و تلاش‌های تهاجمی ارتش اسرائیل از هوا و زمین و دریا را دشوار کنند.

منابع مذکور تأکید کردند، ارتش اسرائیل اطلاعات زیادی درباره موشک‌های فلسطینیان و بردهای مختلف آنها ندارد و این اطلاعات باید در حین عملیات جمع‌آوری شود. اسرائیل در کشف و حمله به انبارهای موشکی فلسطینیان موفق شد اما صرفاً توانست کار آنها را مختل کند و موفق به خنثی کردن عملیات موشکی آنها نشد.

این منابع ارشد صهیونیستی اعلام کردند، موشکها و راکت‌هایی که حماس و جنبش جهاد اسلامی با بردهای مختلف شلیک می‌کنند از ۵۰۰ راکت در روز فراتر رفته است؛ ضمن اینکه همه موشک‌های شلیک‌شده به‌سمت اسرائیل توسط گنبد آهنین رهگیری نمی‌شوند.

چندی قبل یک افسر بلندپایه اسرائیلی هم گفت: در نبرد اخیر در جبهه نوار غزه، افزایش برد و دقت موشک‌های حماس آشکار شد و کلاهک انفجاری بعضی از موشک‌ها هم بهینه‌سازی شده بود. ما توسعه قدرت موشکی حماس را در شلیک موشک به‌سوی نقاط مشخصی از اسرائیل، مشاهده کردیم و حماس توانست موشک‌ها را به مناطقی که می‌خواست برساند و آن‌ها می‌توانستند دقت آتشبارهای موشکی را اصلاح کنند. چالش پیشِ‌روی ما شلیک ده‌ها موشک از مناطق مختلف به‌صورت همزمان بود. ما از مدت‌ها پیش، آزمایش‌های موشکی حماس به‌طرف دریا را زیر نظر داشتیم.

در همین حال یک کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی نیز گفت حماس موفق شده است شاخه نظامی خود را مسلح کند و عملاً به انبوهی از موشک‌ها و قدرت مدرن‌سازی آن‌ها دست یافته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    این بار ، اهداف خیلی حساس صهیونیستها، هدف قرار خواهد گرفت، طوریکه نفستون به شماره خواهد افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس