رژیم صهیونیستی داخل شهر عربی "ام‌الفحم" جنگ با حزب‌الله لبنان را شبیه سازی کرد

ارتش اسرائیل داخل شهر ام الفحم و سراسر منطقه وادی عاره در اراضی ۴۸ در حال انجام تمرین‌های نظامی و شبیه سازی جنگ با حزب‌الله لبنان است؛ اقدامی که یک انجمن حقوق بشری خواستار توقف آن شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، طی روزهای اخیر سربازان صهیونیستی با توپ‌های ضد هوایی وارد شهرک‌های عربی شده و خشم و نگرانی اهالی را برانگیختند. در پی این امر انجمن حقوق بشری صهیونیستی "شهروند" در پیامی فوری به مقامات ارشد ارتش این رژیم خواستار منع انجام این تمرین‌های نظامی در شهرک‌ها و روستاهای عربی شد.

غدیر نقولا و طال حاسین دو عضو این انجمن در پیام خود ورود نیروهای مسلح به شهرک‌های عربی را نقض حقوق شهروندان عرب و انجام تمرین‌های نظامی در این مناطق را نامعقول و بیانگر سوء مدیریت و ارزیابی دانستند. در این پیام ورود نیروهای ارتش به ام الفحم  و تردد شبانه روزی در آن که موجب ناراحتی شهروندان و اخلال در تردد می‌شود، محکوم شده است.

همچنین در این پیام اظهارات خبرنگار رژیم صهیونیستی محکوم شده است که اعلام کرد، هدف از این تمرین‌ها شبیه سازی جنگ با حزب‌الله لبنان است و انتخاب ام الفحم به دلیل شباهت آن به روستاهای جنوب لبنان است.

در این پیام آمده است که انجام تمرین‌های نظامی در شهرک‌های عربی به افزایش احساس به حاشیه رانده شدن و تبعیض در میان عرب‌ها منجر شده و اینکه با شهروندان عرب مثل دشمن برخورد می‌شود.

پیش از این هم شهرداری ام الفحم،  کمیته مردمی این شهر و فعالان سیاسی تمرین ارتش و خودروهای آن و نیز آمد و شد داخل محله‌های مسکونی را محکوم کرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    دارن قبرشون رو میکنن ،بدبخت ها یه چند سالی زندگی کنید چرا ب دنبال نابودی خود هستید
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    اسراییل که عددی نیست گنده تراز اسراییل هم نمینواند غلطی انجام دهد .فقط نشان وعلایم پایان صهیونیست درحال رویت واشکارشدن ودرنهایت اشتیاق بالای صهیون به حرکت سریع به سوی محلی که به ان تعلق دارند زباله دان تاریخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس