کد خبر 1301557
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
دعوت میقاتی به برگزاری نشست کابینه

نخست وزیر لبنان پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور گفت که به اطلاع او رسانده که بزودی دعوت به برگزاری نشست کابینه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان گفت: تورم به شکل زیاد طی سالیان گذشته بالا رفته است. ما چنین تورمی را در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود قرن گذشته میلادی شاهد بودیم.

وی افزود: می‌دانیم که شرایط بسیار سخت است و ما مسئولیت پذیریم و می‌کوشیم که در حد امکانات به هرکه حقش را بدهیم.

نخست وزیر لبنان ضمن تشریح سیاست‌های مالی انجام شده، تاکید کرد: به معنای تمام احساس درد می‌کنیم. همه تلاش ما این است که اوضاع را به روال عادی خود بازگردانیم.

بیشتر بخوانید

قرداحی: مشکل عربستان با لبنان فراتر از من و مربوط به حزب‌الله است

وی گفت: من به اطلاع میشل عون رئیس جمهوری رساندم که به زودی دعوت به برگزاری نشست کابینه خواهم کرد.

این درحالی است که منابع نزدیک به میقاتی به الجمهوریه گفتند: شرایطی که میقاتی مایل به آن قبل از دعوت به برگزاری نشست کابینه است، هنوز مهیا نشده است.

این منابع افزودند: موضوع استعفای جورج قرداحی تنها علت نیست بلکه موضوعات مختلفی وجود دارد که باید قبل از برگزاری جلسه کابینه حل و فصل شود.

منابع دیپلماتیک به الجمهوریه گفتند: گشایشی در بحران حاصل نشده است و راهکاری در افق به نظر نمی‌رسد.

تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر وزیر بهداشت لبنان

این در حالی است که النشره از تجمع اعتراض آمیزی خبر داد که مقابل دفتر «فراس الابیض» وزیر بهداشت در مخالفت با رفع یارانه دارو وجود دارد.

موضع گیری جورج قرداحی

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در تازه ترین موضع گیری خود گفت که حامی راهکارهایی است که منافع ملی را برآورده سازد.

وی افزود: من آماده ترک وزارتخانه هستم اگر گشایشی در روابط لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس حاصل شود اما همه می‌دانند که چالش کنونی فراتر از این است و به موضع سعودی درباره نقش حزب الله در لبنان و منطقه مربوط می‌شود و سعودی این را بارها اعلام کرده است.

قرداحی گفت: موضوع عدم برگزاری جلسه کابینه در وهله اول به دودستگی درباره قاضی «طارق البیطار» بازپرس مربوط به انفجار بندر بیروت  است.

وی افزود: دولت روی من زوم کرده است اما فارغ از این چالش‌های بسیار سخت معیشتی، اجتماعی، اقتصادی و مالی وجود دارد. بحث من در میان این همه چالش چیزی نیست.

وی درباره استعفایش هم گفت: اگر بیشتر همکاران وزیر خواهان استعفای من باشند من فورا این کار را خواهم کرد. استعفا بهترین و راحت ترین راه برای من و خارج شدن از کشتی در حال غرق شدن است اما موضوع به کرامت و حاکمیت مربوط می‌شود.

وی افزود: با این حال من مانعی بر سر راه مقبول و عادلانه نخواهم بود. من دغدغه های لبنانی‌ها را می‌دانم و نمی‌خواهم که خللی در منافع آنها ایجاد شود.

قرداحی ضمن تمجید از مواضع متحدانش آنرا مانند کوه دانست و گفت: از میشل عون رئیس جمهور لبنان تمجید می‌کنم که زیر بار فشارهای داخلی و خارجی در زمینه استعفای من نرفت.

تاکید بر نقش ارتش لبنان در رویارویی با رژیم صهیونیستی

«جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در سخنانی خطاب به نیروهای ارتش این کشور گفت: در سایه افزایش بحران‌ها و چالش‌های ملی، سیاسی و اقتصادی و معیشتی، سالروز استقلال را گرامی می‌داریم.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره عبور لبنان از بحران کنونی و بازگشت آن به حال عادی تاکید کرد: لبنانی‌ها و جامعه بین المللی به ارتش اعتماد دارند و این نتیجه عملکرد نیروهای ارتش و جانفشانی آنها در دفع فتنه و حفظ صلح داخلی است. شما نیروهای ارتش همه را به یک چشم می‌نگرید.

عون گفت: مقابله با دشمن اسرائیلی و رویارویی با آن از طریق آمادگی و بیداری در مرزهای جنوبی، تعقیب هسته‌های تروریستی و غلبه بر آنها، استقرار شما در مرزهای شمالی و شرقی برای مقابله با قاچاق و وظایف شما در حفظ امنیت داخلی و امنیت معیشتی؛ همگی موجب تحکیم استقلال لبنان است. شما مسئولیت بزرگی بر گردن دارید.

فرمانده ارتش ادامه داد: همزیستی مشترک با آگاهی و دیدگان بیدار میسر می‌شود. استقلال لبنان با خون شهیدان و مجروحان و اراده پولادین شما محقق می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس