کد خبر 1294778
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
الاخبار: میقاتی از اینکه هیچ مقام سعودی با او تماس نگرفته سرخورده است

در حالی که روزنامه الاخبار لبنان نوشت، نجیب میقاتی در معرض فشارهای مستقیم محافل لبنانی نزدیک به عربستان قرار دارد، یک وزیر لبنانی گفت، چشم انداز بین ریاض و بیروت مسدود نیست.

به گزارش مشرق، این روزنامه نوشت: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان به صورت ضمنی اشاره کرد که تمایلی به ورود به درگیری ندارد که تاثیر منفی بر جایگاهش به عنوان نماینده طایفه سنی در لبنان بگذارد.

این مقام لبنانی به کسانی که با تماس برقرار کرده‌اند، گفت:‌ همچنان استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان را ضروری می‌داند و این مساله را به قرداحی نیز گفته است؛ اما قرداحی به نخست‌وزیر گفته عربستان فراتر از این مساله را می‌خواهد. هیچ تضمینی نیست که استعفا در را به روی فشارهای بیشتر ببند، او آماده است هر گامی در جهت منافع عمومی بردارد نه اینکه تحت فشار سیاسی عمل کند.

این روزنامه همچنین نوشت، میقاتی از اینکه هیچ مسؤول سعودی با او شخصا ارتباطی برقرار نکرده و تماسی نگرفته سرخورده است و او پیام‌های منفی از جانب عربستان درباره خودش دریافت کرده است. به نظر می‌رسد حتی سفر عمره‌ای که با همکاری فرانسوی‌ها برای او فراهم شده بود در معرض مانع‌تراشی قرار بگیرد و فقط به انجام مناسک حج منحصر شود و هیچ نشستی با او برگزار نشود.

همچنین عباس الحاج حسن، وزیر کشاورزی لبنان در گفت‌وگو با المملکه اردن گفت، چشم انداز بین عربستان و لبنان مسدود نیست. امور به سمت آرامش بین دو کشور پیش می‌رود و در پی آن تلاش‌هایی برای پایان دادن به درگیری سیاسی انجام می‌شود.

الحاج حسن افزود: لبنان خواهان بهترین روابط با عربستان است، بحران لبنان و عربستان به ضرر همه است و نیاز به آرامش داخلی و خارجی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از قدرت‌های منطقه‌ای نقش اساسی در داخل لبنان ایفا می‌کنند و هر نقشی در راه‌ کاهش بحران باید در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    ایران به آمریکا باج نمیده اما اینا با یه چشم غره از نوکر آمریکا دارن خودشون رو خیس میکنن. حیف که بعضیهامون قدر کشورمون رو نمیدونیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس