ضرب الاجل خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت به قاضی البیطار

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت بار دیگر بر لزوم رسیدگی به این پرونده و عملکرد مشکوک قاضی البیطار تاکید کرده و گفتند که اگر رویه، حقیقت را روشن نکند خودشان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در اظهارات جدید خود درباره این پرونده گفت: پرونده ما شوخی نیست و تا آخر آن را ادامه می‌دهیم و صبر کافی داشته‌ایم و به زودی انجام اقدامات لازم را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه تصاویر ماهواره‌ای مربوط به انفجار بیروت را در اختیار لبنان قرار می‌دهد

به گزارش النشره، ابرهیم حطیط افزود: ما به «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت برای رسیدگی به این پرونده و روشن کردن حقیقت فرصت کافی دادیم و اکنون خواستار تکمیل روند احضار مقامات فعلی و سابق و همچنین وزرای کنونی و وزرای سابق در خصوص این پرونده هستیم. ما همچنین خواستار احضار روسای دستگاه‌های قضایی و امنیتی هستیم.

سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت ادامه داد ، اما با وجود همه این تلاشها پاسخی از قاضی پرونده دریافت نکرده‌ایم و مجبور به تشدید اقدامات خود در این زمینه هستیم. ما به قاضی البیطار می‌گوییم که به اندازه کافی منتظر شما ماندیم و از این به بعد اقدامات قانونی که ما را به حق خود برساند، انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد، ما از طریق وزیر دادگستری نامه‌ای به شورای عالی قضایی ارسال کردیم. از آنجایی که روند اقدامات کانون وکلا با عملکرد طارق البیطار در پرونده انفجار بیروت همخوانی دارد، ما از مقامات مربوطه خواستیم نامه‌ای برای تعیین وکلایی که عملکردشان با دیدگاه ما مطابقت دارد، تنظیم کنند.

ابراهیم حطیط تاکید کرد، اما با وجود تلاش‌های زیاد هنوز پاسخی به ما داده نشده و نتیجه نگرفتیم و اگر این روند که به شکل قانونی آن را در پیش گرفته‌ایم ما را به حقمان نرساند مجبور به لغو نمایندگی وکلای اتحادیه هستیم.

چندی قبل نیز ابراهیم حطیط خطاب به قاضی البیطار گفت: ما خون خود را نزد شما به‌امانت گذاشتیم؛ اما اتفاقی که افتاد سیاست‌زدگی آشکار در پرونده انفجار بیروت است و امور به جایی رسید که خون افراد پاک و بی‌گناه ریخته شد، بنابراین از شما می‌خواهیم از مسئولیت خود در پرونده انفجار بیروت کناره‌گیری و عرصه را برای یک بازپرس قضایی که عادل باشد و بتواند از خون‌های ما امانت‌داری کند، باز کنید.

وی همچنین گفت که ما مداخلات آشکار آمریکا در پرونده انفجار بیروت و تحقیقات مربوط به آن را محکوم می‌کنیم؛ زیرا آمریکا هیچ‌گاه به‌غیر از منافع مخرّب خود از هیچ چیز دیگری حمایت نکرده است.

ادامه تلاش‌ها برای از سرگیری جلسات کابینه لبنان

از طرف دیگر منابع آگاه لبنانی درباره کار دولت جدید این کشور بعد از به تعویق افتادن جلسات کابینه اعلام کردند، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان گفت که ما نمی‌توانیم بدون دولت زندگی کنیم و باید مطالبات شهروندان برآورده شده و به حقوق آنها توجه گردد و هیچ کس نمی‌تواند کار دولت را مختل کند.

این منابع تصریح کردند، دستور تشکیل جلسه کابینه اواخر هفته آینده صادر خواهد شد و اولین جلسه بعد از بازگشت رئیس جمهور از قطر برگزار می‌گردد.

منابع آگاه پارلمانی لبنان نیز گزارش دادند که هنوز مسائل مربوط به از سرگیری جلسات کابینه حل نشده و راه حل‌های پیشنهادی در حال بررسی است.

این منابع گفتند که ارتباطات در بالاترین سطح برای حل مسئله برکناری طارق البیطار ادامه دارد. بر این اساس رویه‌هایی که طبق قانون اساسی به قوه قضاییه سپرده شده و همچنین اقداماتی که باید شورای عالی قضایی اتخاذ کند، همچنان در حال انجام است تا محاکمه عاملان اصلی انفجار بندر بیروت آغاز گردد و همین موضوع یکی از برجسته‌ترین خواسته‌های حزب‌الله و جنبش امل و جریان المرده است.

جلسات کابینه لبنان از ۱۲ اکتبر متوقف شده است. منابع نزدیک به حزب‌الله و جنبش امل پیشتر تاکید کردند که این ۲ جنبش قبل از برکناری «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت در جلسات کابینه مشارکت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس