جدیدترین اخبار کرونا در ایران | ۱۱ دقیقه یک فوتی و ۴ نفر مبتلای جدید در هر دقیقه / قرنطینه هوشمند اول آذر اجرایی می‌شود + نقشه و نمودار

درحالی که روند صعودی نرخ ابتلا نسبت به ابتدای هفته همچنان ادامه دارد، اجرای قرنطینه هوشمند از ابتدای آذر نقطه امیدی برای مدیریت کم هزینه‌تر بحران پیک آینده کرونا است.

به‌ گزارش مشرق، بررسی آمارهای منتشر شده نرخ ابتلای روزانه نشان می‌دهد اگرچه تعداد بیماران جدید شناسایی شده نسبت به قبل نزولی جزئی داشته اما واقعیت امر اینجاست که همچنان روند صعودی نرخ ابتلا نسبت به اول هفته ادامه دارد و این روند می‌تواند عاملی در بروز نگرانی‌های آتی در مدیریت بحران کرونا باشد.

کارشناسان در این زمینه تاکید می‌کنند اگرچه در دوره کوتاه مدت روند نزولی است اما مقایسه میان مدت و دوره‌ای نشان می‌دهد که همواره در مدار صعود قرار داریم و درصورت عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌ها احتمال بروز مشکلات عمده و آغاز پیک ششم در کشور وجود دارد.

این گروه با اشاره به بررسی دقیق آمارها معتقدند رشد ۴۹.۳۲ درصدی نرخ ابتلا و ۳۴.۳۱ درصدی موارد بستری جدید نسبت به ابتدای این نکته را یادآوری می‌کند که هنوز ویروس منحوس فعال است یک اشتباه محاسباتی می‌تواند کانون‌های آلودگی گسترده‌ای در سراسر کشور ایجاد کند که مشکلات و نگرانی‌های قابل توجهی برای نظام بهداشت و سلامت کشور است هرچند اثرگذاری واکسیناسیون گسترده در کشور غیرقابل انکار است.

البته نگرانی کارشناسان دور از واقعیت هم نیست و تغییر معنادار نرخ موارد فوتی بارشدی معادل ۸.۶ درصد نسبت به اولین روز هفته جاری مهر تاییدی براین مدعاست که باید همواره نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت داشته و به هیچ عنوان عادی انگاری نداشته باشیم.

از سوی دیگر آغاز اجرای قرنطینه هوشمند از آذرماه ۱۴۰۰ می‌تواند نقطه عطفی قابل قبول در مدیریت پیک‌ بعدی شناخته شود به این دلیل که مسئولان وزارت بهداشت با استفاده از این شیوه در تلاش هستند زنجیره انتقال را شکسته و مانع از شکل‌گیری خوشه‌های گسترده بیماری در سراسر کشور باشند و در عین حال آن گروه از هموطنان که نسبت به مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون کوتاهی کرده‌اند را ملزم به رعایت پروتکل‌های تعیین شده ؛ کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان/ ۲۶۰ مورد ابتلای جدید ثبت شد

 پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۸۰۱ نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۴۲۲ هزار و ۷۹۶ نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۶۰ نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۸۲۳ نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸۱ هزار و ۱۷ نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۶۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹۳ نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین آمار مرگ و میر بیماران مشکوک و قطعی به کرونا در طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان ۶ نفر گزارش شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان بازپس گیری اماکن تجمیعی واکسیناسیون از سوی ادارات مربوطه را نکوهش کرد و دستور برگشت و قراردادن آن، در اختیار علوم پزشکی اصفهان را داد.

محمدرضا جان‌نثاری در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا  با اشاره به اجرای طرح "ضرب العجل واکسیناسیون" و پوشش بالای ۹۰ تا ۹۵ درصدی جمعیت استان، اظهار داشت: روند فعلی واکسیناسیون رضایت بخش نیست و برای پیشگیری از موج ششم کرونا، تمام دستگاه ها ملزم هستند از یکم لغایت ۱۹ آذرماه در قالب "طرح قرارگاهی" از تمام ظرفیت خود بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه در هفته، دو صدم درصد رشد در واکسیناسیون عموم داریم و با این روند، افزایش  واکسناسیون ۲۰ درصد جمعیت در این بازه زمانی، امکان پذیر نیست، ادامه داد: در شرایطی که جان مردم در خطر است، جای تعجب و تاسف دارد، دستگاهی از قراردادن مکانی در اختیار علوم پزشکی برای واکسیناسیون خودداری کند یا اقدام به باز پس گیری آن کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان، با یادآوری الزام همکاری کلیه ادارات ستادی و فرمانداری شهرستان ها با علوم پزشکی برای واکسیناسیون، گفت: اگر دستگاهی مطالبه تخلیه دارد باید درخواست مکتوب به ستاد کرونا داده و پس از بررسی و با حکم و دستور ستاد اقدام می‌شود.

وی تسریع در روند پوشش واکسیناسیون را یک دستور و نه یک توصیه و حالت ارشادی خواند و گفت: تنها تا ۱۹ آذر ماه فرصت برای پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون هست و نمی‌توانیم که یک‌کشور را معطل خود کنیم، و شاهد شهادت پزشکان  خود باشیم.

جان‌نثاری ادامه داد: برای پوشش بالای ۹۰ درصدی در شهرستان‌ها نیاز به تشکیل قرارگاه نیست بلکه همان محل ستاد کرونا کافی است. قرار است کاری که باید در ۵ ماه طول بکشد در ۱۹ روز تمام کنیم‌ و باید روند فرسایشی واکسناسیون را به روند جهشی مبدل ساخت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در نحوه برخورد با کارمندان از روش اقناعی و در برخورد با  مردم و تمام افرادی که تاکنون زیر بار واکسیناسیون نرفتند با آرامش و روش خواهشی و در کمال احترام و ادب برخورد شود، اضافه کرد: لازم است از معتمدین و ریش سفیدان محل برای اقناع مردم استفاده و بهره برد.

جان‌نثاری با اشاره  به آسیب‌پذیری مضاعف برخی از صنوف مثل هتل داران، مشاغل ورزشی و ...در مدت کرونا، تصریح کرد: حمایت همه جانبه از آنها، نظیر تقسیط مالیات و  غیره  لازم است.

وی همچنین با تاکید بر بازگشایی دانشگاه ها از بهمن ماه گفت: با فعال شدن خوابگاه‌های دانشجویی  و افزایش قیمت آنها به دلیل  تعطیلی‌های دو ساله، حمایت‌های لازم از دانشجویان پیش بینی شود.

استان اردبیل/ ۳۵ بستری جدید کرونامثبت

شهرام حبیب‌زاده  اظهار داشت: ۳۵ بیمار جدید کرونامثبت شبانه‌روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و یک نفر جان باخته و ۳۷ نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان مرخص شدند.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۹ بیمارِ مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار با حالِ بد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکزِ درمانیِ استان و ۸۲ بیمار هم در قرنطینه خانگی زیر نظرِ کادرِ درمان هستند.

حبیب‌زاده به تزریق یک‌میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۲۵ دُوز واکسن علیه بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۸۷۲ هزار و ۷۲۱ دُوز واکسن در مرحله نخست و ۶۸۱ هزار و ۶۶۷ دوُز در مرحله دوم به متقاضیان تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ۸ هزار و ۸۳۷ دُوز واکسنِ کرونا هم در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

حبیب زاده افزود: استانِ ما هنوز وارد موجِ ششمِ شیوعِ کرونا نشده و ادامه ایمنی در برابرِ این بیماری فقط با رعایتِ دقیقِ نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعِ پرخطرِ نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله‌سوار و اصلاندوز با خطر متوسط در وضعِ زرد، و شهرستان‌های اردبیل، سرعین، کوثر، نمین، گرمی و نیر در وضعِ کم‌خطرِ آبی قرار دارند.

استان ایلام/ فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۵ هزار و ۲۹۵ هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۱۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۳ هزار و ۸۵۹ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان چرداول گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۴۹ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واکسن کرونا دریافت کردند

سعید کشمیری  از کاهش بیماران کرونایی خبر داد و اظهار داشت: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۶۳ نفر است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند گفت: از این تعداد بیمار ۲ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با اشاره به اینکه فوتی ناشی از ابتلا به کرونا روز گذشته در استان بوشهر به ثبت نرسید گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته ۳۳ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۶ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند خاطر نشان کرد: در راستای واکسیناسیون عمومی ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان بوشهر هر ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

استان خراسان جنوبی/ ۱۹۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۳۱۶ آزمایش مولکولی ۹۶ بیمار جدید و از ۶۴۴ تست سریع ۹۶ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۰ مورد از بیرجند، ۵ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۳ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۱۸ مورد از طبس، ۸ مورد از فردوس، ۱۱ مورد از قاین و ۳ مورد از نهبندان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در در حال حاضر ۲۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۱ نفر کرونا مثبتند، گفت: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت در استان ثبت نشد و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا همان هزار و ۲۱۴ نفر است.

وی گفت: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۲۳ هزار و ۶۵۴ نفر واکسن نوبت اول،   ۴۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۲ هزار و ۲۸۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ افزایش ۳۴ درصدی نرخ ابتلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از افزایش ۳۴ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۷۹ مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل ۴۵ نفر بیشتر است.

جلال رحمانی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی نرخ بستری‌های روزانه کرونایی در استان قزوین گفت: در شبانه‌روز اخیر ۶۰ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار ۸ نفر از روز گذشته بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران کرونایی بدحال هم در مقایسه با روز پیش ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند که این آمار در قیاس با روز پیش ۲ نفر افزایش یافته است.

رحمانی همچنین از تثبیت آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونایی استان قزوین برای سومین روز پیاپی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار بدحال ونتیلاتوری به علت شدت علائم بیماری و ضعف شدید جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به ۲ روز گذشته تغییری نداشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به کاهش ۲۱ درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر ۴۸ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار از روز پیش ۱۳ نفر کمتر است. 

رحمانی ادامه داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۳.۵ درصد افزایش به ۲۷۰ نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز قبل ۹ نفر افزایش داشته است.

استان فارس/ روند بستری و جان‌باختگان نزولی است

بررسی آخرین وضعیت رنگ‌بندی در استان‌های مختلف نشان از یک ثبات شکننده در استان فارس دارد به این نحو که در حال حاضر ۴ شهرستان استهبان، جهرم، خفر و ممسنی در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های لامرد، مهر، فراشبند، فیروزآباد و بوانات در وضعیت آبی قرار دارند. 

شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، آباده، فسا، داراب، کوار، بیضا، سپیدان و خرمبید نیز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار گرفتند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۶۲ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۵ هزار و ۵۶۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۳۹ هزار و ۴۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون ۴۹۱ هزار و ۴۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بر این اساس ۱۵۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند که هم اکنون هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از این تعداد، ۱۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را به هفت هزار و ۱۳۷ نفر رسانده است. 

استان کرمان/ روند نزولی بیماری متوقف شد

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از دو هفته قبل روند نزولی ابتلا به بیماری در استان متوقف شده و در این مدت تعداد بیماران بستری و سرپایی استان اندکی اضافه شده است اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است.

وی با بیان اینکه از این تعداد حدود ۲۵۰ بیمار قطعی و ۴۰۰ بیمار نیز براساس علائم بالینی بستری هستند گفت: ۱۴۰ بیمار در آی سی یو و ۵۰ بیمار نیز تحت ونتیلاتور قرار دارند با این وجود هنوز پیک ششم کرونا در کشور و استان کرمان آغاز نشده است.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه ۳۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان کرمان داریم گفت: تزریق واکسن از ابتلای به بیماری جلوگیری نکرده و از شدت، وخامت و عوارض بیماری می‌کاهد و میزان مرگ و میرهای کرونایی را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۹۶ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۸  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۵۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۲ هزار و ۷۱۸ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۹۹۹ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۸ هزار و ۶۸۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۳۱ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ ۸۱ بیمار جدید شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، ۸۱ بیمار جدید کووید ۱۹ شبانه روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۲۱ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند که ۶۰ نفر از این مبتلایان جدید نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۴ هزار و ۴۸۷ نفر رسید، همچنین متاسفانه یک بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخت و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۹۴۳ نفر رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به مسئله واکسیناسیون در استان مرکزی گفت: در حال حاضر با تنوع واکسن ها تقریباً ۶ نوع واکسن را در امر واکسیناسیون داریم که شامل واکسن‌های سینوفارم، آسترانکا، اسپوتنیک، برکت، پاستوکووک، اسپایپوژن هستند، گروه های پرخطر مثل مادران باردار و بیماران فشار خون مورد نظر ما است و هم چنین مصوب کرده‌ایم که با آنها تماس گرفته شود تا همگی مطلع شوند و برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

جمالیان ادامه داد: احتمال وقوع پیک ششم دور از انتظار نیست این درحالیست که تجربه نشان داده زمانیکه کشورهای همسایه گرفتار موج جدید می شوند دو الی سه هفته بعد،کشور و استان ما گرفتار می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 4
    ابعاد این بیماری هنوز ناشناخته هست، این قابل درکه شما بخواهید از مرگهای بیشتر جلوگیری کنید اما بهتره رعایت پروتکلها رو اجباری کنید وگرنه واکسن زدن به تنهایی از انتقال ویروس جهش یافته جدید جلوگیری نمیکنه شاهد این موضوع کشور آلمان هست تولید کننده فایزر و با درصد بالای ابتلا و نقشه ی قرمز کرونایی!
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 2
    ابعاد این بیماری هنوز ناشناخته هست، این قابل درکه شما بخواهید از مرگهای بیشتر جلوگیری کنید اما بهتره رعایت پروتکلها رو اجباری کنید وگرنه واکسن زدن به تنهایی از انتقال ویروس جهش یافته جدید جلوگیری نمیکنه شاهد این موضوع کشور آلمان هست تولید کننده فایزر و با درصد بالای ابتلا و نقشه ی قرمز کرونایی!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    نمک طبیعی = پیشگیری و درمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس