کد خبر 1294820
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کوچ آمریکا از عراق ادامه دارد؛ بیش از ۲۱۰۰ محموله تجهیزات نظامی از عراق خارج شد

پس از گزارش منابع خبری درباره خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از عراق، بغداد اعلام کرد که بیش از ۲۱۰۰ محموله حاوی تجهیزات نظامی ائتلاف از خاک عراق خارج شده است.

به گزارش مشرق؛ فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بخش عظیمی از تجهیزات نظامی خود را از عراق خارج کرده‌اند.   

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، امروز، میزبان نشستی به ریاست «عبدالامیر الشمری» ‌ معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و «جان برنان» فرمانده عملیات موسوم به «عزم سخت» در عراق بوده است که در آن چند مقام نظامی دیگر آمریکایی، عراقی، فرانسوی نیز حضور پیدا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس از پایان نشست دو طرف در بیانیه‌ای اعلام کردند در چارچوب مذاکرات فنی و امنیتی، طرح‌های خروج کامل نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی از خاک عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بیش از ۲۱۰۰ محموله حاوی تجهیزات نظامی از عراق در چارچوب تبدیل مستمر روابط امنیتی با نیروهای ائتلاف به استشاری و غیررزی» از عراق خارج شده است.

دو طرف همچنین خاطرنشان کردند که نیروهای ائتلاف بیش از ۱۸۰۰ خودروی زرهی مسلح و جرثقیل، تانکر آب را به نیروهای عراقی تحویل داده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات عراقی طی ماه‌های گذشته از خروج تدریجی تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف از خاک این کشور خبر دادند.

شبکه «روسیا الیوم» پانزدهم مهرماه به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق گزارش داد که  سه تیپ نظامی آمریکا از پایگاه هوایی عین الاسد (غرب عراق) ‌ خارج شده‌ است.

این خروج پس از آن بود که بغداد و واشنگتن در دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در جریان سفیر اخیر خود به واشنگتن و در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کرد و در عین حال، بر لزوم خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید نمود.

با این حال منابع عراقی می‌گویند که آمریکایی‌ها در قالب نیروهای مستشاری به حضور خود در عراق ادامه خواهند داد، موضوعی که بارها با واکنش گروههای عراقی همراه شده و حزب‌الله عراق، جنبش نجباء و دیگر گروههای مقاومت بارها تأکید کرده‌اند که مخالف هرگونه حضور آمریکایی‌ها تحت هر عنوانی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    4 2
    اگه آمریکا از عراق بره زمینه سازی کرده برای ظهور یک گروه تروریستی جدید
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      آمریکا به اعتراف صریح خانم کلینتون و ترامپ و خیلی از سیاست مداران دیگر مادر همه گرو های تروریستی این منطقه است از جمله القاعدع داعش و .. . نمی دانم چرا عده ای دوست دارند کاسه داغ تر از آش و باشند و بگویند آمریکاست که جلوی تروریست ها را گرفته. آمریکا جیب کشور های منطقه را خالی نکنه کمک پیش کش.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    آمریکا در نهایت به طور کل از خاورمیانه میره.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    4 0
    تا لوله تفنگ رو نزاری روی سر تروریست های سنتکام از منطقه بیرون نمیروند. جلسه و مذاکره و کوفت و زهرمار بهانه برای خریدن وقت و بازی جدید جهت ماندن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس