نجبا

الشَمَّری یکی از دلایل شکل‌گیری گروه‌های جدید مقاومت در عراق را "گرفتن انتقام ترور فرماندهان مقاومت" دانست و خواستار بازرسی کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی از پایگاه‌های آمریکایی شد.

به گزارش مشرق؛ به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، شبکه "المیادین" شامگاه پنجشنبه پس از پوشش سخنرانی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در جمع تعدادی از فرماندهان مقاومت عراق، از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با سخنگوی جنبش نیز گفتگو کرد.

مهندس «نصر الشَمَّری» در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی عراق مبنی بر پایان مأموریت رزمی نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، گفت: برادر «قاسم الاعرجی» شخصیتی محترم است و ما از موضع‌گیری‌های او، به‌ویژه حمایتش از مقاومت، تقدیر می‌کنیم؛ اما تناقضات و ابهاماتی در این میان به چشم می‌خورد.

وی با یادآوری ادعای هریک از دولت‌های سابق مبنی بر اینکه نیروهای رزمی آمریکا در خاک عراق حضور ندارند، ادامه داد: اما در مقابل، رأس هرم سیاسی آمریکا تأکید می‌کند که با صرف میلیاردها دلار، به‌منظور مقابله با همسایگان ما ـ که منافعش را در منطقه تهدید می‌کنند ـ  در خاک عراق پایگاه نظامی احداث کرده و باقی خواهد ماند.

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با طرح این پرسش که "معنای پایان مأموریت رزمی آمریکایی‌ها چیست؟ و چه موقع آن‌ها در عراق مأموریت رزمی داشتند؟ "، افزود: دولت‌های عراق که از سال ۲۰۱۴ مدعی بودند هیچ نیروی رزمی خارجی اینجا نیست و حضور آمریکایی‌ها به پشتیبانی هوایی، کمک‌های مستشاری و لجستیک محدود است!

الشَمَّری بر بی‌اعتمادی به هرگونه وعده و تعهد آمریکا تأکید و تصریح کرد: ما یقین داریم که آمریکا از عراق خارج نمی‌شود و همه این بحث‌ها صرفا تغییر عناوین است. هدفشان باقی ماندن همان نیروها با همان دستور کار کثیف و در همان پایگاه‌هاست.

وی با اشاره به توافق خروج آمریکایی‌ها از عراق در پایان سال ۲۰۲۱، اظهار داشت: نمی‌توان از نیروهای بیگانه‌ای که بر خلاف مصوبه پارلمان، بر خلاف توافق با دولت‌های عراق و بر خلاف اراده ملت ما فعالیت می‌کنند، با تعبیری غیر از "اشغالگر" یاد کرد. در نتیجه، طبیعی است که هدف قرار می‌گیرند.

معاون دبیرکل نُجَباء با اذعان به حملات یگان‌های مقاومت از سال ۲۰۰۳ علیه نیروهای آمریکایی، اضافه کرد: تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق، همچنان آن‌ها را هدف قرار خواهیم داد.

مهندس الشَمَّری در پاسخ به سؤال مجری المیادین راجع‌به ماهیت گروه‌های حاضر در دیدار با دبیرکل نُجَباء، توضیح داد: آن‌ها مجموعه‌هایی از مردان مقاومت عراق هستند که هدفشان مقابله با اشغالگری آمریکا و گرفتن انتقام بزرگ‌ترین فرمانده عراقی یعنی شهید حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی و همچنین مهمان رسمی عراق سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» است. گروه‌هایی که فارغ از فشارهای سیاسی و مذاکره با آمریکا، تشکیل شدند و ما از لحظه اول، حمایت کامل خودمان از آن‌ها را اعلام کردیم.

وی هدف قرار دادن منافع آمریکا در عراق از سوی گروه‌های جدید التأسیس را نه انگ، بلکه افتخاری برای آن‌ها برشمرد و گفت: درباره سفارت آمریکا باید تأکید کنم که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه پایگاهی نظامی است. ما (جنبش نُجَباء) درباره حمله به این مکان کوتاه آمدیم، ولی معنایش این نیست که همه گروه‌های مقاومت به چنین چیزی پایبند باشند.

سخنگوی نُجَباء در خصوص زمان‌بندی دیدار اخیر شیخ اکرم الکعبی با فرماندهان گروه‌های عمل‌کننده علیه آمریکا، خاطرنشان ساخت: هیچ تنش سیاسی و غیرسیاسی نمی‌تواند مانع فعالیت‌های مقاومت شود. پیام اصلی نشست یادشده، آن است که نیروهای مقاومت به‌هیچ‌وجه و تحت هیچ فشاری، اشغالگران بیگانه ـ آمریکایی یا غیرآمریکایی ـ را نمی‌پذیرند.

الشَمَّری در تشریح پیام دیگر این دیدار، یادآور شد: سال میلادی جاری رو به پایان است. می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند؟ آیا نیروهای باقی‌مانده مستشار هستند؟ تعدادشان چقدر است؟ ما می‌خواهیم بدانیم که آیا کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی اجازه پیدا می‌کنند تا به پایگاه‌های آمریکایی رفته و آنجا را بازرسی کنند؟ آیا تسلیحات سنگین آمریکا از قبیل تانک‌ها و جنگنده‌ها به خارج از خاک عراق منتقل شده‌اند یا این فقط یک فریب رسانه‌ای برای پنهان کردن واقعیت است؟

وی با تصریح به اینکه "مقاومت تا کنون شرایطی دشوارتر از مقطع بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ پشت سر نگذاشته است"، ادامه داد: امروز که مقاومت در قوی‌ترین حالت بوده و آمریکایی‌ها ضعیف‌ترین وضعیت را در منطقه دارند، هیچ طرف یا هیچ توافقی نمی‌تواند توقف را به مقاومت تحمیل کند.

معاون دبیرکل نُجَباء در خاتمه بار دیگر تأکید کرد: خروج صوری نیروهای آمریکایی، ما را مجبور به تسلیم سلاح نمی‌کند و نبرد نهایی سلاح مقاومت، در قدس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس