بیانیه مقاومت عراق در واکنش به نتایج انتخابات/ تاکید بر آمادگی کامل برای حفظ کشور

کمیته‌ هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به نزدیک شدن سال جدید میلادی، اعلام کرد که نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از خاک عراق مشاهده نکرده است.

به گزارش مشرق، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، بیانیه‌ای در ارتباط با خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقال تجهیزات ارتش تروریست آمریکا از سوریه به عراق

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، کمیته هماهنگی مقاومت عراق در بیانیه مذکور اعلام کرد: «ما از نزدیک میزان پایبندی به مفاد آنچه گفت‌وگوی راهبردی خوانده شد و ما به جدیت اشغالگران و تعهداتشان به عنوان یکی از طرف‌های آن اعتماد نداشتیم، زیر نظر داریم».

در ادامه آمده است: «ما با خود عهد بستیم که به مذاکره‌کننده عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک پاکمان با استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک زمان دهیم؛ اما تا این لحظه هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج ندیده‌ایم با آنکه تا ۱۲/۳۱ (پایان سال جاری میلادی) ۴۲ روز بیشتر فاصله نداریم بلکه بالعکس ما شاهد بودیم که اشغالگران آمریکایی گستاخ شمار نیروها و تجهیزاتشان در پایگاه‌های مستقر در عراق را فزایش داده‌اند و حتی هم‌اکنون اظهاراتی رسمی و نیمه‌رسمی از برخی مقاومت ایالت شر آمریکا درباره قصد عدم خروج از کشور می‌شنویم آن هم به بهانه درخواست بغداد. در عین حال، هیچ واکنش یا تکذیبیه‌ای از جانب دولت عراق درباره این اظهارات احمقانه ندیده‌ایم».

بیشتر بخوانید:

تغییر محسوس توازن قدرت در غرب آسیا

گروه‌های مقاومت عراق همچنین با اشاره به اینکه برخی به تازگی اظهاراتی درباره سلاح مقاومت مطرح کرده‌اند، تأکید کرد که از این سلاح مقاومت پس از پایان مهلت داده‌شده برای تکه‌تکه کردن اشغالگران استفاده خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به مشروع بودن استفاده از سلاح علیه اشغالگران، عنوان شده است که سلاح مقاومت همواره سر اشغالگران را نشانه خواهد گرفت.

با وجود برگزاری چند دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش، و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور،  آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد. هرچند که مقامات مسئول عراقی از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی خبرداده‌اند و هر از چند گاهی اخباری مبنی بر عقب‌نشینی چند یگان رزمی آمریکا منتشر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    آمریکا واسرائیل وشیوخ عرب با دزیدن رأی مردم‌ عراق وسر کار آوردن دولت غرب‌گرا قصد خلع سلاح کردن حشد الشعبی زمينه ماندن آمريکا درعراق رافراهم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس