ابراز رضایت آمریکا از روند مذاکرات راهبردی با روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به سازنده و مفید بودن مذاکرات با طرف روسی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی، ابراز امیدواری کرد که چنین گفت‌وگوهایی با مقامات پکن نیز آغاز شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات بین ایالات متحده و روسیه در خصوص مسائل مربوط به ثبات راهبردی در حال حاضر در جهت گیری سازنده و مفیدی پیش می‌رود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مرتب خود گفت: «همانطور که می‌دانید، ما در حال انجام مذاکراتی با فدراسیون روسیه درباره ثبات راهبردی هستیم. این گفتگوها تاکنون سازنده و مفید بودند و ما امیدواریم که این جهت گیری همچنان حفظ شود.»

بیشتر بخوانید

مأموریت مرموز رئیس سازمان سیا در روسیه

پرایس افزود که مقامات واشنگتن امیدوارند که مذاکرات مشابهی با طرف چینی نیز ازسر گرفته شود.

روز گذشته "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن نیز یادآور شد که بطور کلی روابط مسکو و واشنگتن طی سال گذشته در جهت گیری مثبتی توسعه پیدا کرده و نمونه آن آغاز مجدد مذاکرات تخصصی دوجانبه در زمینه ثبات راهبردی و امنیت سایبری است.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز پنج‌شنبه با اشاره به نگرانی‌های کشورشان در خصوص سپر دفاع ضدموشکی ایالات متحده، تأکید کرد، مقامات مسکو از طرف آمریکایی انتظار دارند که "گام‌های مشخصی" در جهت سئوالات مطرح درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بردارد. به گفته وی، طرف روسی آماده مذاکرات جدی در این زمینه در چارچوب مذاکرات راهبردی دوجانبه با نمایندگان دولت جو بایدن است.

ریابکوف پیش از این نیز گفته بود که آمریکا نمی‌تواند با ایجاد سیستم دفاع ضدموشکی جهانی بطور ۱۰۰ درصد امنیت این کشور را تضمین کند. وی افزود: «این سیستم سپر غیرقابل نفوذی نبوده و در بهترین شرایط آنها می‌توانند از خود در برابر حملات موشکی محدودی در جهت گیری خاصی دفاع کنند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    این مباحث حوزه دفاعی . در اصل .راجع به معاملات و بعبارتی تعاملات طرفین راجع به امور دیگر جهانی مربوط میشه ... بده بستان . بابت همین رویه و روحیه . برخی در این کشورها دوست دارند از موضع بالا نظر دهند . چون فکر میکنند دیگران چند پله پائینتر قرار دارند و باید به خواسته و گفته های انها توجه کنند . اصلش از تقسیم پنج کشور دارای حق وتو و عضو دائمی شورای امتنیت سازمانی که قوانین آن هم تابع نظر و مدافع منافع آنان هست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس